Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی محصولات با کیفیت داخلی با برچسب خارجی فروش می‌رود گفت: تهاجم اقتصادی دشمن را به هیچ عنوان نمی‌توان کتمان کرد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، رضا رحمانی دقایقی قبل در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: باید باور کنیم که ما مورد تهاجم اقتصادی هستیم و به هیچ عنوان نباید این موضوع را مورد کتمان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این تهاجم به شدیدترین نحو ممکن است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این تهاجم اقتصادی با جنگ روانی هم همراه است، ما نمی‌توانیم همه اتفاقی که می‌افتد و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود را بازگو کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طبیعی است که در این شرایط تهاجم اقتصادی و روانی هزینه‌ها و مشکلات بالا می‌رود اما نتیجه‌گیری می‌شود که ما باید در این جنگ موفق شویم.

رحمانی با تاکید بر اینکه تحریم دشمن زمانی موفق می‌شود که واحدهای ما تعطیل شوند گفت: این را می‌توان از نوع تحریم‌ها متوجه شد که در درجه اول تولید کشور را هدف گرفته است.

اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت در بیانیه «گام دوم» به روایت تحلیلگر جوان اقتصادیصفارهرندی در مشهد: امروز ایران هجدهمین اقتصاد قدرتمند جهان استزاکانی در کرمان: اقتصاد امروز ما "اقتصادی مردمی" نیست/ دشمن دنبال ناامیدی مردم است

وی حفظ وضع موجود تولید و اشتغال کشور را مهمترین رویکرد در مقابل این تهاجم اقتصادی دشمن دانست و گفت: مقام معظم رهبری حفظ وضع موجود تولید و اشتغال را جهاد دانسته‌اند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: وقتی یک واحدی می‌تواند تولید و فروش داشته باشد، واقعا حتی اگر تفویض اختیار نشده باشد وظیفه مدیر این است که پرونده را بردارد و تا تهران برود و برای مجوزهای این واحد دوندگی‌ها را انجام دهد.

رحمانی به طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: منابع این طرح به صورت کامل جذب نشده و بانکها باید پاسخگوی این موضوع باشند که چرا نسبت به جذب این منابع اقدام لازم صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مشکل‌دار نباید تسهیلات دریافت کنند گفت: برای ما خودرو و نساجی تفاوتی ندارد و هیچ تفاوتی بین پتروشیمی و کاشی و سرامیک نیست و تنها ممکن است بعضی مواقع حساسیت‌هایی ایجاد شود که نسبت به برخی صنایع حساسیت بیشتر شود.

رحمانی با بیان اینکه الان ما در پوشاک و لوازم خانگی در حد کشورهای پیشرفته توان تولید داریم، اظهار تاسف کرد که الان لوازم خانگی و یا پوشاک در کشور تولید می‌شود اما برند خارجی روی آن نصب شده و در بازار به فروش می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات 1300 قلم کالا به کشور ممنوع شده گفت: امروز انتظار ما از نساجی و لوازم خانگی بسیار بیشتر است و باید پای کار بیایند و این موارد را تولید کنند چون  بسیاری از این اقلام مربوط به همین دو حوزه است.

انتهای پیام/ ع

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد