Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقش بسیج در کنار سپاه و ارتش در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نقشی فوق العاده مهم و ارزشمند بود، به گونه‌ای که بسیاری از عملیات‌های موفق در دوران دفاع مقدس با هدایت نیروهای بسیجی صورت گرفت.

در ادامه خاطره‌ای از زبان حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نقش مهم و کاربردی بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکایت «نور بالا زدن» بسیجی‌ها در جبهه

«یک جوان دانشجوی کم‌سال با یک مجموعه‌ی معدودی که خودش اسم آن را گذاشته تیپ - صد نفر آدم یک تیپند؟! صد و پنجاه نفر آدم یک تیپند؟! او خودش می‌گوید تیپ! - می‌رود به غرب کشور یا جنوب، با این تیپ مؤمن و مخلص، در مقابل جبهه‌ی دشمن با یک واحد رزمیِ مجهز و یک فرماندهیِ سابقه‌دار می‌جنگد. این ابزاری ندارد، جز همین ابزارهای ابتدایی، اما او به برترین ابزارها مجهز است؛ این تجربه‌ی فرماندهی ندارد، اما او به قدر عمر این، فرماندهی کرده. اینها در مقابل هم قرار می‌گیرند، این بر او غلبه پیدا می‌کند؛ تانک او را مصادره می‌کند، امکانات او را مصادره می‌کند، پیروز برمی‌گردد. این با خودسازی به وجود می‌آید. بدون خودسازی نمی‌شود وارد این میدان‌ها شد.

بعضی‌ها می‌ترسیدند. بعضی‌ها از پیش قضاوت می‌کردند که نمی‌شود - اصلاً می‌گفتند نمی‌شود - هرجا هم حضور بسیجی بود، مخالفت می‌کردند. من می‌دیدم مردان مؤمنِ باصلاحیتِ ارتشِ منظمِ آن روز ما استقبال می‌کنند از این که مجموعه‌ی بسیج با آن‌ها و همراه آن‌ها باشد؛ این را من خودم در دوران جنگ مکرر دیدم؛ در پادگان ابوذر، در جنوب، در شمال غرب. خود فرمانده ارتشی اصرار داشت که مجموعه‌ی بسیجی با او همراه باشند؛ دوست می‌داشت، استقبال می‌کرد؛ اینجا در تهران یک عده‌ای نشسته بودند، نق میزدند که آقا چرا این‌ها وارد شدند؟ چرا بدون اجازه رفتند؟ چرا فلان اقدام را کردند؟ از حضور بسیجی ناراحت بودند. چون امید نداشتند، مأیوس بودند، می‌گفتند نمی‌شود کاری کرد؛ اما وقتی که وارد شدند، دیدند این ورود، امیدآفرین است؛ همه‌ی این استعدادها را جوشش میدهد.

خود حضور بسیجی در عرصه‌ی نبرد، به او یک نورانیتی می‌بخشد. معروف بود در دوران دفاع مقدس می‌گفتند فلانی نور بالا میزند، روشن است؛ یعنی به زودی شهید خواهد شد. این نورانیتِ حضور بسیجی بود؛ این را من خودم مشاهده کردم؛ نه یک بار و دو بار. یک موردی که مربوط به همین استان شماست(خراسان شمالی)، بد نیست عرض کنم. یک سرگرد ارتشی که بعد ما فهمیدیم ایشان اهل آشخانه است - سرگرد رستمی - به میل خود، به صورت بسیجی آمده بود در مجموعه‌ی گروه شهید چمران، آنجا فعالیت می‌کرد. بنده مکرراً او را می‌دیدم؛ می‌آمد، می‌رفت. یک شبی با مرحوم چمران نشسته بودیم راجع به مسائل جبهه و کارهایی که فردا داشتیم، صحبت می‌کردیم؛ در باز شد، همین شهید رستمی وارد شد. چند روزی بود من او را ندیده بودم. دیدم سرتاپایش گل‌آلود است؛ این پوتین‌ها گل‌آلود، بدنش خاک‌آلود، صورتش خسته، ریشش بلند؛ اما چهره را که نگاه کردم، دیدم مثل ماه می‌درخشد؛ نورانی بود. روزهای قبل، من این حالت را در او ندیده بودم. رفته بود در یک منطقه‌ی عملیاتی، آنجا فعالیت زیادی کرده بود؛ حالا آمده بود، می‌خواست گزارش بدهد. او بعد از چندی هم به شهادت رسید. ارتشی بود، اما آمده بود بسیجی وارد میدان شده بود؛ فعالیت می‌کرد، مجاهدت می‌کرد، حضور فداکارانه داشت - در همان مجموعه‌ی بسیجیِ شهید چمران - بعد هم به شهادت رسید. این نورانیت را خیلی‌ها دیدند؛ ما هم دیدیم، دیگران هم بیشتر از ما دیدند. این ناشی از همان حضور فوق‌العاده است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به شعار سال، گفت: شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی ظهر امروز در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان شهرستان کاشان با بیان اینکه باید قدر انقلاب و ماه رمضان را بیشتر داشته باشیم، اظهار داشت: آرزوی انبیاء تشکیل حکومتی بر مبنای دین مبین اسلام است و انبیاء حکومتی همانند حکومت انقلاب اسلامی را نداشتند.

وی افزود: اولین وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ و حراست از این نهاد مقدس است و هرچه مسئولیت ما بیشتر می‌شود باید خود را به خدا نزدیک‌تر کنیم چراکه افراد در برابر مسئولیت وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: پیام رهبر معظم انقلاب همان پیام نائب امام زمان(عج) است و امروز وظیفه داریم فرمایشات ایشان را با این دید نگاه کرده و عمل کنیم و باید شعارهای سال و بیانیه گام دوم به گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در تحقق گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب موثر. بوده، مدارس است، گفت: در 19 دی سال گذشته رهبری فرمودند که علت پیشرفت کشور به نظر سوی دشمن حضور مردم بوده و سیاست دشمن نبود دشمن در صحنه است.

حسینی تصریح کرد: وقتی دشمن جنگی را انجام می‌دهد، دشمن شکست می‌خورد و این مهم به دلیل حضور مردم است و هرجا مانع از حضور مردم شدند، شکست خوردیم به نحوی که در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم مشارکت نداشتند، شکست خوردیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه مشاغل خانگی تاکید کرد: کاشان در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌هایی بسیار زیادی دارد اما باید زنجیره تولید این حوزه در منطقه تکمیل و تقویت شود تا محصول تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • حضور ۴ شاعر یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • به‌به، به‌به، به این ژن خوب... | خواندن شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب
  • شعرخوانی یک هندی به زبان فارسی در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی
  • شعر فارسی، رسانه قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است
  • رهبر انقلاب: شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است