Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان، پنج‌شنبه، 25 بهمن‌ماه در هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان، با اشاره به حمایت‌های مالی صورت گرفته از مؤسسات قرآنی استان از کانال اتحادیه مؤسسات قرآنی استان لرستان، گفت: از سال 89 تاکنون و در قالب حمایت مالی از مجموعه مؤسسات قرآنی و اعطای بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات برنامه‌ای و حمایتی، 868 میلیون تومان از کانال اتحادیه مؤسسات مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان به مؤسسات قرآنی تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که از سال 89 تاکنون 72 جلسه هیئت مدیره تشکیل شده، ادامه داد: از جمله برنامه‌های اتحادیه که طی این سال‌ها در کنار برپایی نوزده مجمع و جلسات مدنظر قرار گرفت، پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات مؤسسات قرآنی و ارائه راهکارها برای حل و رفع آن‌ها بود.
وی با اشاره به این‌که هرچه میزان دریافتی مؤسسات از اتحادیه بیشتر باشد نشانه تعامل بیشتر و به طبع آن فعالیت بیشتر مؤسسه است، ادامه داد: بیشترین تسهیلات و حمایت از مجرای اتحادیه به مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین الیگودرز بوده است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با تأکید بر این‌که این نشان‌دهنده عملکرد بالای این مؤسسات قرآنی و از سوی دیگر تعامل آن‌ها با اتحادیه و حضور در مجامع عمومی و حضورشان در تصمیم‌گیری حوزه مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی که بیشترین حمایت را شده‌اند، براساس سلیقه انتخاب نشده‌اند، بلکه عملکرد و سطح فعالیت آن‌ها مهم بوده است.
وی با اشاره به این‌که این مبالغ توسط اتحادیه طی این فرآیند سال‌ها به حساب مجموعه مؤسسات واریز شده است، ادامه داد: همچنین از سال 89 تاکنون در قالب تسهیلات، برنامه‌ای و حمایت‌های مالی 93 میلیون تومان به حساب خانه‌های قرآنی استان واریز شده است.
امیدیان تصریح کرد: از این میزان حمایت مالی به مؤسسات قرآنی 98 درصد از طریق توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده و دو درصد نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه تشکل‌های و مؤسسات قرآنی بوده است.

شفاف‌سازی اعتبارات پرداختی
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان با اشاره به شفاف‌سازی‌ اخیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حمایت‌های مالی انجام‌شده از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و ناشران قرآنی در سال 96 و انتشار لیستی از این حمایت‌ها، گفت: جا دارد ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ها مثل لرستان نیز به این امر پرداخته و اعتبارات پرداختی خود را به مؤسسات قرآنی به‌صورت شفاف بیان کند.
امیدیان در ادامه با اشاره به فهرست حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد از مؤسسه‌ای با عنوان بیت‌الاحزان در خرم‌آباد لرستان، اظهار کرد: چگونه یک مؤسسه و طی چه فرآیندی و دستاوردی از این استان به‌عنوان مؤسسه‌ای جهت حمایت معرفی شده است؟ مبلغ پنج میلیون تومانی دریافت شده توسط این مؤسسه کجاست؟ این در حالی ‌است که طبق مستندات اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان نه بیت‌الاحزان در استان شعبه‌ای دارد و نه مؤسسه‌ای با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی در استان فعالیت می‌کند.

مؤسسات قرآنی لرستان مطالبه‌گر باشند
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان با تأکید بر این‌که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان باید مطالبه‌گر بوده و مطالبات خود را به گوش مسئولان در سطح وزارت برسانند، عنوان کرد: طبق لیستی که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته طی سال ۹۶ هیچ بسته حمایتی از سوی معاونت برای مؤسسات قرآنی استان لرستان در نظر گرفته نشده است، این در حالی است که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها از 118 مؤسسه که زیر نظر این معاونت فعالیت دارند حمایت مالی انجام داده است.
وی تصریح کرد: چرا باید این مبلغ حمایتی محدود شود به افرادی‌که با معاونت قرآن و عترت ارتباط دارند و چرا باید این ارتباط‌گیری موجب تخصیص اعتبار شود و اگر مؤسسه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی و یا معاونت قرآن و عترت ارشاد ارتباط ندارد، هیچ بهره‌ای از این مبالغ حمایتی نبرد.
وی تأکید کرد: یقیناً مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان، نسبت به این توزیع ناعادلانه ناراحت هستند. چرا دیگر مؤسسات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت مالی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال 96 بهره‌ای نبرده‌اند این در حالی ‌است که مؤسسه‌ای در لرستان در سال 96 مورد آتش‌سوزی از طریق گروه معتمد نظام می‌شود و برای جبران خسارات یک ریال از طریق معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا نمی‌کند. حال سؤال این است آیا این مجموعه که با مجوز خود معاونت و از مجموعه‌های فعال قرآنی و انقلابی است باید مورد حمایت قرار گیرد یا مؤسساتی که به هر نحوی ارتباط دارند؟
وی تأکید کرد: چرایی عدم تخصیص اعتبارات حمایتی از مجموعه‌های قرآنی لرستان از طریق معاونت قرآن و عترت می‌بایست مشخص و نسبت به جبران آن تلاش کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قرانی اتحادیه موسسات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است

محسن محمدی‌پناه، مداح و ستایشگر با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان حول برنامه‌های قرآنی و طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان پیگیر برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» بودیم. هیئت‌ها دو جریان هستند، یک بخش تشیکلات و برنامه‌های هیئت است و دیگری افراد منتسب به هیئت که از فضای قرآنی آن استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه ما در هیئت انصارالولایه یزد در شب‌های ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر همراه با حضور قاری استانی، کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت تدبرمحور را برگزار می‌کردیم، گفت: به نظر بنده در سال‌های اخیر گرایش هیئت‌ها به بحث قرآن افزایش یافته شده و ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است.

این مداح اهل بیت‌(ع) به برنامه تلویزیونی محفل که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید شد، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد تیم فکری خوبی وارد این عرصه شدند و اولین‌بار است که این سطح گسترده از مردم وارد عرصه قرآنی و مدح اهل بیت‌(ع) می‌شوند. از ابتکارات نوآورانه تیم محفل، این بود که برنامه را همگام و با مشارکت مردم تولید کنند و جلو ببرند. 

وی با بیان اینکه رویداد تجمع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار آبرومند و شایسته‌ای بود، تصریح کرد: مسئولان کنونی سازمان تبلیغات اسلامی بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی، متفاوت از سال‌های گذشته هستند. این برداشت من دو حالت دارد یا اینکه تیم تغییر کرده و یا ایده‌ها به‌روز شده‌اند. ماه رمضان امسال سازمان تبلیغات اسلامی و به خصوص سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در امور قرآنی بسیار فعال و پویا پای کار آمد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد