Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@17:16:14 GMT

حوزه فرهنگ و هنر کرمان حرکتی رو به رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۰۲۳

حوزه فرهنگ و هنر کرمان حرکتی رو به رشد داشته است

به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار کرمان با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های این استان افزود: خانه هنرمندان استان به ثبت رسیده که می تواند به عنوان یک تشکل بخش خصوصی به صورت تخصصی، مسائل حوزه فرهنگی و هنری استان را مطالبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات تلاش، برنامه و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در راستای داشتن روابط و تعاملی نزدیک با جامعه فرهنگ و رسانه استان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی 2 سال گذشته بستری مطلوب در زمینه فعالیت های جامعه فرهنگی و هنری در این استان ایجاد شده و در این زمینه بخشی از مشکلات رفع و بخشی مربوط به حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیست و برخی زیر سایه سیاست های اقتصادی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: وضعیت زیرساخت های فرهنگی و هنری استان در سال های اخیر مناسب نبوده لذا سال آینده با احداث مجتمع فرهنگی و هنری و تالار کرمان قسمتی از این مشکلات رفع خواهد شد.
**حمایت دولت از رسانه های استان کرمان افزایش یابد
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز با اشاره به تغییرات اخیر در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران پیش از این توسط مدیران مسئول نشریات پرداخت می شد و اکنون این اقدام متوقف شده و در قالب یارانه ها پرداخت می شود.
روح الله خدیشی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از رسانه های استان کرمان عنوان کرد: قیمت کاغذ طی یکسال گذشته برای نشریات و مطبوعات استان چندین برابر شده است.
وی ادامه داد: در حالی که تنها برای یک سال انتشار مطبوعات به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش هزینه نشریات اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه حمایت از خبرگزاری های استان کرمان تاکنون اقدامی نشده در حالی که بیشترین زحمات در انتقال و انعکاس اخبار را این خبرگزاری ها بر عهده دارند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به دشواری شغل خبرنگاری خواستار حمایت هرچه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر شد و گفت: اینک این حرفه جزو مشاغل سخت قرار ندارد و خبرنگاران از مزایای آن بی بهره مانده اند.
همچنین در این نشست اصحاب و مدیران فرهنگ، هنر و رسانه های استان کرمان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار کرمان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
3029/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان کرمان جامعه فرهنگ و هنر کاهش هزینه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این جشنواره بخش‌های داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چندرسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی) و نثر طنز (طنز مطبوعاتی) را دربردارد که به نفر اول ۱۰۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم هر بخش ۷۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر سوم هر بخش ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و نفر تقدیری در هر بخش ۲۰ میلیون ریال به همراه تقدیرنامه اعطا می‌شود.

موضوعات این جشنواره شامل انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو و خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد است.

آیین پایانی جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان گیلان، شهر فومن (زادگاه گل‌آقا) برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین ماه به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران