Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: زیر ساخت های صنعت گردشگری کنونی برای معلولان و سالمندان مناسب نیست و این موضوعی است که باید مورد توجه متولیان این صنعت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا سید مرتضی موسوی، پنجشنبه در نشست هم اندیشی برای برگزاری نخستین دوره آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان در شیراز، افزود: استان فارس و به ویژه شهر شیراز دارای جاذبه های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری است و همه ساله شمار قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی سالمند و کم توان برای بهره بردن از این جاذبه ها وارد این استان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با تاکید بر مناسب سازی اماکن گردشگری برای اشخاص سالمند و کم توان، اظهار داشت: باید برای برنامه ریزی های کلان در هر زمینه ای، افراد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و همچنین سالمندان مد نظر قرار گیرند.
موسوی ادامه داد: در قرآن و احادیث نیز در مورد رعایت حقوق افراد کم توان تاکید شده و مردم ما هم به عنوان یک کشور با پیشینه غنی فرهنگی باید در تمام موضوع ها حقوق اینگونه افراد را لحاظ و رعایت کنند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس، همچنین بر لزوم حفظ کرامت افراد کم توان در کنار ارایه خدمات به آنان تاکید کرد و گفت: گاهی مشاهده می شود که بعضی از اقدامات به شان و منزلت این افراد خدشه وارد می کند، که امری پسندیده نیست و باید این موضوع اصلاح شود.
رئیس انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس هم در این نشست بیان کرد: گردشگری معلولان یا پاراتور، یک تکنیک به شمار می آید و این موضوعی است که هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان برای توانمند سازی معلولان مورد استفاده قرار می گیرد.
اسماعیل شیخ قرایی، افزود:در کشوری که الزامات گردشگری افراد سالمند و کم توان مورد توجه قرار نگیرد، عملکرد این صنعت نمی تواند موفقیت آمیز باشد.
وی اظهار داشت: در نخستین دوره آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان که ششم اسفندماه 97 در شیراز برگزار می شود، متولیان صنعت گردشگری با مباحث مهم و قوانین موجود در این زمینه آشنا خواهند شد.
7379 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي گردشگري معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است

حسن محمدی ادیب از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دراستان اردبیل خبر داد و گفت: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم افزود: حداقل اعتبارات پیش بینی شده برای ایجاد زیرساختهای این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.

او اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.

محمدی ادیب افزود: در حالی که سرمایه‌گذاران همه ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فازهای پیش بینی شده در طرح‌های گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خرداد ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او تصریح کرد: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمانبندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی خود و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • بهترین نوع سقف کاذب کدام است؟