Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین، در افتتاحیه نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه در سوچی روسیه گفت، مهم این است که کمیته قانون اساسی سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن کار خود را شروع کند.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد، در حال حاضر در سراسر سوریه تقریبا تعهدی نسبت به سیستم آتش‌بس و کاهش تنش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: نزدیک به یک میلیون آواره سوری نیازمند کمک هستند و ما به کمک‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای انسانی امید داریم.

براساس شبکه المیادین، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز تاکید کرد،‌ هدف مشترک ایران، روسیه و ترکیه مبارزه با تروریسم و کاهش تنش در سوریه است.

رئیس‌جمهوری ایران تصریح کرد، باید راه‌های اجرای توافقنامه ادلب به خصوص در حالی که النصره بر ۹۰ درصد منطقه تسلط دارد، بررسی شوند.

وی افزود: تمام نیروهایی که بدون مواقت دمشق داخل سوریه شده‌اند حاکمیت این کشور را نقض کرده‌اند.

روحانی ادامه داد، خروج نیروهای آمریکایی از شرق فرات به نفع ملت سوریه و کردهای این کشور است. ما بر لزوم حضور ارتش سوریه در مرزهای ترکیه و سوریه تاکید داریم.

رئیس‌جمهوری ایران گفت: ما از تلاش‌های روسیه برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه حمایت می‌کنیم. به نظر ما حملات اسرائیل به سوریه بی‌پروایانه است.

روحانی تصریح کرد: جامعه جهانی باید در زمینه بازگرداندن آوارگان سوریه به کشورشان وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ما از ماموریت فرستاده سازمان ملل به سوریه حمایت کرده و خواهان حفظ استقلال و حاکمیت سوریه هستیم.

اردوغان نیز تاکید کرد: ترکیه همچنان دست یاری به ملت سوریه دراز کرده است. ملت سوریه از ما انتظار تصمیماتی دارند که به نفع آنها و در جهت دستیابی به صلح در سوریه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه مذاکرات سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش‌ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید