Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:18:58 GMT

افشاگری کوبا در مورد فتنه جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۶۶۶۲

روز پنجشنبه در بیانیه دولت کوبا رویدادهای اخیر در ونزوئلا اقدامی برای کودتا توصیف شده که تاکنون شکست خورده است.

دولت ترامپ در تلاش است با فشار آوردن به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا او را از کار برکنار کند و «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا را جایگزین او کند.

در بیانیه کوبا آمده اشاره شده است که این رویدادها باعث شد آمریکا تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کند که تاثیر منفی آن هزار بار بیشتر از کمک‌هایی است که مدعی ارسال آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بیانیه آمده است: «بین ۶ تا ۱۰ فوریه هواپیمای باربری ارتش به فرودگاه "رافائل میراندای" پورتوریکو، پایگاه هوایی "سن ایسیدرو" در جمهوری دومینیکن و سایر جزایر استراتژیک دریای کارائیب پرواز کرده است که احتمالا بدون آگاهی دولت‌های این کشورها انجام شده است».

همچنین این بیانیه می‌گوید این پروازها از تاسیسات نظامی آمریکا صورت گرفته که نیروهای ویژه و سربازان ویژه نیروی دریایی در آن‌ها فعالیت می‌کنند و برای فعالیت‌های مخفیانه استفاده می‌شود.

از زمان وقوع انقلاب بولیواری در ونزوئلا در سال ۱۹۹۸ به رهبری «هوگو چاوز»، کوبا همواره حامی کلیدی این کشور است. روسیه، چین، ایران، ترکیه و چند کشور دیگر نیز تلاش برای مداخله در ونزوئلا را محکوم کرده‌اند.

گوایدو روز سه‌شنبه گفت کمک‌های بشردوستانه در تاریخ ۲۳ فوریه از مرز ونزوئلا عبور می‌کند که ممکن است موجب ایجاد درگیری و مقابله نظامی شود.

کوبا اعلام کرد روشن است که آمریکا قصد دارد «با اهرم زور، یک گذرگاه بشردوستانه تحت حفاظت بین‌المللی بسازد و با ادعای داشتن وظیفه نسبت به محافظت از غیرنظامیان، تمام اقدامات لازم را به‌کار بگیرد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ونزوئلا رئیس مجلس فرودگاه انقلاب ترکیه فتنه کوبا ونزوئلا آمریکا افشاگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد.

کد خبر 6084458

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟