Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: هر كس فرزندش را ببوسد خدا برايش نيكي مي نويسد[1]؛ همچنين فرمود: فرزندانتان را زياد ببوسيد، به راستي كه براي شما در برابر هر بوسه درجه اي در بهشت است كه مسافتش پانصد سال است[2].به گزارش بلاغ،روزي رسول خدا (ص) حسن و حسين (عليهماالسلام) را مي بوسيد. شخصي (به نام عُيَينَه يا اَقرَعُ بن حابس) گفت: من ده فرزند دارم و هرگز هيچ يك از آنها را نبوسيده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن حضرت (ص) فرمود: هركس رحم نكند، بر او رحم نمي شود. بر اساس روايتي، آن حضرت به قدري از اين گفتار وي خشمگين شد كه چهره اش برافروخت و به او فرمود: اگر خدا عاطفه را از دلت كنده است، با تو چه كنم؟! هر كس بر خردسالان ما مهر نورزد و بزرگان ما را احترام نكند از ما [مسلمانان] نيست[3].

عبدالله بن مسعود مي گويد: نزد پيامبر(ص) بودم. وقتي حسيبن بن علي (عليه السلام) وارد شد، پيامبر(ص) وي را گرفت و بوسيد ... و فرمود: خدايا! من او را دوست مي دارم، پس تو نيز او را و هر كه وي را دوست مي دارد، دوست بدار[4].

نكته: از اين حديث شريف و دعاي حضرت رسول (ص) در آن بر مي آيد كه توصيه آن گرامي اين است كه فرزندان را دوستدار امام حسين(ع) تربيت كنيد و فرزندي كه دوستدار امام حسين (ع) باشد، مشمول دعاي پيامبر(ص) است.

 

پي نوشت:

[1] الكافي، ج6، ص49.

[2] روضة الواعظين، ج2، ص369.

[3] بحارالانوار، ج43، ص282-283.

[4] كفايظ الاثر، ص81.

مفاتيح الحياة، ص 248-249.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شیخ حسین انصاریان به حمله موشکی ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در خصوص عملیات «وعده صادق» پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا»

پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده [عذاب و انتقام ما به کیفر] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرا رسد، بندگان سخت پیکار ونیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان [برای کشتن، اسیر کردن و ربودن ثروت و اموالتان] لابه لای خانه ها را [به طور کامل و با دقت] جستجو می کنند؛ و یقیناً این وعده ای انجام شدنی است.

خدا را شاکرم که در این ایام، استجابت دعاهای مکرر در ماه مبارک رمضان و التجاء به محضر ربوبی برای نابودی هیمنه کفر و ظلم ونفاق و شکست رژیم غاصب اسراییل را به دست مومنینی با تکیه به ایمان و اعتقاد، مشاهده نمودیم.

این وعده الهی است که روزی زمین از لوث وجود ظالم پاک و به دست صالحان خواهد رسید.

«وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»

همانا ما پس از تورات در زبور نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به میراث می برند.

در این لحظه رحمت واسعه الهی را برای تمام شهیدان و مدافعان حریم اسلام خصوصاً شهدای حمله اخیر رژیم غاصب در سوریه و شهدای غزه مسئلت مینمایم.

از محضر حضرت حق ظهور آخرین ذخیره الهی وجود مقدس حضرت حجة ابن الحسن روحی له الفداه را عاجزانه مسئلت مینمایم و از خداوند میخواهم توفیق خدمت به آستان آنحضرت را به همه ما عنایت بنماید .

فقیر حسین انصاریان

۶ شوال ۱۴۴۵ هـ.ق

مطابق با ۲۷ فروردین ۱۴٠۳ هـ.ش

کد خبر 844669 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • پدر شهیدان دهنوی به فرزندان شهیدش پیوست
  • واکنش شیخ حسین انصاریان به حمله موشکی ایران به اسرائیل