Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بحران انسانی در یمن به علت ادامه مناقشه مسلحانه بین نیرو‌های (دولت مستعفی) یمن و جنبش انصارالله یمن که از چهار سال پیش آغاز شده، در حال وخیم شدن است. دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با اشاره به این که نزدیک به چهار سال مناقشه و افت جدی اقتصادی، یمن را به مرز قحطی کشانده است، بحران انسانی در این کشور را بدترین بحران در جهان توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بنابر ارزیابی‌ها, ۸۰ درصد مردم یمن که معادل ۲۴ میلیون نفر از جمعیت این کشور هستند به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند. این در حالی است که ۱۴ میلیون و سیصد هزار نفر از این ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تعداد افرادی که به کمک‌های فوری نیاز دارند نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است اعلام کرد در حال حاضر دو سوم تمامی مناطق در یمن، در وضع نزدیک به قحطی هستند.

بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی، در جنگ یمن حدود ۱۰ هزار نفر کشته و بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که برخی سازمان‌های غیر دولتی این آمار را پنج برابر بیشتر از آمار‌هایی می‌دانند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است

به گزارش خبرگزاری مهر، «تیس انگرام»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد و از تعداد گسترده مجروحان و گرسنگان در باریکه ابراز نگرانی کرد.

این مقام سازمان ملل، در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که نوار غزه را «خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان» عنوان کرد.

سخنگوی یونیسف با بیان اینکه کودکان هر روز در نوار غزه به دلیل محرومیت از غذا و بهداشت جان می‌دهند، گفت:، «از آغاز جنگ اسرائیل در غزه ۱۱ هزار کودک فلسطینی کشته شده‌اند.»

وی با دعوت از اسرائیل برای تسهیل ورود کمک‌های انسانی بر اساس قوانین بین‌المللی انسانی به غزه اظهار داشت: ما با شرایط دشواری دست به گریبان هستیم که مانع از وارد کردن کمک‌ها به خصوص برای کودکان به این باریکه می‌شود.

سخنگوی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما پیش از این هشدار دادیم که قحطی در غزه قریب الوقوع است و کودکان بیشتر در معرض آن هستند.

در همین رابطه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: ۹ هزار بیمار و مجروح در نوار غزه نیازمند درمان در خارج از این باریکه هستند.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون، بیش از ۳۳.۶۳۴ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶.۲۱۴ نفر هم زخمی شدند که اکثر آنها از کودکان و زنان هستند.

کد خبر 6076280

دیگر خبرها

  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • ترکیه: تمرکز باید بر بحران انسانی در غزه باشد
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • هشدار قرمز هواشناسی برای استان بوشهر
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • هشدار دیپلمات روس درباره آغاز بحران جدیدی در خاورمیانه
  • یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است