Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانیه راهبردی ایشان را به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موجب زدوده شدن القائات دشمنان از چهره انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دولت تحقق منویات آن حضرت را اولویت خود قرار خواهد داد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانیه راهبردی ایشان را به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موجب زدوده شدن القائات دشمنان از چهره انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دولت تحقق منویات آن حضرت را اولویت خود قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن کامل نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی :

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره

خداوند بزرگ را شاکرم که در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی انتشار بیانیه راهبردی حضرتعالی روحی تازه در ملت بزرگ ایران دمید، شوری شگرف در میان نسل جوان آفرید و نقشه کلی راه دولت و ملت را در دهه پیش‌رو ترسیم کرد.

این بیانیه تاریخی القائات دشمنان را از چهره انقلاب اسلامی زدود، پیوند میان انقلابی‌گری و اعتدال اسلامی را تبیین کرد و با ارائه تحلیلی موشکافانه از ریشه‌ها، دستاوردها، آسیب‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی و مرزبندی دقیق میان انعطاف و تصحیح‌پذیری با انفعال و عقب‌گرد، رمز پویایی انقلاب اسلامی را جمع میان آرمان‌گرایی و واقع‌بینی دانست؛ و دفاع مستحکم از صلح‌جویی و ستم ستیزی، عبرت‌آموزی از تاریخ در عین آینده‌نگری و پیشرفت‌گرایی، تقویت عوامل اقتدار جمهوری اسلامی، تأکید بر خوش‌بینی و امید به آینده به عنوان کلید همه قفل‌ها و مقابله با نومیدسازی و ایجاد ترس کاذب را از الزامات سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی در دهه پیش‌رو قرارداد.

دولت دوازدهم که مفتخر است در کنار ملت بزرگ ایران چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفته و دهه پنجم را با گامی استوار و تدبیری نوین آغازکرده‌است، با قدرشناسی از تدابیر مقام معظم رهبری و با استعانت از الطاف الهی، همراهی ملت بزرگ ایران، هماهنگی همه قوا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی کشور به خصوص نخبگان، جوانان، زنان، اقوام و نهادهای مدنی، وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای توصیه‌های راهبردی حضرت مستطاب‌عالی اقدام نماید؛ به همین منظور شوراهای عالی کشور و هیأت دولت را موظف می‌کنم تا سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مناسب برای تحقق منویات آن حضرت را در اولویت کار خود قراردهند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رانیل ویکر مسینگر رئیس جمهور سریلانکا ضمن ابراز خرسندی از حضور در سریلانکا و بهره‌برداری از ابرپروژه ستودنی و قابل تقدیر طراحی و اجرا شده با علم و دانش و فناوری ایرانی در این کشور گفت: بهره‌برداری از این ابرپروژه چندمنظوره از این جهت باعث خرسندی است که طرحی عادی نیست بلکه برخوردار از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها از سوی متخصصین ایرانی است و موجبات رفاه مردم خوب سریلانکا را فراهم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده و رو به توسعه است، افزود: در گفتگو‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو کشور تاکید شد سطح این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری افزایش یابد.

دکتر رئیسی تبادل ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در ایران و سریلانکا را به نفع دو کشور و دو ملت عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزرای امور خارجه دو کشور برگزاری کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر سازوکارهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بخش‌های کشاورزی و علم و فناوری را احصاء کنند تا تصمیمات و توافقات صورت گرفته در این سفر  سریعاً عملیاتی و اجرایی شوند.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم و دولتمردان سریلانکایی با بیان اینکه تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌وجه موجب توقف یا کُندی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نشده بلکه ملت ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر کرده است، افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیر مهندسان، متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

 رئیسی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور و انتقال این تجربیات و خدمات فنی و مهندسی جهت توسعه و پیشرفت سریلانکا، افزود: همانند ابرپروژه اجرا شده در حوزه آب و برق در سریلانکا می‌توان با تامین مالی از سوی دولت سریلانکا و استفاده از توان فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، پروژه‌های بزرگ دیگری در این کشور اجرایی و عملیاتی کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان و دغدغه اصلی همه ملت‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه امروز از جنایات مستمر و هولناک در غزه می‌گذرد موجب نگرانی و حیرت همه مردم دنیا شده و سوال‌شان این است که چرا سازمان‌های بین‌‌المللی و حقوق بشری به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند؟

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کودک‌کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نه فقط امت اسلامی بلکه پیروان سایر ادیان و مذاهب دنیا را نیز متاسف و متاثر کرده است، تصریح کرد: تاسف‌بارتر این است که چرا و با چه منطقی این جنایات از سوی آمریکا و کشورهای غربی مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ و چرا سازمان ملل و شورای امنیت از کارایی افتاده‌اند و اقدام موثری برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند؟

رئیس جمهور قطع سریع حملات و جنایات علیه مردم غزه، کمک‌رسانی فوری و دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه را موضع مشترک دو کشور ایران و سریلانکا عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه‌ که بارها اعلام کرده است راهکاری عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر آرای مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی ارائه کرده و معتقد است نباید به رژیم غاصبی که بیش از 75 سال ظلم و جنایت کرده میدان داد بلکه باید از سرزمین غصب شده بیرون و به مجازات رساند.

رئیسی با طرح این پرسش که اگر نظام بین‌الملل، ظالم و غاصب را به مجازات نرساند چه تضمینی وجود دارد که گروه دیگری نیز همین اقدامات و جنایات را علیه کشور دیگری مرتکب نشود؟، افزود: جلوگیری از تکرار فجایع و جنایات صورت گرفته از سوی این رژیم جنایتکار و غاصب بر علیه دیگر کشورها و ملت‌ها مجازات این رژیم را امری ضروری ساخته است.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا وجود ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا مصمم هستند روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها و در تمامی سطوح ارتقا دهند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست