Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@16:34:09 GMT

قبل از تصمیم گیری‌های مهم، مقداری آب بنوشید

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۷۶۳۶

محققان هلندی در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که افراد با مثانه پر، بهتر می‌توانند تصمیم گیری کنند. بر اساس این تحقیقات پر بودن مثانه موجب فعال شدن مکانیسم خودداری و خویشتن داری در مغز می‌شود، بنابراین افراد در این حالت کنترل بیشتری داشته و در تصمیم گیری و قضاوت بهتر عمل می‌کنند. به عقیده متخصصان بخشی از مغز که کنترل مثانه را بر عهده دارد با قسمت‌های مربوط به فعال کردن احساس پاداش در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج این مطالعه نشان داد که پر بودن مثانه و فعال شدن مکانیسم خودداری و کنترل در مغز به افراد کمک می‌کند که در تصمیم گیری‌های خود امیال و پاداش‌های زودگذر را انتخاب نکنند و در مقابل پیامد‌های طولانی مدت تصمیمات خود را در نظر بگیرند، همچنین قضاوت‌های عادلانه و صحیح تری داشته باشند.

 

منبع: ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آب تصمیم گیری مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است

 سید جواد ایلالی در نشست کمیته استانی حجاب و عفاف گفت: کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده و به همین اعتبار کشف حجاب یک رفتار قانون شکنانه به شمار می‌رود.
وی افزود: ضابطان انتظامی وظیفه دارند براساس موازین قانون با مصادیق هنجارشکنی و خلاف ضوابط برخورد نمایند که البته امیدوارم که شاهد قانون شکنی نباشیم.
ایلالی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و محافل دانشگاهی در این خصوص صاحب نقش و کارکرد با ماهیت فرهنگی و اجتماعی هستند لذا بر این اساس در زمره ادارات تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و باید در این زمینه فعال باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: کشف حجاب در ۴ حوزه خودرو، اماکن و صنوف، فضای مجازی، معابر و خیابان‌ها باید رعایت شود که اگر رعایت نشود صاحبان اصناف متخلف پلمب و وسائل نقلیه مرتبط با این مسأله به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی
  • (ویدیو) آیا بایدن می‌تواند نتانیاهو را کنترل کند؟
  • کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است