Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:48:51 GMT

طرح جمع آوری سطل های بزرگ زباله فعلا اجرا نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۵۸۹۶

طرح جمع آوری سطل های بزرگ زباله فعلا اجرا نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمود میرلوحی با بیان این که در تهران هر روز ۹هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع آوری می‌شود که عدد بزرگی است گفت :در حال حاضر ۷۰۰ تن زباله در روز کمتر تولید می شود.

میرلوحی درباره اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر احتمال جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله از سطح شهر گفت: درباره مدیریت پسماند سه راهبرد مهم وجود دارد؛ یکی کاهش تولید پسماند، همان‌طور که می‌دانید شهروندان ایرانی به صورت میانگین ۳ برابر متوسط جهانی پسماند تولید می کنند که این باید تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم نحوه جمع آوری زباله هاست که در این زمینه هم میزان جمع آوری زباله ها در مقایسه با سایر کشورها بسیار بیشتر است. نکته سوم مربوط به تفکیک زباله است که این هم کار بسیار بزرگی است.

وی تصریح کرد: بحث جمع آوری سطل‌های زباله بزرگ فعلا مطرح نیست، اما روزی را پیش بینی می کنم که این اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر با تقدیر از معاون خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل سازمان پسماند، گفت: بودجه درخواستی دوستان برای سازمان ۵۳۰ میلیارد است در حالی که قراردادهای رفت و روب ۲۰ میلیارد تومان شده است که این نشانه مدیریت صحیح است. همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان قرارداد در زمینه پسماند بسته شده است در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد بود.

کد خبر 4542287 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران/ قوانین باید درست اجرا شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد در مورد شعار امسال اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ادامه شعارهای سنوات گذشته، بر تولید تاکید داشتند تا با عبور از بحران اقتصادی، امسال به جهش تولید دست یابیم، چرا که یکی از اصلی ترین درمان‌های اقتصاد کشور، تمرکز بر جهش تولید و رفع ناترازی هاست.

وی تحقق شعار سال را با کمک مردم امری شدنی دانست و افزود: با ایجاد جاذبه می‌توان مردم را در سرمایه گذاری در تولید تشویق کرد تا با منابع مادی و معنوی به درآمدزایی دست یابیم.

وزیر صمت با تاکید بر رفع موانع موجود از طریق وضع یا اصلاح قوانین گفت: در مسیر تولید و رفع موانع نیازمند اجرای درست قوانین هستیم.

وی بیان کرد: اراده ملی بر آن است تا تسهیلاتی برای سرمایه گذاران فراهم شود و از سرمایه‌های خرد و کلان مردم برای توسعه و جهش تولید استفاده کند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: دنیا در آستانه تحولاتی بزرگ است و بایستی زیرساختهای تولید توسعه یابد که در این راستا وزارت صمت اولویت را برای بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان برای روش‌های نوآورانه در حوزه آینده فراهم می‌کند.

کد خبر 6064793 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران/ قوانین باید درست اجرا شود
  • ۱۵۰ تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود
  • بازدید معاون رئیس جمهور از فعالیت زنان روستایی در تولید خوراک دام
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • تعیین ۳۰ جایگاه جمع‌آوری زباله در مناطق گردشگری سیاهکل
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند