Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسیها نشان می دهد، از ۱۷ هزار تن گوشت دپو شده در منطقه ویژه شهید رجایی ۵ هزار تن ترخیص یا متروکه شده و اداره بندر مربوطه بایستی در خصوص تعیین تکلیف کانتینرهای باقی مانده شفاف سازی کند. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ اقتصادی اقتصاد ایران کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ چندی قبل بحث دپو حدود 17 هزار تن گوشت وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از سوی رسانه ها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، است ابتدا معاون فنی گمرک و سپس وزیر اقتصاد نیز موضوع دپو 619 کانتینر یخچال دار گوشت قرمز در بندر شهید رجایی را مطرح کردند. با پیگیری های انجام شده توسط خبرگزاری تسنیم،‌ دادستان محترم بندر عباس با حضور در گمرک و بندر شهید رجایی در نهایت موضوع دپو گوشت در منطقه ویژه شهید رجایی را تایید کرد.

دپو 17 هزار تن گوشت اظهار نشده در گمرک همزمان با نابسامانی بازار

ابوالهادی با تأیید دپوی گوشت در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: بعد از اطلاع از این موضوع  در منطقه مستقر شدیم و با همه مسئولان از جمله سازمان بنادر، گمرک، جهاد کشاورزی‌ و دامپزشکی دیدار و مستندات را دریافت و بررسی کردیم.

وی در گفتگو با تسنیم، درباره علت دپوی این حجم از گوشت در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، عامدانه اقدام به دپوی گوشت در این منطقه کرده‌اند.

12 هزار تن گوشت قرمز باقی مانده تعیین تکلیف شود

بر اساس آخرین مکاتبات انجام شده درباره دپو کانتینرهای یخچال دار حاوی گوشت قرمز در منطقه ویژه شهید رجایی، طبق جدیدترین آمار اخذ شده از سامانه جامع گمرک و محوطه بندر شهید رجایی از تعداد 619 کانتینر گوشت منجمد اعلامی، 59 کانتینر حاوی  1376 تن گوشت ترخیص شده است.

همچنین موجودی تا تاریخ 23 بهمن حدود 565 کانتینر حاوی 14,700 تن گوشت میباشد که از این تعداد 25 اظهارنامه به تعداد 89 کانتینر به وزن 1698تن در جریان انجام تشریفات گمرکی(مرحله صندوق) می‌باشد.

بر این اساس تا تاریخ مذکور حدود 13 هزار تن گوشت در محوطه بندری باقی مانده است. گفتنی است برای 53 کانتینر نیز به وزن 1325 از کانتینرهای مذکور فرایند تنظیم اظهارنامه متروکه و تحویل آن به سازمان اموال تملیکی انجام شده است. لازم به ذکر  است، 40 کانتینر گوشت به وزن تقریبی 1000 تن در جریان ارزیابی و انجام تشریفات متروکه میباشد.

بر اساس این گزارش، لازم مسئولان اداره بندر شهید رجایی در خصوص کانتینرهای باقی مانده شفاف سازی لازم را انجام دهند تا مشخص شود که اگر این کانتینرهای برای مدت  بیش از 2 ماه در این محوطه های بندری باقی مانده آیا فرایند اعلام به گمرک و صدور اظهارنامه متروکه برای آنها انجام شده است یا خیر؟

به گزارش تسنیم، در صورت متروکه شدن این کانتینرها، گوشتهای مربوطه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت و از این طریق مجددا عرضه انجام شده و کالا  وارد بازار می شود.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,83/CT7 واژه های کاربردی مرتبط واردات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیروس بنافی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی ارائه گزارش مردمی در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت توسط یک واحد سیار (خودرو) با پیگیری ناظران بهداشتی دامپزشکی شهرستان بوشهر این خودرو توقیف و محموله آبزیان حرام گوشت شامل خرچنگ و لابستر ضبط و معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افزود: فروشنده با اعلام عدم اطلاع از ممنوع بودن عرضه این گونه آبزیان همکاری لازم را با ناظران دامپزشکی به عمل آورد.

وی افزود: آبزیان گونه‌های صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، کوسه، دلفین، ماهی یال اسبی، مار ماهی، سفره ماهی، حلزون حرام بوده و فروش و مصرف و عرضه آن در مراکز عرضه و رستوران‌ها «شرعا و قانونا» ممنوع است.

بنافی افزود: ناظران بهداشتی با هماهنگی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علاوه بر نظارت بهداشتی از نظر شرعی نیز فروش آبزیان را در بازارهای عرضه آبزیان تحت نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • نجات ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های امام حسن
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • سفر به جزیره هرمز از قشم تعطیل شد / برقراری مسیر دریایی قشم به بندرعباس