Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت سالگرد انقلاب 14 فوریه (25 بهمن) این کشور خواستار مشارکت فعال سیاسی مردم در بحرین شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم مشکل اصلی در بحرین را فقدان عدالت در زمینه های سیاسی،حقوقی، قضایی،اقتصادی،اجتماعی حکومت و اعمال محدودیت‌های دینی و علمی علیه مردم و منزوی کردن آن ها عنوان کرد و گفت: راه حل این مشکل مشارکت سیاسی فعال مردم در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد که بحرین نیازمند ثبات در سایه یک نگاه واقع بینانه جدید است و خواستار برقراری روابط عادلانه میان ملت یمن و دولت این کشور شد.
رهبر شیعیان بحرین افزود: راه برون رفت از مشکلات و بحران‌ها در بحرین، برقراری نوع جدیدی از روابط بین ملت و دولت است به نحوی که دولت جایگاه ملت و حق آن ها را برای تعیین سرنوشت به رسمیت بشناسد نه اینکه واقعیتی را که توسط دیگران تدارک دیده شده و خارج از اراده آنان است به آن ها تحمیل کند.
وی گفت: کسانی که در بحرین تلاش می کنند که این کشور میدانی برای درگیری دائمی و مشکلات انبوه باقی بماند، مجرم و خائن هستند.
شیخ عیسی قاسم در ادامه افزود: مقدسات مردم، تسلیم ظلم سیاسی و حملات سنگین حکومت نشده است و با اشاره به حملاتی که ازسوی رژیم آل خلیفه علیه مساجد، حسینیه ها و شعائر مذهبی صورت گرفته، گفت: هر حکومتی در هر کشوری تنها با حفظ انسانیت انسان موجودیت می یابد.
وی در بخش دیگری از پیام خود گفت: هر حکومتی باید حافظ منافع مادی و معنوی مردم باشد در غیر این صورت توجیهی برای وجودش نیست.
رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: خلاف وظیفه حکومت است که ملت امنیت خود را از دست بدهد و چه دروغ زشتی است که حکومت با عنوان حفظ امنیت، امنیت مردم را از بین ببرد و آزادی آن ها را سلب کند و مطالبه گری برای حقوق اساسی آن ها را نپذیرد و آنها را به دلیل پیگیری حقوق سیاسیشان به شدیدترین مجازات‌ها محکوم کند.
آیت الله شیخ عیسی قاسم در پایان پیام خود خطاب به مردم بحرین گفت: تا زمانی که اسلام، دین و ارزش‌هایتان را حفظ کنید و در راه خدا تلاش کنید، در راه عزت، کرامت، پیشرفت و موفقیت و رسیدن به خواسته ها و اهداف عالی تان و تحقق پیروزی در همه میادین، هستید.
14 فوریه مصادف با بیست و پنجم بهمن ماه سالروز بزرگترین انقلاب مردمی بحرین است.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بحرين شيخ عيسي قاسم انقلاب 14 فوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم

صدها نفر از مردم اردن شب گذشته و پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه، سفارت رژیم صهیونیستی را در امان محاصره کردند و اجرای فوری این قطعنامه را خواستار شدند.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه خبری قدس، ده‌ها نفر از مردم اردن دوشنبه شب و پس از تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت، سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به محاصره خود درآورده و توقف فوری تجاوز به نوار غزه را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

نیروهای امنیتی اردن نیز شماری از تظاهرکنندگان را در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان اردنی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در اردن در حمایت از ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شعار سر دادند.

در شهر اربد اردن نیز تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار شد.

ده‌ها نفر از ساکنان شهر الکرک اردن هم در حمایت از مردم غزه شعار سر دادند و توقف رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • طعنه به حدادعادل درباره انتخـاب نام دخترانـه +فیلـم
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم
  • فعال سیاسی اصولگرا: روزه‌خواری در کشور عادی شده/ پلیس با روزه‌خواران برخورد قانونی کند