Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارش های جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می شود.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، پیرو بخشنامه شماره 6/109/2487/12347 مورخ 24 مرداد این مرکز و با توجه به مصوبات هیات محترم وزیران به شماره 137161/ت56023 مورخ 27 دی 1397 و بخشنامه شماره 97/1402665 مورخ 14 بهمن 1397 مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در ارتباط با ترخیص خودروهای سواری موجود در گمرکات اجرایی، بدین وسیله مراتب ذیل جهت آگاهی و اقدام مقتضی ابلاغ می شود:
پرونده قاچاق خودروهای ثبت سفارش تایید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28 (کارکنان دولت) تهران تحت رسیدگی قرار دارد به هیچ عنوان مشمول مصوبات فوق الذکر هیات محترم وزیران و دستورالعمل بند 7 مصوبه شماره 60/289899 مورخ 19 بهمن وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لذا مقتضی است از هرگونه اقدام درخصوص ترخیص خودروهای موضوع پرونده های قاچاق ثبت سفارش های تایید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب مصوبات هیات محترم وزیران جدا خودداری شود.
ضمنا اعلام و تحویل خودروهای موجود موضوع پرونده قاچاق مرتبط با ثبت سفارش های تایید نشده، به عنوان کالای متروکه به نمایندگی های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جلوگیری و خودروهای قاچاق موردنظر باید در راستای اعمال ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تحویل نمایندگی های مذکور شوند.
بدیهی است مسوولیت قانون حسن اجرای مفاد بخشنامه حاضر، به عهده بالاترین مقام اجرایی آن گمرک خواهد بود.
شبک**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك ايران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد

تین نیوز

با اعلام هزینه هر اسکن در آشکارسازی های کامیونی، مشخص شد این هزینه هم برای رانندگان کامیون  افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، هزینه هر اسکن کامیون ( آشکار سازهای کامیونی ) در سال جاری و از زمان ابلاغ بخشنامه جدید،  به میزان 950 هزار تومان بدون احتساب 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده است.

در بخشنامه مربوط به تعیین قیمت ارایه خدمات دستگاه های ایکس ری به رانندگان کامیون که تاریخ آن مربوط به دوم اردیبهشت ماه 1403 است، تاکید شده که از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هزینه خدمات آشکارسازها ( ایکس ری) با توجه به نرخ جدید دریافت و به خزانه واریز می شود. 

یک راننده کامیون در این مورد به خبرنگار تین نیوز گفت: متاسفانه این طور که دولت سال جدید را با گرانی کمرشکن هزینه های حمل و نقل جاده ای شروع کرده به نظر می رسد کمر به نابودی این صنف بسته است.

این راننده همچنین تصویری در اختیار خبرنگار ما قرار گذاشت که مشخص می کند، هزینه اسکن هر دستگاه کامیون در گمرکات کشور با توجه به هزینه مالیات ، یک میلیون و 45 هزار تومان شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان