Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:04:13 GMT

نیروگاه برقابی زاینده رود صبح امروز از مدار خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۶۲۶۶

نیروگاه برقابی زاینده رود صبح امروز از مدار خارج شد

محمود چیتیان درگفت و گو با خبرنگار  مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش دبی خروجی سد زاینده رود از هشتم بهمن ماه سال جاری و کاهش ارتفاع مخزن سد زاینده رود مجددا نیروگاه برقابی زاینده رود ساعت ۹:۳۰ صبح امروز ۲۵ بهمن از مدار خارج شد و در حال حاضر خروجی سد از طریق دریچه‌های تحتانی انجام می گیرد.

وی افزود: بیشترین تراز مخزن با توجه به آورد رودخانه دراردیبهشت ماه محقق می شود و علی رغم بارش های خوبی که در بالادست حوضه زاینده رود  داشتیم اما ورودی خوبی را تا کنون به سد زاینده رود را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سد و نیروگاه زاینده رود شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان داشت: مخزن زاینده رود درسال آبی جدید علی رغم تمام صرفه جویی ها و کنترلهای که صورت گرفت به دلیل کاهش بی سابقه بارش‌ها در سال آبی گذشته هنوز نتوانسته حجم قابل ملاحظه ایی داشته باشد اما امیدواریم از اسفندماه شاهد افزایش تراز مخزن سد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با افزایش دبی خروجی سد زاینده رود هر واحد نیروگاهی ۷  مگاوات برق تولید کرد و این در حالی است که ظرفیت تولید برق در هر واحد نیروگاه زاینده رود ۱۸/۵ مگاوات است. 

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۴۵ میلیون مترمکعب حجم سد زاینده رود است و با کاهش ارتفاع مخزن سد زاینده رود مواجهیم، ابراز داشت: امسال برای دومین بار شاهد خروج نیروگاه برقابی زاینده رود از مدار هستیم.

کد خبر 4542323

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان نیروگاه برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش 83 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمالاوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.237 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش 800 هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.
انتهای پیام/44

دیگر خبرها

  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • قیمت سکه و طلا امروز ۴ اردیبهشت؛ نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان