Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: اوایل بهمن ماه سال جاری فردی به نام نادر با مراجعه به اداره پلیس فتا از انتشار تصاویر و مطالب دروغ در فضای مجازی تلگرام و چند گروه اجتماعی که اهالی شهرک اکباتان در آن فعالیت می‌کنند شکایت و اعلام کرد که این مطالب باعث بی‌آبرویی او در محل زندگی‌اش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات ویژه و کارشناسی وارد عمل شدند و با بررسی موضوع مشخص شد که مرد ۳۸ ساله‌ای  از اهالی شهرک اکباتان در این پرونده نقش داشته است.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: ماموران با توجه به اینکه شاهین ۳۸ ساله در همسایگی خانه نادر است احتمال دادند که وی با فرضیه انتقام گیری دست به ساخت صفحه جعلی در شبکه تلگرام کرده و با انتشار مطالب و تصاویر دروغین باعث بی‌آبرویی نادر در محل زندگی‌شان شده است.

وی افزود: شاهین با دستور مقام قضایی به اداره پلیس احضار شد و زمانی که در برابر مدارک و شواهد پلیس قرار گرفت لب به سخن باز کرد و ادعا کرد با نادر در یک بلوک زندگی می‌کند و از چند روز قبل با هم دچار اختلاف شدند و برای انتقام گیری شروع به بی‌آبرو کردن وی کرده و از کار خود پشیمان است.

رئیس پلیس فتا پایتخت در توصیهدای خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های حقوق شهروندی قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد است، احترام به حقوق و جایگاه دیگران در فضای مجازی درواقع همان عمل و قائده در فضای حقیقی بوده و همانگونه که آدمی دوست دارد مورد توهین و تهمت قرار نگیرد باید نسبت به دیگران نیز همین احساس را داشته باشد و در هنگام عصبانیت زود تصمیم نگرفته تا در مقام قضاوت عجولانه قرار نگیرد، چون فضای مجازی یک فضای غیر امن است و یک مطلب یا تصویر به سرعت در گستره‌ای وسیع توزیع می‌شود باید از خودمان بپرسیم اگر می‌خواهیم چیزی را منتشر کنیم آیا به موجب آن، اسرار حیثیت دیگران افشاء می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

جماران در خبری نوشت:فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898377

دیگر خبرها

  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر