Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@02:16:20 GMT

بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر توسعه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۹۹۳۵

بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر توسعه خواهد یافت

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه، 25 بهمن در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌های استان کرمان گفت: با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل اقتصاد فرهنگ و هنر و حوزه مسائل حقوقی آنان، مشکلات این حوزه کاهش می‌یابد و در این زمینه بسته‌ای از برنامه‌ها و اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 3 میلیون نفر دانش‌آموختگان حوزه هنر بعد از انقلاب اسلامی فارغ‌التحصیل شدند و باید کمک کرد که فضای شاغلان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای فرهنگ و هنر آماده‌تر برای معیشت و گردش اقتصادی این حیطه باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بحث مشاغل فرهنگی و هنری، متأسفانه مشکل این بود که فضای فرهنگ و هنر به عنوان شغلی که تولید داشته باشد شناخته نمی‌شد، اما در قدم اول توانستیم حوزه فرهنگ و هنر را در حیطه حوزه‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.
صالحی تبدیل مکان‌های شهری به مکان‌های فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق را باید جدی گرفت، نباید تصور کرد این فضا فقط با حمایت باید حرکت کند.
وی بیان کرد: نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم که صرف نگاه به حمایت دولت نباشد و باید در شوراهای گفتگوی اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را درگیرتر کنیم و اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به 30 هزار بیمه شده در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشاره و اظهارکرد: همه مراجعات در حوزه وزارت ارشاد را سامانه‌ای کردیم و تا دو ماه آینده همه به پنجره واحد تبدیل می‌شوند.
صالحی گفت: دستورالعمل وزارت این بوده که پرداخت یارانه‌ها با شفافیت عرضه شود، مناطق محروم در حمایت به عنوان آیتم مستقل هستند، اما آیتم‌های دیگری هم در سیستم یارانه دادن وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم برای سال آینده شرایط کاغذ حل شود و پیشنهاد اینکه به نحوی استان‌ها با حوزه فضای کاغذ درگیر شوند را بررسی می‌کنیم.
صالحی گفت: ادغام اتحادیه‌ها به شورای توسعه قرآنی موکول شده است و سیاست وزارت این است که تا جای ممکن تشکل‌ها در حوزه‌هایی که امکان دارد، وارد شوند و عهده‌دار کارهای خودشان باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از اقدامات این وزارتخانه با نگاه سفرهای استانی است که در دوازدهمین استان به کرمان آمدیم و حمایت‌های ترکیبی مرکز با استان‌ها در دستور کار است.
وی ادامه داد: بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است.
صالحی بیان کرد: سعی شد بخشی از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای استانی منتقل شود و در مجموع 800 میلیارد تومان منابع مالی در تفاهم‌نامه استان‌ها قرار داده شده که اندک است.
وی تصریح کرد: در حوزه بیمه فرهنگ و هنر نیز 19 هزار بیمه در ابتدای دولت دوازدهم امروز به بیش از 30 هزار نفر رسیده است و نشان می دهد تلاش خوبی در این زمینه انجام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر توسعه خواهد یافت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی صالحی ارشاد فعالان قرآنی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی امروز جمعه در بازدید از آموزشگاه هنری هزاردستان لرستان، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است، بیان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی طرح آموزش هنر برای همه به‌منظور افزایش سوادآموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به‌صورت رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار آموزش‌دیده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین‌بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه «سرو ایرانی» در شش‌ماهه دوم سال جاری برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، گفت: این رویداد ویژه مدیران آموزشگاه‌ها است، همچنین طرح ملی «تابا» برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونمایی از سامانه نظارت جامع بر آموزشگاه‌های هنری اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مراحل تدوین استانداردهای محتواهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد در حال تکمیل است به‌زودی آموزشگاه‌های هنری آزاد نیز می‌توانند طی یک فرایند مشخص مدارک هنری معتبر بین‌المللی صادر کنند.

کد خبر 6082762

دیگر خبرها

  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود