Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد با اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های شرقی استان کرمان دیدار کرد. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدعباس صالحی شامگاه پنجشنبه با اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های شرقی استان کرمان دیدار کرد.

گزارش وضعیت شرق کرمان در حوزه فرهنگ و هنر تهیه شود

در این جلسه وزیر ارشاد اظهار داشت: گزارشی از کمبودهای شرق استان کرمان و یک گزارش توصیفی از وضعیت شرق استان در حوزه فرهنگ و هنر تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی گفت: رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به شرق استان سفر کند تا وضعیت کانون‌های مساجد در این منطقه را بررسی و با مشکلات آنها آشنا شود.

بی‌توجهی دستگاه‌های اداری به اجرای طرح توسعه گردشگری شرق استان کرمانسونامی بیکاری کشور را تهدید می‌کند؛ بیداد فقر در شرق استان کرمانکرمان | شهرستان فهرج در شاخص‌های توسعه ضعیف است

توسعه فرهنگی در کشور متوازن نیست

در این دیدار حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرق استان کرمان فعال هستند اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات برای انجام کار بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه شرق استان کرمان با توجه به اینکه در همجواری با استان‌های مرزی کشور قرار دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان به‌ویژه در حوزه فرهنگی است گفت: توسعه فرهنگی در کشور و استان متوازن انجام نمی‌شود و انتظار است که وزیر ارشاد همه را به یک چشم ببیند و فرقی بین مردم نباشد.

امام جمعه بم با بیان اینکه محرومیت‌های شرق استان متعدد بوده و از حساسیت خاصی برخوردار است عنوان کرد: مطالبه مردم شرق استان کرمان است که مسئولان ارشد کشور به شرق استان کرمان سفر کنند و از نزدیک با این مشکلات آشنایی پیدا کنند.

مجتمع فرهنگی ریگان چهار سال نیمه‌کاره رها شده است

امین باقری فرماندار شهرستان ریگان در این جلسه با اشاره به اینکه جمعیت شرق استان کرمان بسیار زیاد است و تقریبا نزدیک به جمعیت مرکز است اظهار داشت: شهرستان‌های شرقی از محرومیت زیادی برخوردار بوده و شاهد وجود مناطق کم برخوردار زیادی در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از زلزله اگر چه می‌گویند شرق استان بازسازی شده است اما روح و روان مردم نیازمند بازسازی است گفت: در شهرستان ریگان هیچ زیرساخت فرهنگی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان ریگان با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه در شرق استان پایین‌ترین شاخص‌ها هستند بیان کرد: مجتمع فرهنگی در شهرستان ریگان چهار سال است که اسکلت آن ساخته شده و نیمه‌کاره رها شده است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است