Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، نتانیاهو در این دیدار گفت که دعوت سلطان قابوس از من برای دیدار از عمان تصمیمی شجاعانه بود، تصمیمی که نتایج آن در حال تغییر جهان و روشن کردن مسیر پیش‌روی همگان است.

نخست وزیر اسرائیل افزود، من از عمان به خاطر اتخاذ سیاستی مثبت که می‌تواند صلح و رفاه را برای همگان به ارمغان بیاورد، سپاسگزاری می‌کنم و مراتب تشکر و قدردانی مردم کشورم و نیز بسیاری از مردم خاورمیانه را از عمان اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نتانیاهو در این دیدار دو طرف در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه و پیگیری منافع مشترک دو کشور مذاکره کرده‌اند.

چهار ماه پیش بنیامین نتانیاهو به عنوان اولین نخست وزیر اسرائیل طی ۲۰ سال گذشته به دعوت پادشاه عمان از این کشور دیدار کرد. سفری که با انتقاد ایران همراه بود.

اما نخست وزیر اسرائیل این دیدار را به مثابه وقوع انقلابی در سیاست خارجی کشورش عنوان کرد.

یک روز پس از سفر بنیامین نتانیاهو به مسقط، وزیر خارجه عمان اسرائیل را یک کشور «پذیرفته شده» در خاورمیانه خواند. این نخستین بار بود که یک مقام رسمی یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با صراحت و به‌شکل علنی از به رسمیت شناختن اسرائیل حمایت می‌کرد.

از آن پس روابط دیپلماتیک اسرائیل با کشورهای عربی به ویژه امارات عربی متحده و عربستان شکل علنی‌تری به خود گرفت و بهبود پیدا کرد.

پادشاهی عمان همواره سعی کرده نقش یک دولت بی‌طرف را در منطقه خاورمیانه ایفاء کند و همزمان با اتحاد با عربستان سعودی و دیگر همپیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب با تهران هم روابط نزدیکی داشته است. این کشور پیش از آغاز آخرین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱، میزبان گفت‌وگوهای محرمانه میان مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آن‌ها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آن‌ها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آن‌ها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهادهای حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!