Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا به همراه نمایندگان کشورهای مختلف در جمع خبرنگاران حاضر شد و از تشکیل گروهی برای صیانت از قوانین بین المللی و منشور ملل متحد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خورخه آرائاسا روز پنج شنبه به همراه سفرای روسیه، ایران، سوریه، چین، فلسطین به عنوان رئیس گروه 77، بولیوی، کشورهای آفریقایی و آسیایی افزود: امروز اعلام می کنیم یک گروه مهم از اعضای سازمان ملل متحد که بر احترام به اصول این سازمان تاکید دارند، تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این گروه برای هماهنگ کردن اقدامات خود برای دفاع از منشور و حقوق تمام کشورهای عضو فعالیت خواهد کرد و بر اصول احترام به اصل حقوق برابر و تعیین سرنوشت، احترام حق حاکمیت اعضا، حل و فصل اختلافات بین المللی از طریق مسالمت آمیز که هیچ گاه نباید صلح و امنیت بین المللی تهدید شود، تاکید دارند.
وزیر خارجه ونزوئلا اضافه کرد: این گروه خواستار حفاظت از وظیفه همه کشورها برای جلوگیری از تهدید به استفاده از زور علیه کشور دیگر، احترام به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه دولت های عضو و عدم مداخله در امور داخلی کشورها هستند.
آرائاسا تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که این اصول نقض شده اند و صلح و امنیت، حق مردم برای تعیین سرنوشت و بهره مند شدن از حقوق بشری در خطر قرار دارند.
وی با بیان اینکه همه حق داریم تا در برابر تهدید به استفاده از زور و اقدامات غیرقانونی یکجانبه بایستیم، اظهار کرد: در چند روز آینده یک سری اقدامات برای افزایش آگاهی در مورد خطراتی که مردم ما به ویژه جمهوری بولیواری ونزوئلا روبرو هستند، آغاز خواهد شد.
وزیر خارجه ونزوئلا به نمایندگی از کشورهای عضو این گروه از سایر اعضای سازمان ملل خواست تا در دفاع از قوانین بین المللی به عنوان تنها ضامن حقوق بشر و همزیستی مسالمت آمیز به آنها بپیوندند.
ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل که ریاست گروه 77 به اضافه چین را برعهده دارد، تعداد اعضای این گروه را بیش از 50 کشور برشمرد.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد این گروه به منظور حمایت از شخص یا دولت خاصی تشکیل نشده و هدف آن صیانت از منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است.
آمریکا با شعله ور ساختن بحران در ونزوئلا و هیاهوی تبلیغاتی به دنبال القای نیاز به اقدام نظامی علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از خوان گوایدو که در خیابان و بدون در اختیار داشتن ارکان قدرت، خود را رئیس جمهوری دانست، حمایت کرده است.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل ونزوئلا صيانت از منشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود

ونزوئلا اوضاع کنونی در منطقه را نتیجه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و انفعال سازمان ملل دانست.

به گزارش ایسنا، ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا، در بیانیه‌ای گفت دولت «رویدادهای نگران کننده» در خاورمیانه را دنبال می‌کند.

به نوشته گاردین، در این بیانیه آمده است: در نتیجه نسل کشی فلسطین و بی منطقی رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل، وضعیت بی‌ثباتی در منطقه در هفته های اخیر به شدت بدتر شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: صلح تنها زمانی تضمین می‌شود که عدالت و قوانین بین‌المللی، عمدتاً در مورد مردم و دولت فلسطین، دوباره برقرار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ایران در سازمان ملل: عملیات ایران برای دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است 
  • ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است
  • نمایندگی ایران در ژنو: واکنش ایران، اقدام مشروع و دفاع از خود است
  • ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است
  • ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود
  • اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی ایران براساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • نمایندگی ایران با هشدار به اسرائیل: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱  منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱  منشور سازمان ملل بود