Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطار پرسرعت تهران-قم- اصفهان در سه سال و نیم آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد، گفت: برای این پروژه بزرگ ملی سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیارد یورویی پیش‌بینی‌شده است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح بهسازی و اصلاح سه‌راهی ونارچ و احداث پل راه‌آهن قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌های کشور از اولویت‌های مهم دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تکمیل و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر قم-تهران- اصفهان از اولویت‌های مهم دولت است، پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم ریلی کشور در سه سال و نیم آینده به بهره‌برداری کامل برسد، ازآنجایی‌که بخشی از این قطار از طریق فاینانس خارجی تأمین می‌شود نوسانات اخیر نرخ ارز راه‌اندازی به‌موقع آن را با مشکل همراه کرده که مذاکراتی برای حل مشکلات ایجادشده انجام‌گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هدف کنونی دولت در رابطه با این پروژه مهم حمل‌ونقلی تکمیل زیرساخت برق است، بعد از راه‌اندازی و تکمیل این پروژه، بهره‌برداری از این پروژه به سرمایه‌گذاری دارای اهلیت و مبتنی بر نیازهای این خط ریلی واگذار خواهد شد.

اسلامی با اشاره به منابع اعتباری پروژه قطار پرسرعت تهران-قن- اصفهان ابراز کرد: دولت تنها 15 درصد از هزینه‌های آزادسازی مسیر این قطار را تأمین می‌کند و 85 درصد دیگر توسط آورده سرمایه‌گذار تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، این قطار پرسرعت یکی از بی‌نظیرترین طرح‌های ریلی انجام‌شده در کشور بوده که زمان سفر از تهران به قم را در عرض 40 دقیقه انجام می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی: قم به نگین شهرسازی ایرانی- اسلامی تبدیل شودوزیر راه و شهرسازی با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردپل ونارچ با حضور وزیر راه و شهرسازی در قم افتتاح شد

وی ادامه داد: برای قطار پرسرعت تهران-قم- اصفهان سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد یورویی پیش‌بینی‌شده است، مراحل احداث این پروژه بزرگ ملی از سال 96 رسماً آغازشده است. یکی از سیاست‌های دولت برای توسعه حمل‌ونقل ریلی حمایت از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بوده که به صوت حومه‌ای مسافران را از تهران به مقصد قم و شهرهای مرکزی دیگر جابه‌جا می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیر و بهبود فرهنگ راهنمایی و رانندگی از اولویت‌های دولت است، سه‌راهی ونارچ قم یکی از حادثه‌خیزترین نقاط کشور بوده که متأسفانه همواره شاهد اتفاقات تلخ و غمباری در سال‌های اخیر بوده که بهسازی امروز آن می‌تواند حجم حوادث این محور را کاهش دهد.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است دیروز با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز از مهمترین محورهای مورد تأکید در این دیدار بود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز از محورهای مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت ایران و پاکستان به شمار می‌آید.

وزیر نفت پاکستان هم پس از این ملاقات در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فرصت‌هایی خیره‌کننده بین دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما از سفر جناب رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی در پاکستان بسیار خرسندیم و میزبانی از دوستان ایرانی افتخار بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد: مرحله نخست مذاکرات ما مرتبط با همه محورها برگزار شد و ما این روند را در مراحل بعدی ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت پاکستان تأکید کرد: ایران و پاکستان به همکاری برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

مهمترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان (خط لوله آی‌پی) است، طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شده که به دلایل مختلفی تاکنون عملیاتی نشده است؛ هم‌اکنون خط لوله لازم برای صادرات گاز ایران به پاکستان احداث شده و با ساخت خط لوله مورد نیاز در سمت پاکستان امکان صادرات گاز فراهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است