Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک امروز پنجشنبه خود با  وزیر خارجه لهستان در این کشور گفت در نشست ورشو درباره ایران، مسائل سایبری و صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفتگو شد و ایران را به نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سپس به ضیافت شام مشترک شب گذشته میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی اشاره کرد و گفت که آن‌ها درباره «منافع مشترک» بحث و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: «قابل انکار نیست که تجاوزگری ایران در منطقه، کشور‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک کرده است.»

پمپئو در ادامه این نشست خبری یک بار دیگر مدعی شد که ایران، قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

او همچنین مدعی شد که محور نشست ورشو را مسائلی فراتر از ایران تشکیل داده است، اما باید گفت که «هیچ کشوری در جلسه مدافع ایران نبود.»

وزیر خارجه لهستان هم در این نشست خبری درباره راه‌اندازی «اینستکس» برای تسهیل تجارت با ایران گفت که این سازوکار بیشتر قرار نیست به مبادله کالا‌هایی که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده کمک کند. 

او همچنین ادعا کرد کشور‌های منطقه در بیان این نظر که ایران «عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه» است، اتفاق نظر داشتند؛ اما این به معنای آن نیست که باید ایران را در گفتگو‌ها بر سر مسائل منطقه کنار گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد

به نقل از رسانه‌های مصری، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار با طارق احمد وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره تحولات جنگ علیه نوار غزه و ضرورت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرفین در این دیدار درباره بحران تجاوز به نوار غزه و راه‌های رایزنی ۲ کشور برای متوقف کردن جنگ و پایان دادن به بحران انسانی و پیامد‌های فاجعه بار آن در این بخش از سرزمین فلسطین گفتگو کردند.

سامح شکری در این دیدار بر اولویت توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش بس به منظور حفظ جان غیرنظامیان در غزه و ارسال کمک‌ها برای آنها تأکید و تصریح کرد: اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره تحقق آتش بس کامل در نوار غزه و تعامل براساس آن برای مرحله پس از ماه مبارک رمضان، ضروری است.

وزیر امور خارجه مصر، همچنین بر ضرورت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی با نوار غزه به عنوان تأثیرگذارترین مسیر برای تضمین ارسال مقادیر کافی از کمک‌های بشردوستانه و توزیع آنها در تمام مناطق غزه از جمله بخش‌های شمالی این باریکه تأکید کرد.

سامح شکری خاطرنشان کرد: مصر قاطعانه با هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح مخالف است و بر این باور است که این گونه عملیات نظامی، پیامد‌های انسانی هولناکی برای اهالی نوار غزه و همچنین ثبات منطقه خواهد داشت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، شکری در این دیدار همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن روش متفاوتی در مقایسه با گذشته در تعامل با آینده قضیه فلسطین و متناسب با تحرکات جدی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و تصویب عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد تأکید کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رأی مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به یک آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر ۲ طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است