Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: این استان می بایست در تامین نهاده های دامی مستقیما به عنوان پایلوت در توزیع سهم دامداری ها و مرغداری های فعال انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنامجو پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار استان افزود: در جریان تنظیم بازار؛ گوشت، مرغ ، خوراک دام و طیور باید با قیمت ارز مرجع به دست تولید کننده برسد تا مصرف کننده هم با قیمت مناسب در تهیه کالای اساسی مورد نیاز با مشکل مواجه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تامین و تولید کالاهای اساسی و عرضه عادلانه بین مردم و نظارت بر نحوه توزیع توسط دستگاه های متولی می تواند از دغدغه مردم بکاهد.
بهنامجو گفت: به منظور ایجاد تعادل در بازار در رابطه با قیمت گوشت گوساله، گوسفند و گوشت مرغ باید نهاده های دامی وارداتی باحمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار تولید کننده قرار گیرد.
او افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بویژه گوشت سفید و گوشت قرمز، توسط دستگاه های اجرایی ذیصلاح تعیین شده و تلاش ما این است که نهاده های دامی ارزانتر و بدون واسطه به دست تولید کننده ها برسد.
استاندار اردبیل افزود: در صورت تفویض اختیار و مسئولیت حمل، توزیع و نظارت کالاهای اساسی به خود استان، برخی اقلام که منشأ تولید داخلی و استانی دارند به آسانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
رییس جلسه تنظیم بازار استان در مورد کسانی که نهاده های دامی را با ارز دولتی خریداری و به قیمت آزاد می فروشند، گفت: باید در اسرع وقت این موارد شناسایی و نظارت کافی بر چگونگی تامین اقلام اساسی و مورد نیاز صورت گیرد.
استاندار اردبیل میزان سرانه مصرف در استان را 11.5 تن اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از قطب های دامپروری محسوب می شود و به منظور تنظیم بازار 180تن لاشه گرم ، 20 تن منجمد گوسفندی و 34 تن تخم مرغ توسط دستگاه های متولی با قیمت مصوب دولتی توزیع شده است.
بهنامجو با بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیاز سنجی شود گفت: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه های متولی افزایش یابد تا خدایی ناکرده مردم استان دچار مشکل نشوند.
وی از وجود بیش از250تن گوشت منجمد و گرم برای تنظیم بازار در استان خبر داد و افزود: باید با همکاری تمام دستگاه های متولی، استان اردبیل در تامین نیازهای اساسی الگوی سایر استان ها باشد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در تنظیم بازار باید حقوق تولید کننده و مصرف کننده رعایت شود،افزود:اگر تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده های دامی به خود استان تفویض شود حقوق طرفین رعایت شده و قیمت کالاهای مصرفی نیز از قیمت مصوب پایین تر خواهد بود.
/6016/3006

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد واسطه ها نهاده هاي دامي حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد

قاسم پیشه ور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اقلیم کشور، پتانسیل تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک در کشور وجود دارد.

به گفته او، هرزمانیکه با نگاه تنظیم بازار واردات محصولات کشاورزی انجام شود، به خودکفایی نمی رسیم چراکه امکان رقابت تولید داخل با واردات وجود ندارد.

پیشه ور ادامه داد: با وجود آنکه کالاهای اساسی با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد و کشاورزان برمبنای ارز آزاد تولید می کنند، لذا برای دستیابی به خودکفایی سیاست های حمایتی سرمایه در گردش، مکانیزاسیون، نهاده های کشاورزی و قیمت خرید تضمینی مناسب از کشاورزان باید صورت گیرد تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی شکر در کشور وجود دارد، گفت: کشت چغندر بهاره و پاییزه در دستور کار است، اما بدلیل کاهش مصرف آب چغندرقند پاییزه، قیمت توافقی برای کشت پاییزه در نظر گرفتند و از طرفی به بهانه تنظیم بازار شکر نباید به تولید داخل فشار آورد چراکه پتانسیل خودکفایی با حمایت از تولید داخل وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد