Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:34:07 GMT

مهمانی که در مازندران به میزبان جفا کرد!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۵۸۵۹

مهمانی که در مازندران به میزبان جفا کرد!

وزیر کشور در رامسر با اعلام اینکه با سهمیه فروش نفت تنها امکان تامین هزینه‌های جاری کشور وجود دارد، آیا با این اظهارات رحمانی فضلی به مدیران استانی هشدار داد که به فکر تامین اعتبارات ملی نباشند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همایش شهری و روستایی مازندران در رامسر برگزار شد تا رحمانی فضلی وزیر کشور به صورت غیر مستقیم به مدیران مازندران و کسانی که دنبال اعتبارات دولتی هستند، اعلام کند که در حال حاضر با این میزان تولید نفت فقط می‌توان هزینه‌های جاری را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر چه این اظهارات چندان بازتاب خاصی در رسانه‌ها نداشت اما رحمانی فضلی در این همایش شرکت کرد که به مسئوولان استانی، شهرستانی و روستایی و حتی دهیاران اعلام کند که به فکر تولید سرمایه در استان مازندران باشند.

رحمانی فضلی غیر مستقیم به عملکرد مسئولان استانی هم انتقاد کرد و گفت: چرا مازندران و رامسر با همه ظرفیت‌هایی که دارد باید با این مشکلات مواجه باشد؟.

وی دلیل این موضوع را عدم استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‎های مردمی عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم خلق ثروت کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: انقلابی‌گری یعنی تولید محوری و ثروت حلالی که از این راه کسب می‌شود.

اما این اظهارات رحمانی فضلی با این ابهامات مواجه است، اینکه مازندران باید بسیاری از نیازمندی‌های کشور را تامین کند، شکی نیست، اما آیا زیرساخت‌های قانونی برای تولید ثروت در مازندران وجود دارد؟.

آیا قوانینی که در مازندران وجود دارد با سایر نقاط کشور متفاوت است؟.

سالیانه حدود 50 میلیون گردشگر از محورهای ورودی و خروجی استان عبور می‌کنند، آیا دولت و مجلس ساز و کاری برای دریافت عوارض ورودی و خروجی از محورهای استان را فراهم کردند؟. و یا در ازاء این حجم از ورود و خروج اعتبار ویژه‌ای برای راههای استان و زیرساخت‌های پذیرش این مقدار از جمعیت را برای استان درنظر می‌گیرند؟.

استان مازندران با زیرساخت‌های سه میلیونی، سالیانه از 50 میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند و به صورت کلی بار کل کشور را به دوش می‌کشد، آیا متولیان ملی این ساز و کارها را فراهم کردند یا بنا دارند تنها با اظهارات شعار گونه  سهم اندک اعتبارات استان مازندران را هم کاهش دهند؟.

مهمترین مشکل در استان مازندران حفظ صندلی و پست ریاست به هر قیمتی است، در کمتر مناسبت‌های ملی و استانی مسئولان استانی به فکر دفاع از حقوق به حق مردم استان افتادند.

قابلیت‌های کشاورزی در مازندران بسیار زیاد است اما بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن امکانات اولیه برای تولید، عازم شهرهای اطراف مازندران شدند، آیا رحمانی فضلی و سایر مدیران ملی که با نگاه به برگ‌های سبز استان هوش از سرشان پریده است، کمی تحمل کردند و نگاهی به زیر برگ سبز انداختند تا حقایق و محرومیت‌های واقعی این استان را هم ببینند؟.

حقایق و محرومیت‌های استان مازندران را در چهار‌راه‌های کارگری، در کنار کاهش  صید،در تعطیلی کارخانجات بزرگ مانند نساجی و تهدید به تعطیلی چوب فریم، نکا چوب، چوب و کاغذ در عدم تامین زیرساخت‌های کشاورزی برای روستائیان باید جستجو کرد.

اینکه مازندران قابلیت‌های زیادی برای تولید و کشت دارد برکسی پوشیده نیست، اما در کنار این قابلیت‌ها باید زیرساخت‌ها و حمایت‌های قانونی آن دیده شود، مازندران به تنهایی قادر به تامین بخش عظیمی از نیازمندی‌های کشور و حتی کشورهای همسایه است اما آیا حمایت‌های قانونی ویژه از این استان می‌شود و یا همچون وزیر کشور با دردهای مازندران از طریق گفتار و شعار درمان‌جویی می‌شود؟.

امید است مسئولان ملی که در هر برهه‌ای از زمان تلاش دارند سهم بودجه‌ای و اعتباراتی استان مازندران را کاهش دهند، اول زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند و بعد از آن به دنبال سهم خواهی باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی استان و رئیس والیبال نیروهای مسلح کشور صبح سه شنبه در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور در گلستان اظهار کرد: ایران در سال جاری میزبان مسابقات ورزشی نیروهای مسلح جهان خواهد بود که به یاری خدا تلاش خواهیم کرد حضور پر قدرت در این مسابقات داشته باشیم و بهترین نتایج را رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه گلستان به عنوان یکی از قطب‌های والیبال کشور شناخته می‌شود و تیم والیبال پاس گرگان تنها نماینده نیروهای مسلح در لیگ برتر است، گلستان به عنوان محل برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نیروهای مسلح انتخاب شده است.

فرمانده انتظامی استان و رئیس والیبال نیروهای مسلح کشور، گفت: قطعاً والیبال یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در این رقابت‌ها است و گلستان نیز نقش پر رنگی در تیم ملی والیبال دارد.

در ادامه سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهار کرد: نیروهای مسلح به ویژه انتظامی استان که همواره موجب امنیت، سربلندی اقتدار و افتخار ایران اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: علی‌رقم وجود مشغله و دغدغه‌های بسیاری که انتظامی استان در موضوعات مختلف دارد، قبول میزبانی از تیم ملی و اهتمام در افتخار آفرینی برای کشور در حوزه ورزش، بسیار ارزش‌مند و قابل تقدیر است.

کد خبر 6086469

دیگر خبرها

  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • عکس‌| خانواده بکام در مهمانی تولد ویکتوریا
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • ۲ مهمانی خونین در یک روز در آمریکا