Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:18:13 GMT

هدف آمریکایی‌ها از نشست ورشو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۷۳۴۷

هدف آمریکایی‌ها از نشست ورشو چیست؟

آنچه در ورشو در حال انجام است معتبر سازی اتهامات علیه ایران و یارکشی بین‌المللی همراه با فضاسازی رسانه با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و فشار بر مسئولان جهت تغییر محاسبات آنان است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری در کانال تلگرامی خود به بررسی زوایای نشست ورشو پرداخت.

بیشتر بخوانید عکس/ سیرک ورشو با اجرای قاتل کودک‌کُش طراحان حمله انتحاری زاهدان الان کجا هستند؟ پنس: خوشحالم که نمایندگان اسرائیل، عربستان و امارات را با هم می‌بینم

کنفرانس ورشو بخشی از پازل کلی و سیاست آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی است که دو سطحِ عملیات روانی و اقدامات دیپلماتیک را در مقابله با ایران تعقیب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این جریان تازگی ندارد اما ابزارهای آمریکای ترامپ به دلیل وجهه منفی دولتش در قبال ایران، کند یا ناکارآمد شده و لذا تأکید بر زنده نگاه‌داشتن آنچه آن‌ها تهدید ایران می‌خوانند در صدر اقدامات تبلیغاتی آن‌هاست.

آنچه در «گروه اقدام ایران» در حال انجام است بیش از هر چیز اقدامات رسانه‌ای و جرم انگاری همه اقدامات جمهوری اسلامی و هر نوع رابطه با ما است. در سطح تبلیغاتی، توسل به رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر، انتشار مقاله مقامات آمریکایی در نشریات علمی، تا طراحی پوستر و برگزاری همایش و سمینار نظیر اجلاس #ورشو با هدف حفظ تمرکز دائم خبری و رسانه‌ای علیه ایران در حال انجام است.

اقدامات سطح دیپلماتیک با هدف ائتلاف‌سازی منطقه‌ای و جهانی و ایجاد جبهه علیه ایران صورت می‌گیرد. در این راستا سیاست‌هایی نظیر حل مشکلات رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، حل مشکلات عراق با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، تقویت ارتباطات این شورا با اردن و مصر، تفرقه‌افکنی میان ایران و همسایگان همسو نظیر عراق و حتی سوریه همه جهت اتحاد علیه ایران در حال انجام است.

از سوی دیگر جلوگیری از شکل‌گیری مسیر اروپایی جایگزین برجام، فشار بر دولت‌ها و شرکت‌های تجاری دارای رابطه با ایران به‌منظور قطع دسترسی به جریان مالی تهران، تقویت و حمایت از اپوزیسیون نظام و متمرکز و متشکل کردن آن‌ها در یک جبهه واحد و خط دهی آن‌ها در حال انجام است.

آنچه در ورشو در حال انجام است معتبر سازی اتهامات علیه ایران و یارکشی بین‌المللی همراه با فضاسازی رسانه با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و فشار بر مسئولان جهت تغییر محاسبات آنان است.

مسلماً این اقدامات و ائتلاف‌سازی مبهم فاقد عمق راهبردی بوده و صرفاً اقداماتی تبلیغاتی است هرچند نباید غافل از اقدامات ایذایی دشمن در ابعاد مختلف بود و می‌بایست نقاط آسیب‌پذیر را به‌سرعت ترمیم کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا حمله تروریستی زاهدان آمریکا لهستان نشست ورشو ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه

در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،  در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.این عملیات پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • توصیه‌های علی ربیعی، مسئولان به این چند نکته توجه کنند!
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
  • تحلیل حادثه اصفهان در روزنامه‌های آمریکایی و انگلیس