Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@14:03:56 GMT

تکلیف جدید برای عرضه نفت در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۴۵۰

تکلیف جدید برای عرضه نفت در بورس انرژی

ساعت24 - با اعمال تغییراتی در لایحه بودجه ۱۳۹۸، دولت مکلف شده است در سال آینده هر ماه تا پنج میلیون بشکه نفت را در بورس انرژی عرضه کند.

با اعمال تغییراتی در لایحه بودجه ۱۳۹۸، دولت مکلف شده است در سال آینده هر ماه تا پنج میلیون بشکه نفت را در بورس انرژی عرضه کند.

در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق، تغییراتی در برخی از بندها و تبصره‌ها ایجاد شد که تبصره مربوط به نفت نیز از آن بی‌نصیب نماند؛ به طوری که عرضه نفت در بورس انرژی نیز به بودجه ۱۳۹۸ اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین خبرها از این حکایت دارد که ظاهراً دولت در بند الحاقی به تبصره (۵) موظف شده ماهانه پنج میلیون بشکه نفت در بورس انرژی به فروش برسد که دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و یک میلیون میعانات را شامل می‌شود.

عرضه نفت خام در بورس انرژی برای اولین‌بار امسال در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و در چهار مرحله اول هر بار یک میلیون بشکه عرضه شد.

این در حالی است که قرار است پنجمین عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری عرضه شود.

فروش نفت و فرآورده‌های آن، تأمین بخش عمده‌ای از منابع بودجه عمومی دولت و درآمدهای ارزی آن را طی سالیان گذشته بر عهده داشته است. با این حال با اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال‌های اخیر تا حدی فروش و دسترسی به منابع نفتی با مشکلاتی مواجه بود تا اینکه از سال ۱۳۹۴ و با اجرایی شدن برجام بار دیگر میزان صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرد و به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

اما با خروج آمریکا از برجام در سال جاری و برگشت تحریم‌ها، دولت برای سال آینده صادرات نفت خود را بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی کرده است که خود منابع بودجه و ارز را تا حدی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس عرضه نفت در بورس انرژی به عنوان یکی از راه‌ها فروش نفت و تأمین منابع از این بخش تلقی می‌شود و مجلس تکلیف افزایش فروش در بورس را در سال آینده در برعهده دولت قرار داده است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بورس قیمت نفت لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه ۲۴۰ هزار و ۲۰ تن ورق گرم، ۲۱۵ هزار و ۷۲۹ تن شمش بلوم و ۲۰۰ تن شمش چدن است. در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز ۳۵ هزار و ۵۴۵ تن مواد پلیمری و شیمیایی عرضه می شود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Ikq

دیگر خبرها

  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز