Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،فتح آبادی مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی صبح امروز در شورای اداری استان گفت: دیوان محاسبات استان در سال ۸۴ تشکیل و ۸۳ پست سازمانی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۷ نفر در دیوان محاسبات استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از مجموع این پرسنل ۳۰ نفر رسمی، ۸ نفر پیمانی، هفت نفر شرکتی، یک نفر قرارداری و یک نفر امریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح آبادی با اشاره به اینکه مجموع درآمد‌های پیش بینی شده در قانون بودجه برای استان ۲۸۸ میلیارد تومان است، گفت: پرداخت‌های ما در استان اعم از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی ۴۸۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۰/۲۹ درصد درآمد‌های کشور از محل درآمد‌های استان تأمین می‌شود، افزود: ۵۷ درصد اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان از محل درآمد‌های تأمین شده از خود استان است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار استان نسبت به درآمد استان هفت برابر است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و بین درآمد و هزینه‌ها توازن ایجاد کنیم، گفت: خراسان جنوبی از نظر هزینه رتبه ۲۹ در سطح کشور را دارد در صورتی که از نظر هزینه تنها دو درصد سهم هزینه استان است.

فتح آبادی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۲۹ دستگاه استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: در سال جاری ۱۷۵ مورد عدم رعایت از سوی دستگاه‌های اجرایی در استان داشته ایم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته ۶۹ مورد اقدام پیشگیرانه در سطح دستگاه‌های استان داشته ایم که این رقم در سال جاری به ۲۰۹ مورد رسیده است.

وی بیان کرد: سرانه اعتباری که در سال جاری توسط هر حسابرس مورد رسیدگی قرار گرفته ۵۱ میلیارد تومان است.

فتح آبادی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات استان توسط دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان واریزی به خزانه داشته ایم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۳۰ میلیون تومان نیز به حساب‌های دستگاه‌های اجرایی نزد خزانه واریز شده است، عنوان کرد: در مجموع طی نه ماهه نخست سال جاری ۱۰۶ میلیارد تومان واریزی به خزانه داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها هفت مورد پرونده با مبلغ سه میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است.

انتهای پیام/غ

افزایش ۲۹ درصدی واریزی به خزانه  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان محاسبات بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی اظهار داشت: طرح نظارتی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان زنجان از ۷ اسفند ماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه داشت.

وی افزود: در این راستا هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی از صنوف استان توسط بازرسین این اداره کل صورت گرفت که ۵۸۳ مورد پرونده تخلف کشف و به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

گلشنی تصریح کرد: ارزش ریالی تخلفات کشف شده در استان بالغ بر ۲۴۹ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: عمده تخلفات صورت گرفته در این مدت شامل عدم درج قیمت و نصب نرخنامه به تعداد ۱۷۸ مورد، گرانفروشی ۱۶۰ مورد، عدم صدور فاکتور ۷۱ مورد و نداشتن جواز کسب ۶۲ مور. است

کد خبر 6083958

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان تشکیل شد
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری