Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:49:24 GMT

واکنش آیت الله جنتی به حادثه تروریستی خاش

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۶۲۷۶

متن این پیام به شرح زیر است:


دشمن زبون که از ملت رشید ایران برای حضور حماسی در همایش ملی ۲۲ بهمن عصبانی است، با ددمنشی و خوی وحشی خود، از سپاهیان، این فرزندان انقلاب انتقام می‌گیرد.

حالا که خواب‌های آشفته و پیشگویی‌های مستبدان عالم درباره چهل ساله شدن انقلاب با روسیاهی آنان تعبیر شد، در پی تلخ کردن کام ملت عزتمند ایران به این جنایت هولناک دست زدند تا شاید التیامی اندک بر عصبانیت کورشان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




اینجانب این فاجعه غم انگیز را به حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده این شهیدان تبریک و تسلیت می‌گویم و با اینکه یقین واثق دارم که این عزیزان بر سفره سیدالشهداء متنعم‌اند، از خداوند متعال برای آنان درجات عالی مسئلت می‌نمایم.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری
و دبیر شورای نگهبان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آیت الله جنتی حادثه تروریستی حادثه تروریستی خاش دبیر شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت

جائی که اراده مردم حاکم شود یدالله نیز همانجاست و احدی یارای مقابله با یدالله نیست. و راز اینکه فرمودند به خدا حسن ظن داشته باشید اشاره به همین پیروزی قطعی است.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: منتظر بودید بعد از تنبیه سخت رژیم صهیونیستی رهبری انقلاب پیام دهند؟ روز گذشته این پیام را در جمع فرماندهان نیروهای مسلح بیان کردند. این پیام هم مخاطب بیرونی داشت و هم داخلی. مخاطب خارجی پیام اقتدار گرفت و اما مخاطب داخلی...

یکم. اصلاح یک خطای ذهنی

از ساعت اولیه پس از تنبیه سخت رسانه های دشمن در جنگ روایت ها سراغ تردید سازی در اهدافی موشک های سپاه رفتند. ابتدا گفتند 99 درصد موشک ها رهگیری شدند. بعد ناچار شدند اصلاح کنند و به 97 درصد رسیدند. پس از انتشار فیلم ها باز هم با خفت حرف خود را پس گرفتند و به 84 درصد رسیدند. حال آنکه باز هم دروغ می گفتند تا اینکه ناچار شدند اعلام کنند هرکس فیلم و عکس از حمله موشکی ایران منتشر کند مجازات می شود. گذشت تا اینکه دیروز فیلم شلیک به پایگاه .... توسط سپاه منتشر شد و باز هم رسانه های دشمن روسیاه تر شدند.

اما واقعیت اینست که رهبری انقلاب غیرمستقیم فرمودند از این مسائل عبور کنید. موفقیت ایران اینجا نیست و این موضوع مساله فرعی است. سخنان رهبری انقلاب یک خطای تحلیلی را در ذهن ها اصلاح کردند و آن دقیقا همان بود که اتفاقا غربی ها و خاصه صهیونیست ها بهتر از ما فهمیده بودند. به همین دلیل فرمود: آنچه باعث شد دشمن از دست ما عصبانی شود همین موضوع اصلی است.

اما موضوع اصلی چیست؟ موضوع اصلی را فرمودند: "ظهور قدرت اراده ملت ایران".

به سخن دیگر اصل ماجرا انتساب تنبیه سخت به اراده ملت است. این ملت بود که تصمیم گرفت دشمن را ادب کند و این سیلی سخت ثمره وحدت درونی مردم و بروز اراده توحیدی آنهاست.

این جملات را داشته باشید؛ آشناست. رهبری انقلاب همین تعابیر را پس از حمله ایران به عین الاسد داشتند. آنروزها نیز عده ای در این ماندند که در عین الاسد چه گذشته است. اما رهبر انقلاب حمله به پایگاه نظامی آمریکا را یوم الله دانستند و علت این نام گذاری را اینطور توضیح دادند: "این‌که ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است".

تا اینجا را داشته باشیم. بند دوم ادامه همین بخش است.

دوم. پاسخ به یک سوال ذهنی

اجازه دهید چند روز قبل برگردیم. وقتی اسرائیل غاصب به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد بلافاصله رهبری انقلاب فرمودند سیلی سخت خواهند خورد. چند روز بعد نیز تاکید کردند تنبیه می شوند. همان روزها بود که چه بسا برخی در دل شان این گذشت که رهبری انقلاب چطور با این صلابت و استحکام از تنبیه و سیلی سخت و ادب کردن دشمن می گویند؟ شاید هم نگران شدند که اگر انتقام بگیریم چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ به این سوال را هم رهبری انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی مسلح دادند. آنجا که گفتند: "به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است."

صلابت و استحام رهبری انقلاب در تهدید و تنبیه دشمن را باید در همین اعتماد به سنت قطعی الهی در دفاع از مومنین دید.

و اما این دو بند یک جمع بندی کلیدی دارد.

سوم. درس نهایی

در بند یکم فرمودند: تنبیه سخت ثمره ظهور اراده ملت است.

در بند دوم فرمودند: وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است.

و نتیجه اصلی؟

این را نیز سالها قبل در سال 94 فرمودند. جمله ای که تاریخی ماند: "من به تک تک این مردم اعتماد دارم. این حرکت عمومی را می بینم و اعتقاد دارم این دست خداست که کار می کند. "

حرف نهایی اینجاست: جائی که اراده مردم حاکم شود یدالله نیز همانجاست و احدی یارای مقابله با یدالله نیست.

و راز اینکه فرمودند به خدا حسن ظن داشته باشید اشاره به همین پیروزی قطعی است.

دیگر خبرها

  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت
  • واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛از هشدار های برادرانه تا حمایت های دلسوزانه!
  • واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛از تذکر برادرانه تا حمایت دلسوزانه!
  • شهادت آخرین مجروح حادثه تروریستی کرمان
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثهٔ تروریستی کرمان