Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با "حسن روحانی" در حاشیه نشست سه‌جانبه سران در سوچی، وقوع حمله تروریستی در ایران را به رئیس جمهوری و ملت ایران تسلیت گفت. آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهور، روابط ایران و روسیه را صمیمانه و رو به رشد دانست و تصریح کرد: همکاریهای تهران – مسکو به سمت روابط راهبردی پیش می رود و دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای بویژه سوریه همکاری های خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنج شنبه در دیدار رئیس جمهور فدراسیون روسیه که در حاشیه اجلاس سه جانبه سوچی برگزار شد، اظهارداشت: همکاری های ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه، دستاوردهای خوبی داشته و گام های باقیمانده مانند تلاش برای حفظ تمامیت ارضی آن کشور و فرایندهای سیاسی لازم هم باید با هماهنگی برداشته شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروههای تروریستی در سوریه، رژیم صهیونیستی را ریشه بسیاری از مشکلات و ناامنی ها در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اجلاس سه جانبه چهارم در سوچی قدم بلند دیگری برای تامین صلح و امنیت در منطقه باشد.
روحانی در ادامه با بیان اینکه پیوند بخش های تجاری، حمل و نقل و بانکی، روابط دو کشور را پایدار می کند، افزود: انجام معاملات با ارزهای ملی دو کشور گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی است.
رئیس جمهور همچنین یادآور شد: از سرمایه گذاری شرکت های روسی در حوزه های انرژی ایران استقبال می کنیم.
روحانی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و سایر طرفین نیز متعهدند به وظایف خود عمل کنند، اگر طرفین خواستار استحکام برجام هستند اجرای یک طرفه تعهدات، ما را به این هدف نمی رساند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اروپا باید تاخیرهای خود را در اجرای تعهدات جبران کند، افزود: نقش روسیه در استحکام برجام بسیار مهم است.
روحانی در ابتدای سخنان خود نیز از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور روسیه به مناسبت حادثه تروریستی در زاهدان تشکر کرد و گفت: این حادثه همفکری و اراده مستحکم تر در مبارزه مشترک با تروریسم را ضروری کرده است.
رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه روسیه با قدرت از حفظ برجام حمایت می کند، گفت: هیچ شاهدی مبنی بر نقض تعهدات ایران یافت نشده است.
ولادیمیر پوتین افزود: از همکاری های ایران در چارچوب تعهدات تقدیر می کنیم و امیدواریم طرفین هم به تعهدات خود عمل کنند.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به برگزاری نشست سوچی ، خاطرنشان کرد: از سهم ایران در حل و فصل مشکلات در سوریه تشکر می کنم و معتقدم همکاری دو کشور در چارچوب دو جانبه و روند آستانه دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و سایر مسائل باقیمانده نیز باید در همین مسیرحل شود.
پوتین افزود: اکثر توافقات دو کشور در حال اجراست و همکاری ها باید تقویت شود، در حوزه های حمل و نقل و انرژی، صنعت و کشاورزی و همچنین امور دفاعی همکاری های خوبی داریم و مسکو هم به دنبال تعمیق این همکاری ها با تهران است.
رئیس جمهور روسیه در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی زاهدان را به همه ملت ایران و خانواده آسیب دیدگان تسلیت گفت و با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی و پیشرفت ملت ایران را آرزو کرد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین حسن روحانی سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده

پوتین پیشنهاد میانجیگری روسیه میان ایران و اسرائیل را مطرح کرده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع اگاه نوشت در تماس اخیر سران ایران و روسیه، پوتین میانجیگیری میان ایران و اسرائیل را مطرح کرد و رئیسی هم مخالفتی نکرد اما سه شرط مطرح کرد.

هدف از میانجیگری، کاهش سطح تنش میان ایران و اسرائیل  و جلوگیری از تشدید درگیری در منطقه اعلام شده است.

سه شرط اعلامی رئیسی برای پذیرش میانجیگری پوتین میان ایران و روسیه این موارد هستند: 
1- روسیه، اسرائیل را قانع کند به حمله اخیر ایران ، واکنشی نظامی نداشته باشد.
2- اجازه دادن به ایران برای استقرار سامانه های دفاع هوایی در سوریه
3-  روسیه قطعات مهم جنگنده های سوخو 35 را به تهران بدهد تا ایران بتواند از این جنگنده ها به صورت موثر برای دفاع از آسمان خود استفاده کند.

رئیسی و پوتین روز سه شنبه 28 فروردین 1403 بایکدیگر تلفنی گفتگو داشتند.

 

روزنامه الجریده چاپ کویت : پیشنهاد پوتین برای میانجیگری  میان ایران و اسرائیل  

این منبع درباره شرط اول توضیح داد: رئیسی به پوتین گفت کشورش در حمله انتقامی به اسرائیل ، از همه آنچه که در اختیار داشت استفاده نکرد و اگر تهران با هرگونه تجاوز مستقیم اسرائیل روبه رو شود پاسخی دریافت خواهد کرد که هیچکس انتظارش را نداشت.

همچنین شرط دوم مربوط به حملات اسرائیل علیه منافع ایران در سوریه است. رئیسی در این زمینه از مسکو گلایه کرده زیرا  اجازه روسیه و سکوت سامانه های دفاع هوایی روسی، باعث شده اسرائیل برای سال های طولانی، حملاتی را علیه منافع ایران در سوریه انجام دهد و کار به جایی رسید که تهران دیگر چاره ای جز پاسخگویی برای جلوگیری از ادامه ترورها و حملات نداشت.

 این منبع گفت پوتین به همتای ایرانی خود پاسخ داد تصمیم روسیه برای عدم ورود به این موضوع ناشی از ارزیابی مسکو است که دخالت روسیه می تواند منجر به افزایش بیشتر تنش ها و دخالت آمریکا به نفع اسرائیل شود. همچنین حضور نظامی روسیه در کشور سوریه با توافقنامه میان دو کشور برای مبارزه با تروریسم است.

پوتین همچنین آمادگی مسکو را برای کنار گذاشتن مخالفت خود با نصب سامانه های دفاع هوایی ایران در خاک سوریه اعلام کرد.

پوتین افزود در صورتی که استقرار سامانه های دفاع هوایی ایران در سوریه باعث تضمین امنیت مراکز ایرانی در این کشور شود افسران روس در خاک سوریه آمادگی دارند در این زمینه با همتایان ایرانی خود هماهنگی های لازم را انجام دهند.

در این خبر ادعا شده با وجود اینکه ایران جنگنده های روسی سوخو35 را دریافت کرده اما هنوز قطعات ضروری برای راه اندازی آنها را دریافت نکرده است. رئیسی در این مکالمه تلفنی خواستار دریافت این قطعات مهم شده است. 

روزنامه کویتی نوشته است روسیه به دلیل مخالفت اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس، تاکنون از ارائه این قطعات مهم سوخو35 به ایران خودداری کرده است.

این وضعیت باعث شده ایران بتواند از این جنگنده ها تنها برای اهداف آموزشی و ماموریت های کوتاه برد استفاده کند.

پوتین هم آمادگی کشورش را برای تحویل این قطعات اعلام کرد اما این موضوع را منوط به اجرای تعهدات سابق ایران برای ارائه موشک و پهپادهای مورد نیاز مسکو در جنگ اوکراین دانست. 

 منبع آگاه به روزنامه کویتی الجریده گفت: رئیسی همچنین به پوتین گفت ادامه جنگ اسرائیل در غزه و رفتارهای متهورانه آن در منطقه بدون بازخواست و  با پوشش آمریکایی، به معنای حرکت منطقه به سمت تشدید تنش یا بروز یک جنگ قریب الوقوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل