Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@10:16:25 GMT

توصیه آیت الله نوری همدانی به مسئولین خسته

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۵۴۸۳

توصیه آیت الله نوری همدانی به مسئولین خسته

خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر راه و شهرسازی گفت: در عصری قرار داریم که انقلابی ایجاد شده و قرار هم نبود با تغییر رژیم، تنها مسئولان عوض شوند، بلکه هدف این بود که تحول عظیمی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر زیر ساخت‌ها عوض شده و مسئولان در مسیر اسلام و دین و خدمت گذاری گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه گفت: جهانیان در روز ۲۲ بهمن قدرت و عظمت مردم ایران اسلامی در دفاع و حمایت از انقلاب و اسلام را دیدند و فهمیدند این انقلاب و مردم با سایر نظام‌ها و ملت‌ها فرق دارند.

وی بیان داشت: امروز هدف مسئولان باید خدمت رسانی به مردم باشد؛ خدمت به مردم از بالاترین عبادت‌هاست و این مسئله بسیار ارزشمند است.

آیت الله نوری همدانی افزود: از جمله این خدمت‌ها ساخت جاده و مسکن است؛ باید بدانیم مسئولیت‌ها، امانتی است که در دست مسئولان قرار دارد و باید فردا پاسخگو باشند با این امانت چه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: باید بدانیم مردم یکی از ارکان مهم انقلاب هستند و نقش مهمی در آن داشتند و دارند؛ برای همین این مردم نیازمند به خدمت رسانی هستند و لیاقتشان هم همین است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حضرت علی (ع) بر توجه به مردم به مالک اشتر توصیه کرده‌اند و آن‌ها را رکن در هر مملکتی و حکومتی می‌دانند؛ برای همین بر خدمت رسانی به مردم توصیه فراوان می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان نظام بدانند باید به این مردم متدین انقلابی خدمت کرد.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: امروز شاهد بیداری مردم در جهان در برابر ظلم و ستم هستیم و نمونه آن جلیقه زرد‌های فرانسه هستند و معتقدند که ما این بیداری از انقلاب امام خمینی (ره) گرفتیم؛ این نشان از برکات انقلاب در بیدارگری مستضعفین دارد.

وی گفت: هر کسی در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولیتی دارد و باید به مردم خدمت کند و آن را افتخار خود بداند؛ مسئول نباید از خدمت خسته شود و اگر خسته شد، باید بداند افرادی هستند که می‌توانند جایگزین برای خدمت رسانی شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی مسئولین خسته وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان موانع تولید را از سر راه مشارکت مردم بردارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز، درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: کارشناسی‌ها و دقت‌ها می‌شود تا رهبر معظم انقلاب به یک نامی می‌رسند، مشکلات را در نظر می‌گیرند که مشکلات چیست و راه حل آن چیست؟

*نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است
وی گفت: نام گذاری سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب، تشریفات نیست بلکه تعیین نقشه راه است، در این نامگذاری بسیار کار کارشناسی و دقت می‌شود، مشکلات کشور و راه حل این مشکلات را در نظر می‌گیرند، همه نامگذاری‌های سالیان اخیر حول محور حل مشکلات اقتصادی است، جهش تولید بسیار مهم است، جهش تولید همه شاخص‌های اقتصادی را تغییر می‌دهد، بیکاری کاهش می‌یابد، صادرات رونق پیدا می‌کند و این موارد استقلال اقتصادی را در پی خواهد داشت که خروجی همه آنها عزت ملی و ایران سربلند است، لیکن این موضوع بی مشارکت مردم امکان ندارد و مشارکت مردم جایگزینی ندارد.

خطیب جمعه تهران افزود: مسئولان موانع را از سر راه مشارکت مردم بردارند، طوری عمل نکنند که مردم از مشارکت در تولید پشیمان شوند، مسئولان امر تولید را تسهیل کنند، مردم هم به تولید داخلی بها بدهند و تولیدکنندگان محصول خوب تولید کنند تا با محصول خارجی قابل رقابت باشد.

*روز جمهوری اسلامی در حقیقت غدیر نظام اسلامی و بسیار مهم است
آیت الله خاتمی با اشاره به در پیش بودن روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز جمهوری اسلامی در حقیقت غدیر نظام اسلامی و بسیار مهم است، ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند نه کمتر و نه بیشتر، به تعبیر امام اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری اسلامی را حفظش کنیم.

وی همچنین با اشاره به گذشت ۶ ماه از آغاز طوفان الاقصی گفت: ششمین ماه طوفان الاقصی است، این طوفان در طول تاریخ ۷۶ ساله رژیم صهیونیستی بی سابقه است، طی ۷۶ سال گذشته دائم از پیروزی خود صحبت می‌کردند، اما در این شش ماه همه تلاش آنها این بوده که بگویند ما شکست نخورده ایم در حالی که قطعا شکست خورده اند.

*جنایات فجیع در غزه و فلسطین نشان از انفعال و استیصال این جنایکتاران است
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: ابتکار عمل الحمدالله دست شبکه مقاومت است نه دست صهیونیست‌ها و این جنایات فجیع نشان از انفعال و استیصال این جنایکتاران است، مقاومت روزی به عنوان محور بود ولی اینک مقاومت یک شبکه شده است و شبکه‌ای پیوسته شامل حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و مردم فلسطین است که همه هماهنگ بر ضد رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند و نتیجه این هماهنگی نابودی رژیم صهیونیستی است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی توان شکست مقاومت را ندارد و در آستانه ناتوانی کامل است، حرف اول را محور مقاومت می‌زند، مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا بر بشارت قرآن، آینده هم از آن مقاومت است. جنایاتی که این روز‌ها رژیم وحشی صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد جنایاتی بی بدیل است جنایاتی که زبان از گفتن آن شرم دارد، اگر مولا علی بود می‌فرمود اگر انسان از این قصه بمیرد کم است، قطعا امشب یکی از دعا‌های مردم نجات این مردم شجاع و قهرمان است.

وی با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: قصه روز قدس امسال قصه دیگری است همیشه روز قدس ما ایرانیان با شکوه بوده، اما امسال آمدن به این راهپیمایی یعنی خدا قوت به این مردم مظلوم و زنان و مردان نستوهی که در زیر این همه بمباران و موشک باران مقاومت می‌کنند.

*داعش یک تشکل آمریکایی- اسرائیلی است
خطیب جمعه تهران با اشاره به حادثه تروریستی در روسیه، اضافه کرد: نظام ما اعلام کرده است که ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می‌کنیم، داعش در بیانیه‌ای این جنایت را به عهده گرفته است، داعش همان آمریکاست، داعش مولود آمریکاست که برای مقابله با انقلاب اسلامی داعش را تولید کرد، داعش یک تشکل آمریکایی- اسرائیلی است، صد و هشتاد روز است که رژیم صهیونیستی در فلسطین جنایت می‌کند چرا داعش کمترین حمله‌ای به اسرائیل نداشته است؟

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت اظهار کرد: مردم ما از این تقارن بسیار خوب استفاده کرده اند و به نحو احسن آن را درک کرده اند، تعداد زیادی از مردم سال تحویل به حرم امام رضا (ع) یا حرم حضرت معصومه (س) و بقاع متبرکه و امامزادگان مشرف شدند، اجتماع ۱۰۰ هزار نفری مردم در ورزشگاه آزادی و شرکت در محفل قرآنی امام حسنی‌ها بسیار باشکوه بود، جلسات قرآنی فراوانی برگزار شد و تاکنون همه به قرآن خدمت کرده اند و امیدواریم همچنان این خدمات ادامه یابد.

آیت الله خاتمی همچنین از خدمات رسانی نیرو‌های نظامی، امنیتی، هلال احمر، بهداشت و درمان، صدا و سیما در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • مسئولان موانع تولید را از سر راه مشارکت مردم بردارند
  • جهش تولید با اتحاد و مشارکت اقتصادی رخ می‌دهد
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط مردم و مسئولان
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود