Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:40:49 GMT

تکمیل طرح قطار قم - تهران - اصفهان اولویت دولت است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۶۷۷۳

تکمیل طرح قطار قم - تهران - اصفهان اولویت دولت است

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح بهسازی و اصلاح سه راهی ونارچ و احداث پل راه آهن قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این قطار دارای فاینانس خارجی است، و سال گذشته نیز مقداری با رکود مواجه شد که از سه هفته پیش مشکلات آن رفع شده و امیدواریم با مذاکره هایی که خواهیم داشت سایر مشکل های آن را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: موضوع مهم این است که بتوانیم زیرساخت آن را تکمیل و شبکه برق را نیز برقرار و ناوگان ویژه منحصر به همین مسیر را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.
اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 98 نیز اعتباری برای این طرح پیش بینی شده، خاطر نشان کرد: 85 درصد کل اعتبار این طرح سهم سرمایه گذار است، و تنها 15 درصد آن که عمدتا مربوط به آزاد سازی مسیر است، از بودجه ملی تامین خواهد شد.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه در استان قم است، که در زمان 40 دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.
مسیر قم به اصفهان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین افزایش قطارهای حومه ای که در مسیر تهران - قم اقدام به جا به جایی مسافران می کنند را نیز از جمله برنامه ها برای توسعه شبکه حملی و نقلی ریلی دانست و افزود: این اقدام‌ منجر به ایجاد مزیت های لازم برای شرکت های حمل و نقل ریلی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمن سازی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز را از اولویت های مهم وزارت متبوع خود و همچنین از اقدامات مورد تاکید شخص رئیس جمهوری دانست و افزود: سه راهی ونارچ از نقاط پرحادثه بوده که تاکنون حوادث تلخ و اسفناکی را تجربه کرده ولی طرح بهسازی و اصلاح آن با همت مسئولان به بهره برداری رسید و مردم در این جاده از یک ایمنی خوب و با کیفیت و استاندارد بهره مند می باشند.
طرح بهسازی و اصلاح سه راهی ونارچ در محور قم - نیزار و احداث پل راه آهن قم به طول سه هزار و 500 متر طی مدت 18 ماه و با اعتبار 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محور قم - نیزار به طول 38 کیلومتر یکی از محورهای مواصلاتی استان به سمت سلفچگان و دلیجان است‌.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان قم اصفهان برق قم وزارت راه و شهرسازی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است