Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:06:20 GMT

تناسب اندام عروس خانم‌ها در ۶ مرحله

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۴۸۸

همه عروس ها دوست دارند درجشن عروسی و مهمانی های مربوط به آن اندام متناسبی داشته باشند. اگر جزو عروس هایی هستید که دوست دارید اندام متناسب تری داشته باشید، این نکات غذایی را جدی بگیرید.

۱-راز نان و برنج سفید

به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس برای پیشگیری از چاقی شکمی سراغ غلات سبوس‌دار بروید.

۲-دشمنی ماستی

برخلاف باور عموم، چربی و پروتئین موجود در ماست نقش زیادی در سوزاندن چربی‌های بدن دارد. در عین حال افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند ۲۲ درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از دیگران کاهش وزن ماندگار را تجربه می‌کنند.

۳-تصاویر خوشمزه

پژوهشگران بر این باورند نگاه کردن به تصاویر غذاهای چرب و پرکالری موجود در مجله‌ها و کتاب‌های آشپزی باعث تحریک قسمت‌های کنترل اشتها در مغز شده و ولع ما به خوردن غذاهای شیرین و خوشمزه را افزایش می‌دهند. پس اگر به فکر کاهش وزن هستید، دور این خواندنی‌های خوشمزه را خط بکشید.

۴-لاغری فلفلی

اضافه کردن فلفل تند به غذا سرعت سوزاندن کالری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فلفل باعث کاهش اشتها می‌شود.

۵-بشقاب را دست‌کم نگیرید

آیا می‌دانستید رنگ بشقاب هم روی حجم غذا خوردنمان تأثیر می‌گذارد؟

به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود

متخصصان تغذیه می‌گویند وقتی رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد، به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن فرد بیشتر می‌شود. برعکس، اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمزرنگ را در بشقاب سبز یا زرد بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده می‌شود، در نتیجه چشم شما زودتر سیر می‌شود و دست از غذا خوردن می‌کشید.

۶-لطفا بجوید

جویدن بیشتر غذا باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید؛ چراکه به همان اندازه زبان سیگنال‌های سیری بیشتری را به مغز می‌فرستد و بدن را به ترشح مایعات گوارشی وادار می‌کند و به این ترتیب جلوی ورود کالری‌های اضافه به بدن را می‌گیرد.

رازهای ورزشی کاهش وزن


اگر می‌خواهید خیلی زود وزن کم کنید، دور تنها ورزش کردن را خط بکشید. زمانی که شما به تنهایی ورزش می‌کنید، در مدت کوتاهی از ادامه برنامه‌های ورزشی‌تان منصرف می‌شوید.

اضافه کردن فلفل تند به غذا سرعت سوزاندن کالری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فلفل باعث کاهش اشتها می‌شود

در این صورت یا آن را رها می‌کنید یا حرکات ورزشی را به درستی انجام نمی‌دهید اما در عوض انجام ورزش‌های گروهی باعث تقویت انگیزه و ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های نشاط‌آور در مغز میشود و تمایل شما را به انجام کامل حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. در این بین فراموش نکنید موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های ریتمیک و پرانرژی نه‌تنها توجه شما را از خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند بلکه می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا ۱۵درصد افزایش دهد.

نکته: از ۳۰ سالگی به بعد ما به ازای هر سال افزایش سن ۹۰ گرم از وزن ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم اما با انجام حرکات ورزشی به‌‌خصوص کار با وزنه‌ هم می‌توانیم از بروز این اتفاق پیشگیری کنیم و هم جلوی اضافه وزن ناشی از بالا رفتن سن را به‌ویژه در دوران میانسالی بگیریم.

منبع: ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاغری تناسب اندام لاغری چربی سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

به گزارش قدس آنلاین، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این نظرسنجی نشان می دهد تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از موقعیت این کشور در جهان امروز راضی هستند. این رقم در مقایسه با (۶۵ درصد) سال ۲۰۰۰، کاهش چشمگیری را نشان می دهد. از آنجایی که دونالد ترامپ و جو بایدن - دو کاندیدای پیر و نامحبوب ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به صحنه مبارزات انتخاباتی آمده‌اند، درک چنین احساساتی از سوی آمریکایی‌ها، چندان هم دشوار نیست.

این نویسده تحلیل‌های سیاسی دو سوال اساسی را مطرح می کند: آیا رکود آمریکا صرفاً یک روند کاهشی در رویکرد طولانی پیشرفت غیرخطی و در عین حال اساساً صعودی است؟ یا اولین مرحله از انحطاط شدید و غیرقابل برگشت ملی است؟

این مقاله پاسخ به این سوالات را به واکنش مردم آمریکا منوط کرده و نوشت: «مانند همه ملت‌ها، آمریکا نیز آن چیزی است که مردمش هستند. این در حالی است که اوضاع آن ها روز به روز بدتر می شود. قبیله گرایی در این کشور شدت می گیرد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی در دستکاری شناخت انسان هوشمندتر می شوند. نقایص نظام سیاسی در حال بدتر شدن و شکست های سیاست عمومی آمریکا در حال عمیق تر شدن هستند.»

نیوزویک در ادامه افزود: ارائه راه حل‌ها آسان است؛ بهبود آموزش مدنی در مدارس، افزایش آگاهی با سوگیری های شناختی در سراسر جامعه، شناخت بیشتر افراد سایر گروه‌های سیاسی، کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی، گستردگی ساختارهای سیاسی برای تقویت احزاب سیاسی بیشتر، افزایش آزادی بیان، حفاظت از یکپارچگی انتخابات. اما تاکنون در عمل دستیابی به این اهداف غیرممکن بوده است.

دو فرآیند جهانی گسترده، روند مسیر بهبودی آمریکا را سخت‌تر می‌کند. نخست آن که، تکنولوژی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و از سوی دیگر نکات منفی آن نگران کننده تر از دستاوردهای مثبت آن است. نوآوری‌های آنلاین مانند دیپ فیک معایب اینترنت را تشدید و امنیت سایبری ضعیف امنیت داده های شخصی و کنترل سیستم های رایانه ای را تضعیف کرده است. برنامه‌های محبوب مانند تیک‌تاک (متعلق به چین) به دولت‌های رقیب واشنگتن ‌امکان کنترل اطلاعات خصوصی آمریکایی‌ها را بیشتر می کند. از طرفی هوش مصنوعی (AI) بشریت را به خطر انداخته و اختراعات نظامی میدان های نبرد مانند هواپیماهای بدون سرنشین چهره جنگ را تغییر داده است.

این گزارش عامل دوم سخت تر شدن مسیر آمریکا برای جلوگیری از افول را پیچیدگی امور بین المللی معرفی کرده و افزود: آمریکا دو قرن کامل طول کشید تا به هژمونی جهانی دست یابد. دستاوردی که تنها در دو دهه آن را از دست داد.

نویسنده با اشاره به مقاله سپتامبر ۲۰۲۳ رابرت گیتس، رئیس سابق سیا و وزیر دفاع ایالات متحده در فارین افرز با عنوان «ابرقدرت ناکارآمد»، نوشت: تهدیدهای ژئوپلیتیکی علیه آمریکا در حال افزایش است. گیتس در این مقاله تاکید کرده بود: "ایالات متحده خود را در موقعیتی منحصر به فرد می بیند و آن مواجهه با دشمنان متجاوز با اشتباهات محاسباتی است. در حالی که خودش ناتوان از رسیدن به وحدت مورد نیاز برای مقابله با آن ها است و قدرت لازم برای منصرف کردن آنها از اشتباهاتشان را ندارد. ایالات متحده اکنون با تهدیدات جدی‌تری نسبت به دهه‌های گذشته برای امنیت خود مواجه است.»

ویلیام کوپر در پایان این مقاله افزود: بدترین سناریوی ناشی از ناکارآمدی آمریکا، سوءمدیریت داخلی نیست بلکه اشتباه محاسباتی این کشور در سیاست خارجی است. حقیقت قابل توجه این که آمریکا دقیقاً زمانی در حال افول است که چالش های پیش روی جهان در حال افزایش بوده و نیاز به حضور رهبری منطقی هرگز به این فوریت نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است