Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضرورت همراهی همه گروه‌ها و سلایق از دولت تدبیر و امید گفت: امریکایی‌ها به دنبال ناکارآمد جلوه‌دادن دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت با هدف ایجاد درگیری و افزایش نارضایتی در مردم هستند.

به گزارش ایسنا، سردار جلالی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار کرد: در چنین شرایطی انجام عملیات شناختی بر روی مردم و لایه‌های مختلف جامعه امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آنها به دنبال انجام عملیات شناختی در بستر اقتصادی هستند افزود: یکی از برنامه‌های آنها ایجاد حس "کمبود مصنوعی" در جامعه بود و از این رو در فضای مجازی و رسانه‌های خود مردم را به ایجاد انبار مواد غذایی ترغیب می‌کردند که خوشبختانه با مدیریت دولت تلاش آنها در جهت ایجاد کمبود مصنوعی ناکام مانده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: تلاش‌های دشمن برای ناکارمد جلوه دادن دولت جمهوری اسلامی چه در داستان نوسانات ارزی و چه در حوادث دی ماه کاملاً مشهود بود.

وی با بیان اینکه سران امریکا از گذشته با نظام و مردم ایران دشمنی داشتند افزود: تفاوت ترامپ با بقیه که می‌کوشیدند دشمنی خود را در لایه‌های زیرین پنهان کنند در این است که وی دشمنی امریکا با ملت ایران را رسمی و علنی‌تر کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، اهمیت پدافند بیش از گذشته شده است، چرا که با آمدن ترامپ به رأس تیم حاکمیتی آمریکا، دشمنی و عناد سردمداران آمریکایی نسبت به کشور و ملت ایران علنی‌تر از گذشته شده است.

جلالی با بیان اینکه نباید ساختاری که به صورت رسمی به کشور ما اعلان جنگ کرده را فراموش کنیم ادامه داد: امریکایی‌ها به صورت صریح و شفاف اتاق عملیاتی علیه کشورمان تشکیل دادند لذا با توجه به این شرایط خاص و تشکیل اتاق برنامه‌ریزی علیه مردم ایران به سرپرستی "هوک"در آمریکا، باید منسجم‌تر و هوشیارتر از گذشته عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن، ناکارآمد نشان دادن دولت و ایجاد تقابل بین مردم و دولت است افزود: استراتژی دشمن، افزایش فشار علیه ملت ایران با تمرکز بر بزرگنمایی مشکلات با بکارگیری ابزار رسانه در فضای سایبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: امریکایی‌ها نرمش قهرمانه ملت ایران و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به ضعف ایران تعبیر کردند و از همین رو از برجام خارج و به صورت علنی برای ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی کردند.

وی بر لزوم همراهی همه گروه‌ها با دولت تدبیر و امید تاکید و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با حمایت و تائید دولت توانستند بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

جلایی با اشاره به هوشیاری رهبری معظم انقلاب و حمایت از دولت جمهوری اسلامی گفت: یکی دیگر از تدابیر مؤثر رهبری انقلاب در این راستا تفویض اختیار به سران قوا به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات جاری کشور بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه رهبری فرزانه انقلاب به صراحت از دولت حمایت کردند گفت: امریکا در بسیاری از اقدامات خود علیه کشورمان شکست خورده است.

وی با بیان اینکه ترامپ در روزهای اخیر نیز برای رئیس‌جمهوری پیام مذاکره فرستاده گفت: باید همچون دوران دفاع مقدس با انسجام و وحدت دشمن را پس بزنیم. خوشبختانه این وحدت در حال شکل‌گیری است و شکست‌های دشمنان نیز از همین وحدت و انسجام ناشی می‌شود اگرچه هنوز به آن انسجامی که در دوران دفاع مقدس داشتیم به صورت کامل نرسیدیم.

جلالی به تقدیر از حضور مردم در ۲۲ بهمن پرداخت و اضافه کرد: ایجاد مقاومت در برابر دشمنان، موجب خنثی سازی بسیاری از توطئه‌ها گردید و حضور مردم در ۲۲ بهمن، حضوری الهی و در راستای پاسخ دادن به عملیات دشمن بود.

وی با اذعان به اینکه افزایش انسجام بین مردم و حاکمیت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد خاطرنشان کرد: مقابله با دشمنان در شرایط امروز بسیار پیچیده است و نیاز به دقت و هوشیاری بالایی دارد تا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سردار جلالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند موقعیت‌های عملیاتی اسرائیل را از کار بیندازد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب باحضور سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا و بین الملل به بررسی موضوع تاثیر عملیات وعده صادق بر افزایش امنیت ملی ایران پرداخت.

 مقدمه: همان طور که دیدید و شنیدید در خبرها، سه روز پس از پاسخ ایران به حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق واکنش‌های جهانی همچنان ادامه دارد، نخست وزیر مالزی اعلام کرده که حمله جمهوری اسلامی ایران مشروع و دفاع از خود بوده است.

در گفتگوی امشب راجع به تاثیر عملیات وعده صادق بر افزایش امنیت جمهوری اسلامی ایران صحبت می کنیم.

سوال: موضوعی که در مقدمه به آن اشاره کردیم پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونیستی چقدر بر افزایش امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بود و در واقع به نوعی به این سوال پاسخ دهیم که اگر جمهوری اسلامی ایران این پاسخ را نمی‌داد چه اتفاقی می‌افتاد؟

زارعی: من ابتدا لازم می‌دانم که این عملیات بزرگ و افتخار آفرین که هم نمایش قدرت و اعمال قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر یک رژیم جنایتکار که به موقعیت دیپلماتیک ایران حمله کرده بود و تعدادی از نیرو‌های ارزشمند ایرانی را به شهادت رسانده بود، این پیروزی بزرگ را تبریک عرض کنم.

در خصوص این موضوع ما باید یک نگاه ولو مختصری به عقب داشته باشیم، رژیم صهیونیستی که از اقتدار ایران و از گسترش قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به شدت در هراس بود و البته در این هراس آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی و بعضی دیگر از دولت‌های غربی هم همراه و هم آوا بودند دست به یک سلسله اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران چه در داخل خاک جمهوری اسلامی به صورت ترور شخصیت‌ها، دست می‌زد و چه در خارج از جمهوری اسلامی به خصوص در محیط سوریه علیه نیرو‌های ایرانی دست به اقداماتی زده بود، در یک مرحله‌ای این اقدامات حالت پراکنده داشتند و جمهوری اسلامی به صورت اعلام نشده به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ می‌داد ولی شکل اعلانی و اعلامی توام با هم نداشتند، مصلحت این بود که ایران پاسخ هایش را خیلی علنی نکند، بعدا رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه‌ای از اقدامات نسبتا به هم پیوسته شد به طور خاص از ۴ دی ماه سال گذشته با شهادت شهید سید رضی موسوی، ما شاهد این بودیم که این حمله به افراد ایرانی و موقعیت‌های ایرانی از شکل پراکنده به شکل یک روند در واقع ادامه دار در آمد و در فاصله چهار دی ماه تا روز سیزده فروردین که منجر به شهادت شهید عزیز سردار زاهدی و سردار حاج رحیمی و ۵ نفر دیگر از عزیزان ما شد، مجموعا ۱۶ -۱۷ نفر از نیرو‌های ایرانی در این فاصله به شهادت رسیدند و از آن جایی که ما سیاست مان مبتنی توسعه درگیری در منطقه نبود ما سعی می‌کردیم با هشدار، با تذکر و با پیگیری‌هایی مانع ادامه شویم، ولی وقتی که مرکز کنسولی ایران در دمشق مورد حمله قرار گرفت و این یک اقدام جدید بود و یک گام بالاتر از تهدیدات قبلی محسوب می‌شد، مشخص شد که این باید پاسخ داده شود و نمی‌شود همین جوری رها کرد.

ایران باید پاسخی می‌داد به این مسئله، که رژیم صهیونیستی کاملا متوجه شود که با چه قدرتی مواجه است ، مثلا ایران تمام ضرباتی که از سال‌های گذشته به خصوص از دی ماه سال گذشته متحمل شده بود، گویا همه را یک جا کرد و یک جا به تعبیر انگلیسی‌ها، بارانی از پهپاد و موشک متوجه رژیم صهیونیستی کرد؛ که حالا دیدید که دیگر در غرب هم گفتند که آقا این چه تناسبی است بین کاری که اسرائیل کرده است و کاری که جمهوری اسلامی کرده است، این در حالی است که اسرائیل چندین و چندین فقره اقدامات ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود، مجموعه کاری که ما انجام دادیم می‌شود گفت پاسخ مشترکی است به هر کاری که طی این مدت اسرائیلی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده بودند.

اسرائیلی‌ها به این ابهام دامن می‌زدند، که آیا ایران توان و اراده پاسخ دارد؟
قبل از این یک ابهامی وجود داشت و اسرائیلی‌ها به این ابهام دامن می‌زدند، آیا ایران توان و اراده پاسخ دارد؟ آیا شرایط داخلی ایران اجازه می‌دهد که ایران به این اقدامات پاسخ دهد؟ پاسخی که در نهان خانه اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها، به این سوال داده می‌شد، این بود که احتمالا نه.

احتمالا شرایط داخل ایران فراهم نیست، به نفع ایران نیست، احتمالا ایران اراده این کار را ندارد، احتمالا ایران ظرفیت و توانایی این کار را ندارد، بنابراین اتفاقی نخواهد افتاد. نتیجه چنین تحلیلی، توسعه این تهدیدات امنیتی علیه ایران بود که با پاسخ کوبنده‌ای که ایران به این مسئله داد، چند مسئله را کنار هم اثبات کرد، نکته اول: ایران قدرت دارد، دو: توان نمایش قدرت دارد. سه: توان اعمال قدرت دارد، چهار: توان استفاده از این اعمال قدرت را دارد. یعنی می‌تواند این‌ها را به نتیجه برساند، توی علوم سیاسی سه عنصر اول ذکر می‌شود، این عنصر چهارم یعنی توان به نتیجه رساندن اعمال قدرت یک چیزی است که جدید مطرح شده است، یعنی در این فضای رسانه‌ای جدید آمده است و اضافه شده است. 

در این صحنه ایران همه این‌ها را باهم انجام داد، در این صحنه نگاه کنید، نمایش قدرت ایران کل اسرائیل را در برگرفت، یعنی موشک‌های ایرانی در تمام فلسطین دیده شده اند، از سفر و نهاریا در شمال، تا خود تلاویو تا قدس و بیت المقدس، تا کرانه باختری، تا صحرای نقب، در کل این، آن قدرت جمهوری اسلامی را همه با چشم عادی مشاهده کردند، چون این موشک‌ها در سطح پایین حرکت می‌کردند و این نمایش قدرت عمومی شد، در حالی که ایران همه اراده اش این نبود که همه اسرائیل را بزند، اما آمد در آن دو تا نقطه که ایران طراحی کرده بود، موشک‌ها به زمین نشستند و یک خسارت اساسی وارد شد، بعد از این اسرائیلی‌ها باید بدانند که این کاری که جمهوری اسلامی در بامداد یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه انجام داد، این در هر زمان قابل تکرار است و تازه مشخص شد که این یک بخش کوچکی از قدرتی است که در این جا به نمایش درآمده است و اعمال شده است.
طبیعتا اثر این برای ما اثر امنیت پایدار است و می‌تواند تا مدت‌های مدیدی هر گونه اقدامی علیه ما را زیرسوال ببرد و مانع شود.

سوال: در عملیات وعده صادق پیشرفته‌ترین و مجهزترین سیستم دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی از رهگیری و مقابله با موشک‌های جمهوری اسلامی ایران عاجز می‌ماند، می‌خواهم برویم سراغ این که چه چیز‌هایی در دکترین دفاعی - امنیتی رژیم صهیونیستی که سال‌ها راجع به آن صحبت می‌کردند در عملیات وعده صادق زیر سوال رفت؟

زارعی: در این جا اتفاقی که افتاد این بود که یک قدرت مماس با فلسطین اشغالی وارد درگیری نشد، یعنی مصر نبود، اردن نبود، سوریه نبود، لبنان نبود، در این جا یک قدرتی با فاصله دو کشور، یعنی عراق و مثلا سوریه، عراق و اردن، با یک فاصله‌ای این موشک‌ها شلیک شدند، حدود هزار و پانصد کیلومتر فاصله نقطه شلیک تا نقطه اصابت بوده است در این فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری انواعی از سامانه‌های دفاعی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی و بعد اسرائیلی وجود داشته است، این سامانه‌ها همه آمده اند پای کار، آقای بایدن رسما اعلام کرد که ۱۰ کشور پای کار رژیم صهیونیستی بودند که این اولا مانع شوند از اقدام ایران و ثانیا بعد از اقدام مانع شوند که این پهپاد‌ها و موشک‌ها به مقصد برسند، ده قدرت آمدند جلو.

بعد این موشک‌ها و پهباد‌های ما در حجم انبوه و در شکل آشکار، شلیک شدند، آسمان عراق را طی کردند، آسمان سوریه و یا اردن را طی کردند و این فاصله را طی کردند و این سامانه‌ها نتوانستند این موشک‌ها را کنترل کنند، پیام این اقدام این است که در برابر اعمال قدرت ایران هیچ مانعی وجود ندارد.

سوال: گفته شد که آمریکا ۵ ماهواره جاسوسی ویژه جدید خودش را مستقر کرده بود برای این که اشراف داشته باشد، روی حرکات و تحرکات جمهوری اسلامی ایران؟

زارعی: بله خودشان آمار دادند و رسما گفتند، آقای ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس رسما آماری از اقدامات خودشان داد، نتیجه چه شد، البته بخش کمی را توانستند خنثی کنند، ولی بالاخره این موشک‌ها رفتند و حساس‌ترین پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی نوآتیم در شمال منطقه دیموناس که منطقه حساسی است مورد اصابت قرار دادند و در واقع مهم‌ترین پایگاه شکاری اسرائیل را از رده خارج کردند، در جلوی چشم آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و بقیه این نشان دهنده این است که این‌ها در برابر قدرت ایران بایستی عاقلانه‌تر فکر کنند و بدانند که با کمترین آسیبی که به ایران بزنند، می‌تواند بیشترین آسیب را متوجه آن‌ها بکند.

سوال: معادله جدیدی که علاوه بر شکست رژیم صهیونیستی در برابر عملیات وعده صادق اتفاق افتاد و آن این که هر تجاوزی ولو کوچک یا در هر سطحی با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران آن هم طبق اظهارات مقامات کشورمان از مبداء جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؟

زراعی: جالب است که امروز یک تماسی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با آقای بایدن صورت گرفته است، در آن جا این مقام رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند به این معادله‌ای که توسط سردار سلامی فرمانده محترم کل سپاه مطرح شد.
این مقام صهیونیستی به بایدن می‌گوید ما اصلا نمی‌توانیم این معادله را در نظر بگیریم ما باید در خارج از مرز‌های مان عملیات داشته باشیم.

آن چیزی که ایران اعلام کرده است، اساسا مانع عملیات ما در خارج از مرز می‌شود، این به معنای این است که این مسئله چقدر حساس است، چرا حساس است، به خاطر این که معادله را تغییر می‌دهد، یعنی رژیم صهیونیستی از این به بعد نمی‌تواند هر کاری را انجام دهد.

 البته ایران در این صحنه با این پیامی که صادر کرده است می‌خواهد جلوی شرارت را بگیرد نه این که درگیری ایجاد کند، پیام سردار سلامی این است که دست به شرارت نزنید، یعنی متوقف می‌کند شرارت را، به آن بازدارندگی که آمریکایی‌ها می‌خواهند این جور وانمود کنند که این عملیات ایران بازدارنده نبوده است و این تماس و گفتگوی این مقام رژیم صهیونیستی با بایدن، خلاف این را می‌گوید و می‌گوید معادله تغییر کرده است و این‌ها چه بخواهند و چه نخواهند یک قدرت مهمی این جا وجود دارد که این قدرت اگر چه ماجراجو نیست، اگر چه نمی‌خواهد جنگی راه بیاندازد ولی در برابر توطئه‌ها، اقدامات جنگ طلبانه و شرارت‌ها، ساکت نخواهد نشست و به عنوان یک بازیگر خاموش عمل نمی‌کند و این مسئله صحنه منطقه را تغییر می‌دهد و روابط درون منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یعنی آن کشور‌های مسلمانی که تا دیروز زمزمه روابط با اسرائیل داشتند، در این معادله جدید این مسئله دیگر امکان تحقق پیدا نمی‌کند.

این فقط معادله امنیتی تغییر نمی‌دهد، معادله سیاسی را هم تغییر می‌دهد و این جهت بسیار موثر است و آثار امنیتی برای ما بسیار جالب است، یعنی ما بعد از عملیاتی که انجام دادیم، عملیات وعده صادق در واقع روی هر گونه تهدید نظامی - امنیتی علیه خودمان خط کشیدیم. به شکلی که دشمن بایستی چند بار هی محاسبه کند، سبک – سنگین کند، چرتکه بیاندازد تا ببیند کاری که می‌خواهد بکند به نفعش خواهد بود و می‌شود درست از آن خارج شود یا نه، بله می‌شود سفارتی را زد و می‌شود یک نفر را شهید کرد، اما اگر درگیری پیش بیاید اسرائیل می‌تواند از آن درست خارج شود؟ اگر توانست از وعده صادق خارج شود از اقدامات بعدی هم می‌تواند خارج شود.

سوال: می‌خواهیم راجع به پیام‌های آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در روز‌های منتهی به عملیات وعده صادق می‌داد و جمهوری اسلامی ایران را می‌خواست منصرف کند از انجام عملیات صادق و وعده صادق و می‌خواهم راجع به پاسخ جمهوری اسلامی ایران صحبت کنیم، نقش‌های آمریکا در این وسط و بعد از انجام این عملیات صحبت‌هایی که کرد و اظهارنظر مقامات آمریکایی؟ 

زارعی؛ آمریکایی‌ها واقعاً یک رفتار پر از نفاقی را نه فقط در این عرصه، به خصوص در عرصه جنگ غزه و هم در رابطه با اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سوریه انجام داده یک رفتار واقعاً نفاق آمیزی نشان داد. اولاً در نامه‌های مکرری که برای ایران نوشته، می‌گوید خواستار توسعه جنگ نیستم. شما اگر خواستار توسعه جنگ نیستی چرا اجازه می‌دهید، اسرائیل که بدون شک تحت فرمان توست و اسرائیل اساساً بدون آمریکا نمی‌تواند، خودشان گفتند که ما یک روز هم نمی‌توانیم ادامه دهیم. پس اگر تو خواهان توسعه جنگ نیستی چرا کنترل نمی‌کنی؟ اسرائیل در غزه دیگر چه کاری باید کند که معلوم باشد که این ددمنشی است و ضد حقوق اولیه انسان است که شما آمریکایی‌ها بخواهید جلوی اسرائیل را بگیرید؟ در سوریه اینها چقدر دست به جنایت زدند؟ شما که در سوریه حضور دارید، چرا جلوی این جنگ طلبی اسرائیلی‌ها را نگرفتید؟ اسرائیلی‌ها مگر می‌توانند بدون اجازه شما به آن ساختمان کنسولی ما حمله کنند، اصلاً اسرائیل هیچ کاری را بدون اجازه آمریکا نمی‌تواند انجام دهد، واقعاً نمی‌تواند. این را با اطلاعات عرض می‌کنم. بعضی‌ها می‌گویند که اسرائیل یک موجود چموشی از آمریکاست، اسرائیل دقیقاً تحت امر است. نشانه اش چیست؟ نشانه اش همین است که هر کاری که اسرائیل می‌کند در عمل آمریکا حمایت می‌کند. اینها آمدند کنسولگری ما را در دمشق زدند، آمریکایی‌ها چه کار کردند، آیا اصلاً حاضر شدند این را تقبیح کنند، بگویند این کار غلط بوده؟ حالا موضعشان را کاری نداریم، اسرائیل آمده زده، اقدام ایران دفاع مشروع است که کاملاً واضح است در عرصه بین‌الملل، حقوق بین الملل با واژه دفاع مشروع از این یاد می‌شود.

ما دفاع مشروع کردیم در این صحنه، شما آمریکایی‌ها چرا بی طرف نبودید؟

ما دفاع مشروع کردیم در این صحنه، شما آمریکایی‌ها چرا بی طرف نبودید؟ شما مگر نمی‌گویید ما خواهان توسعه جنگ نیستیم، سیاست اسرائیلی‌ها سیاست ما نیست؟ باید بی طرف باشید، چرا بایدن می‌گوید که ما و مجموعاً ۱۰ کشور در این صحنه پا به پای اسرائیل موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را هدف قرار دادیم، کجای این؛ سیاست بی طرفی و سیاست عاقلانه است در این صحنه و الان هم که این ماجرا پیش آمده، آمریکایی‌ها دارند صحنه قضیه را به زعم خودشان تغییر می‌دهند. اولاً شمار موشک‌های ما را که شلیک کردیم را بالا بردند، عدد‌های درشتی مطرح کردند، در حالی که حدود یک سوم آن عدد‌ها درست است و بعد عدد موشک‌های اصابت کرده را هم به شدت کاهش دادند که بگویند ایران حجم بزرگی از پهپاد و موشک کروز و موشک بالستیک شلیک کرده، یک کمی توانسته اصابت کند. یک جنگ تبلیغاتی.

سؤال: یک جنگ تبلیغاتی ناموفق را در مورد جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است؟

زارعی: یعنی مدیریت بعد از جنگ را آمریکایی‌ها دست گرفتند، کما این که ما می‌دانیم در همین صحنه‌ای که جمهوری اسلامی آن پایگاه شکاری رژیم صهیونیستی که مهمترین پایگاه شکاری‌اش بود به دلیل این که، آن جا محل نگهداری هواپیمای اف ۳۵ بود. هواپیمای اف ۳۵ قوی‌ترین هواپیمای نظامی هستند. در همان جا در شمال دیمونا تا جنوب کرانه باختری آمریکایی‌ها دو سامانه دفاعی ایجاد کردند و اتفاقاً همین اخیرا فعال کردند در دفاع از همین پایگاه هوایی اسرائیل. اگر شما منافق نیستید، چرا به جای این که اسرائیل را برای کنترل حرکت‌هایش تحت فشار قرار دهید، لایه‌های دفاعی برای اسرائیل ایجاد می‌کنید که آن با خیال راحت بتواند هر غلطی کند، کاملاً واضح است که آمریکایی‌ها در جزءبه جزء جنایات اسرائیلی‌ها واقعاً نقش دارند، مسئول هستند و آثارش به آنها رسیده و می رسد. در همین صحنه، فقط اسرائیل نبود که مفتضح شد، سیستم امنیتی آمریکا هم مفتضح شد، در شمال و جنوب این پایگاه نواتیم سیستم امنیتی مستقر کردند که پیشرفته‌ترین سامانه دفاعی بود، چرا این پیشرفته‌ترین سامانه نتوانست مانع ورود موشک‌های بالستیک ایران شود؟ر

سؤال: اگر به عقب برگردیم این زیر سؤال رفتن قدرت بازدارندگی یا دکترین امنیت رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر یعنی ۱۵ مهر زیر سؤال رفت؟ 

زارعی: حالا البته سابقه قبلی هم دارد، کاری که حزب الله در سال ۱۳۸۵ در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل کرد، آن‌جا هم باز بازدارندگی اسرائیل کاملاً زیر سؤال رفت، ولی در حدی که در هفت اکتبر این بازدارندگی و ابهت شکسته شد، در جنگ ۳۳ روزه شکسته نشده بود. الان ضربه دوم با فاصله کوتاه شش تا هفت ماهه به سیستم اسرائیل وارد شد، یعنی یک بار دیگر اسرائیل با یک اقدام قاطعی که بازدارندگی او را به یک خواب و خیال تبدیل کرد، حالا الان بازدارندگی شکسته شده، اگر ادامه دهد قطعاً موجودیتش تحت تأثیر قرار می‌گیرد، قطعاً انسجام داخلی‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرد، کما اینکه همین الان، همین دیشب که کابینه نظامی اسرائیل تشکیل شد که بعضی خبر‌های آن به بیرون درز کرد، در آن جا بحث افراد کابینه نظامی؛ گالانت، نتانیاهو و بنی گانتز و فرمانده ارتش بحث‌شان چه بوده؟ بحث‌شان این بوده؛ نتانیاهو شما چرا به مرکز ایران در دمشق حمله کردید، که اسرائیل را گرفتار این مصیبت کنید، که مشخص شود ما چقدر آسیب‌پذیریم؟ یعنی یقه‌گیری بوده، نه این که بنشینند بگویند که ما در برابر حمله ایران چه پاسخی دهیم؟ چه کار کنیم؟ دعوا بوده که این کار شما، اسرائیل را از بین برده است و موقعیت ما را به خطر انداخته است. مسلماً از این به بعد بگومگو‌ها و درگیری‌های داخلی اسرائیل افزایش پیدا می‌کند.

انواع بلا‌ها بر اسرائیل نازل می‌شود که یکی هم مسأله مهاجرت معکوس است

ضمن این که این دولت دیگر نمی‌تواند ادامه حیات دهد، و انواع بلا‌ها بر اسرائیل نازل می‌شود که یکی هم مسأله مهاجرت معکوس است، کما این که در همین صحنه، یکی از مقامات اسرائیلی گفته است، که اگر فلان اتفاق افتاده بود؛ چهار میلیون نفر الان اطراف فرودگاه بن‌گوریون بودند و داشتند آماده می‌شدند برای این که از این‌جا خارج شوند، اینها آثار مختلفی است که حیات رژیم صهیونیستی را حتماً به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و به شدت آن را ضعیف می‌کند و نه تنها از نقطه تهدید کشوری مثل ایران خارج می‌شود، بلکه اساساً‌ در معرض انواعی از تهدیدات از داخل سرزمین فلسطین قرار می گیرد .

سؤال: یک مسیری را باهم مرور کنیم؛ از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز که جمهوری اسلامی ایران در سطح و توانی ایستاده که می‌تواند پاسخ دهد در برابر قدرت‌هایی که روزی عنوان می‌شد قدرت‌های بزرگ جهان هستند، یک نگاهی بیندازیم به طرح ریزی عملیاتی، علمی، تکنیکی و تاکتیکی عملیات وعده صادق و پیشرفت‌هایی که نیرو‌های مسلح ما مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این سال‌ها به دست آورده و منتج شده به پاسخی که ایران در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی داد که یک پاسخ در برابر قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی- امنیتی جهان بوده است؟ 

زارعی: بله این کاملاً حرف دقیقی است. من مجبورم خیلی خلاصه عرض کنم؛ وقتی انقلاب ایران پیروز شد، آمریکایی‌ها با استفاده از تجربه‌ای که در دهه ۱۹۷۰ در آمریکای لاتین علیه دولت‌های چپ‌گرا انجام داده بودند، مثلاً علیه دولت آلنده در شیلی که در آن جا هرج و مرج ایجاد کردند، هرج و مرج مردم را مأیوس کرد از وضعیت نظام سیاسی، بعد نوبت رسید اینها با یک کودتا ژنرال پینوشه را سر کار بیاورند و سال‌های سال؛ بیش از ۱۷ سال مقدرات شیلی را دست بگیرند. همین وضعیت در بعضی دیگر از کشور‌های آمریکای لاتین اینها انجام داده بودند. انقلاب ایران که پیروز شد گفتند همین نسخه را این‌جا تکرار می‌کنند، ۱- آنارشیسم و توسعه آنارشیسم، ۲- در نهایت به هم ریختگی و روی کار آوردن یک نیروی وابسته در ایران، یعنی خواب تکرار یک رضاخان را در ایران اینها می‌دیدند. حالا جمهوری اسلامی در این صحنه چه کار کرد و حضرت امام چه طراحی کرد؟ حضرت امام آمد از دل این طراحی که آمریکایی‌ها کردند دو اقدام اساسی را در یک دوره زمانی انجام داد، اقدام اول این بود که به لحاظ نظامی تا توانست خود را قدرتمند کرد،که امروزه ما به این جا رسیدیم.

مقامات آمریکایی رسماً اعلام کردند که ایران قدرت برتر نظامی منطقه است 

 که آمریکایی‌ها رسماً یعنی مقامات آمریکا رسماً اعلام کردند که ایران قدرت برتر نظامی به تعبیر اینها خاورمیانه، به تعبیر ما غرب آسیاست. این کار اول امام(ره) بود که امروز ما میوه اش را داریم در این جا به صورت اقتدار و اعمال اقتدار و اعتراف به اقتدار ایران داریم مشاهده می‌کنیم. کار دومی که انجام شد؛ یک کار عمیقاً مردمی بود که در سطح منطقه، جنبش‌های اسلام‌گرا را تبدیل کرد به یک نیروی دفاعی قوی. آن چیزی که جزو آرزو بود برای مسلمان‌ها که یک ارتش مشترک داشته باشند، جمهوری اسلامی به خصوص در دو دهه اخیر این کار را در منطقه انجام داد. الان ما در منطقه‌ای هستیم که یک قدرت مستقل نظامی افغانی داریم، یک قدرت نظامی پاکستانی داریم، یک قدرت نظامی عراقی داریم، غیر از قدرت‌های رسمی و ارتشی آنها، مردمی‌اش، ما یک نیروی قوی مردمی در سوریه داریم، یک نیروی قوی مردمی در لبنان، یک نیروی قوی مردمی در یمن است و اینها در یک ائتلاف به سر می‌برند و یکی از مهمترین مشکلاتی که در همین قضیه عملیات دفاعی وعده صادق اتفاق افتاد این بود که، اینها دیدند فقط ایران نیست در این صحنه، یک دفعه در آن واحد، کل منطقه شعله گرفت علیه اسرائیل و آمریکا و در همان نقطه‌ای که موشک‌های ایرانی به سمت پایگاه اطلاعاتی- جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه جبل الشیخ داشت شلیک می‌شد و تلویزیون‌ها داشتند حرکت پهپاد‌ها و موشک‌های ایران را نشان می‌دادند، درست در همان زمان ۲۰۰ موشک حزب الله هم در همین جا اصابت کرده است و همان حرکت را به شکل دیگری یمنی‌ها انجام دادند، یک دفعه منطقه علیه این جریان جنایتکار برخاست و یک قیام منطقه‌ای علیه اینها شکل گرفت و این برای اینها بسیار ناراحت کننده بود، بنابراین آن صحنه‌ای که جمهوری اسلامی انجام داد، ترکیب دو قضیه بود؛ ۱- قدرت دفاعی مثال زدنی ایران در داخل ۲- یک ائتلافی از نیرو‌های مقاومت مسلح منطقه‌ای به شکلی که اینها بتوانند از امنیت خودشان و موقعیت‌های خودشان دفاع کنند. حالا آمریکایی‌ها برای این که ایران را خوار و خفیف نشان دهند، یک کلمه نیابتی به کار می‌برند، در حالی که اینها اصلاً نیروی نیابتی نیست. حزب الله لبنان برای امنیت لبنان کار می‌کند. انصارالله برای امنیت یمن کار می‌کند، نیروی مقاومت عراقی برای امنیت عراق کار می‌کند، تحت امر و دستور نیست، اما اینها برادرانی هستند که باهم ائتلاف دارند علیه دشمن مشترک، در روزی که باید به صحنه بیایند و روند را آن طور که به نفع اسلام و ملت‌های منطقه است، تغییر می‌دهند. 

سؤال: واکنش‌های جهانی مخصوصاً رسانه‌های مختلف جهان نسبت به پاسخ جمهوری اسلامی ایران را مرور کنیم؟ 

زارعی: این خیلی جالب است که ما در صحنه‌ای که آمریکایی‌ها معتقدند یک تک قطبی حاکم کردند در داخل آسیا و در داخل شورای امنیت، ما موضع پوتین را داریم که امروز در تماس تلفنی که با آقای رئیسی داشت، گفت که این اقدام ایران بهترین کاری بود که برای امنیت ایران انجام شد، این خیلی موضع قوی‌ای است. ضمن این که حالا روس‌ها در خود شورای امنیت هم بسیار قوی، حقوقی، دقیق و در جهت محکوم کردن اسرائیل و در جهت این که کاری علیه ایران در شورای امنیت صورت نگیرد، انجام داد. در سطح قدرت‌های آسیایی، آسیای جنوب شرقی ما موضع نخست وزیر مالزی را داریم و موضع مقامات اندونزیایی را داریم که به نفع ایران موضع گرفتند. در سطح آفریقا ما اولاً که موضع نسبتاً یکپارچه آفریقایی‌ها به نفع ایران داشتند و به طور خاص به موضع الجزایر باید اشاره کنیم. در سطح اروپا هم دولت‌های اروپایی در بیان‌شان حق دادند به این که باید پاسخی داده می‌شد. 

دیگر خبرها

  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • ایران می‌تواند موقعیت‌های عملیاتی اسرائیل را از کار بیندازد
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم اصفهان از عملیات تاریخی «وعده صادق»
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید