Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@17:45:07 GMT

روایتی از تولد برای سگ‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۶۰۴

عشق خیلی چیز خوبی است. اظهار به عشق هم همینطور ولی آیا با دادن چند تا بسته آب نبات شکل قلب و یک تریلی بادکنک قلبی و چند تا خرس گنده و ریز و متوسط می‌شود عشق را جاودانه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اصولا این روزها روی سر همه ما شاخ درآمده اما از بس تعداد شاخ‌ها بیشتر است و متنوع که دیگر کسی حتی نیم نگاهی هم به شاخ سبز شده روی  سر بغل دستیش نمی‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت شاخ‌ها نامرعی شده‌اند. یکی از این شاخ‌ها چند روز پیش از روی سر من سبز شد، در حالی که در صندلی عقب آژانس نشسته بودم. خودتان که در جریان هستید راننده جماعت در تمام موضوعات  جاری  مملکت صاحب نظر هستند از دهنم در رفت و نیم اشاره‌ای به بریز و بپاش‌ها و چشم و هم چشمی‌ها کردم که یک دفعه راننده چنان سر ریسمان کلام را به دست گرفت و روی موضوع سوار شد که من  دیگر سکوت را بر کلام ترجیح دادم و تنها به شاخ‌هایی که یکی پس از دیگری بر روی سرم در حال سبز شدن بودند توجه می‌کردم.   آقای راننده که سنشان به چهل و اندی می‌خورد درباره رسم و رسومات جاری اقوام عیال محترمه‌شان صحبت می‌کردند. اینکه در ماه چند تا مراسم اختلاطی (مخلوط آقا... خانم) و همچنین  تولدهای آنچنانی و اینچنینی دارند و برای اینکه پیش خانواده عیال کم نیاورد مجبور است سر خم کند و گردنش از مو باریک‌تر باشد.   مثلا در این مهمانی‌ها همه زنان و مردان باید لباس ست تنشان کنند و گاهی کراوات و گاهی پاپیون به گردنشان بزنند. رنگ پاپیون باید با بند کفششان ست باشد و رنگ پیراهنشان با رنگ دامن عیال ست باشد و از این حرف‌ها ...   جالب اینجا است که نه تنها اظهار نارضایتی نمی‌کرد بلکه خرسند بود از اینکه برای کمرنگ شدن  غم و غصه روزگار و فکر گران شدن دلار و وضعیت بد اقتصادی این مراسمات و بزن و بکوب‌ها یک نوع قرص  مسکن است و کمی از غم‌ها را کم می‌کند. اینجایش را متوجه نشدم، یعنی آدم یه موزیک باز کند و خودش  رو بزند به سیم  آخر ممکن تا چند ساعت از فکر اجاره عقب افتاده خانه‌اش یا اقساط چند ماهه  وامش  می‌تواند در بیاید ...   قسمت تعجب آور صحبت‌های راننده  باکلاس این بود که به تازگی به تولد سگ یکی از اقوام عیاله دعوت بودن  که در یکی از تالارهای معروف همین تبریز خودمان برگزار شده و یکی از خواننده‌های معروف هم  به این مراسم دعوت بوده (دور از حضور خاک به سر  اون خواننده معروف که قبول زحمت کرده و توی مراسم تولد هاپو شرکت می کند).   قسمت خنده‌دار مراسم هم پوشیدن تیشرت‌های ست  با شکلک هاپو بوده است. کم کم  داشت بالای سرم از این ابرهای صورتی کارتونی  شکل می‌گرفت که خدا را شکر به مقصد رسیدم و مجبور به تحمل صحبت‌های صد من یه غاز راننده نشدم.   اصولا عادت دارم مسیر بین سه راه امین تا راسته کوچه را از این زیرگذرهای عابر پیاده استفاده کنم. فکر می‌کنم تنها کسی که از تمام افتتاحیه‌های  شهرداری تبریز بهترین استفاده را می‌کند خود من هستم اعم از پل‌های عابر گذر، پله برقی‌ها، زیرگذرها روگذرها میان گذرها و ....... القصه چون  سر شب بود پله برقی منتهی به عابرگذر میدان نماز مطابق معمول کار نمی‌کرد و از پله‌ها پایین رفتم.   هنوز چند قدم بر نداشته بودم که چشمم به عروسک‌های رنگا وارنگ و قوطی‌های کادویی در رنگ‌ها و اندازه های مختلف روشن شد.   بله  امروز را برخی‌ها ولنتاین می‌نامند(سبک زندگی غربی) و مغازه‌داران بخت برگشته که 12ماه سال در مغازه‌هایشان پرنده پر نمی‌زند فرصت را مغتنم شمرده‌اند و باریختن انواع اسباب بازی‌ها و قلب‌ها در مغازه‌هایشان به استقبال این جشن ناملی یعنی وارداتی غربی رفته‌ بودند... ناگهان در جلویم یک خرس گنده سبز شد که حداقل 5 برابر من اندازه‌اش می‌شد.   با خودم می‌گویم: آخه این خرس  گنده را میخوای به کدام خرس گنده هدیه بدی  از جمله‌ام خنده‌ام می‌گیرد یاد حرف همکارم  می‌افتم که وقتی عکس  تولدی را که همسرش برایش گرفته بود را چند وقت پیش نشانم داد، ناخودآگاه پرسیده بودم پس چرا بهت خرس هدیه نداده و اون گفته بود:خودم خرس گنده‌ام  خرس و می‌خوام چکار.   عشق خیلی چیز خوبی است. اظهار به عشق هم همینطور ولی آیا با دادن چند تا بسته آب نبات شکل قلب و یک تریلی بادکنک قلبی  و چند تا خرس گنده  و ریز و متوسط می‌شود عشق را جاودانه کرد.   به نظرم که اینگونه نیست و چه بسا با پر رنگ شدن این حاشیه‌ها موضوع اصلی که همان عشق واقعی است کم کم رنگ می‌بازد. اگر قرار بود عشق‌ها این مدلی جاودانه می‌شد  چرا یک سوم ازدواج‌های ایران در سال 96 منجر به طلاق شده است و رییس سردفتران ازدواج و طلاق با اعلام این خبر گفته  که در سال 96 در ایران ساعتی 21 واقعه طلاق  به ثبت رسیده است .    منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد

بر خلاف تصور عده‌ای که انقلاب اسلامی را امری صرفاً سیاسی می‌دانند، باید به این نکته توجه داشت که مقوله «فرهنگ» در تاریخ انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بر این اساس دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین بسترها برای تحقق این امر بوده‌اند و دوم اردیبهشت ۱۳۵۹، شروع توجهی ویژه به این امر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر خلاف تصور عده‌ای از افراد که پیروزی انقلاب اسلامی را امری صرفاً سیاسی می‌دانند، باید به این نکته توجه داشت که مقوله «فرهنگ» در تاریخ و روند پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه و پایگاه ممتازی برخوردار بوده، به‌طوری که تصور تغییر در نظام بدون تغییر در فرهنگ حاکم بر آن، امری ناممکن است.

باید به این نکته توجه داشت که پس از فروپاشی نظام پهلوی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، نهادهای مختلف سیاسی و فرهنگی یکی پس از دیگری شکل گرفت اما احیای فرهنگ حاکم بر نهادهای جامعه و به‌خصوص نهادهای فراگیری مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، مسئله ساده‌ای نبود که بتوان در مدت کوتاهی تحولات لازم را در آن‌ها به وجود آورد و بر این اساس صدور پیام نوروزی امام خمینی در اول فروردین ۱۳۵۹ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب فرهنگی است.

ایشان در بند «۱۱» این پیام بر ضرورت ایجاد انقلاب اساسی در دانشگاه‌های سراسر کشور، تصفیه اساتید مرتبط با شرق و غرب، تبدیل دانشگاه به محیطی سالم برای تدوین علوم عالی اسلامی و … تأکید کردند؛ این موضع‌گیری در اول اردیبهشت ۱۳۵۹ نیز با قاطعیت بیشتری مورد تاکید قرار گرفت و بر همین اساس در این روز امام خمینی (ره) در جمع دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه‌ها و سازمان‌های دانشجویی مسلمان سراسر کشور ضمن برشمردن معایب دانشگاه‌های عصر پهلوی، آن‌ها را دانشگاه‌های وابسته و استعماری خواندند و خواستار ایجاد تحول در نظام دانشگاهی کشور شدند و در ادامه مسیر این سخنان مقدمه حرکتی شد که به «انقلاب فرهنگی» معروف شد؛ انقلابی که با اعتراض دانشجویان دانشگاه‌ها علیه جریان‌های غیر اسلامی و اساتید وابسته در تهران و شهرستان‌ها و حمایت مردم از این حرکت آغاز شد.

فرهنگ استعماری که باید کنار می‌رفت

در چنین شرایطی ضرورت تغییر بنیادین در برنامه‌ها و شیوه‌های تدریس و تربیت و اهداف آن از سوی عده‌ای مطرح می‌شد و در نتیجه این حساسیت‌ها بود که انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها صورت گرفت و برای مدتی تمام دانشگاه‌های کشور تعطیل و به فرمان امام خمینی (ره) ستاد انقلاب فرهنگی به منظور ساماندهی امور فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل و این فرمان در تاریخ ۱۳۵۹/۰۳/۲۳ صادر شد.

اگر بخواهیم در خصوص لزوم اهمیت و اجرای چنین موضوعی صحبت کنیم، باید گفت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به محل برخورد افکار و عقاید سیاسی گروه‌های مختلف تبدیل شده و دیگر فرصتی برای کارهای علمی و آموزشی باقی نمانده بود و بر این اساس نظام آموزشی ایران در آن زمان به ۲ تغییر بنیادین نیاز داشت؛ اول ارتقای سطح آموزش با هدف کاستن از میزان نیاز دانشگاهیان به بیگانگان و مورد دیگر مصون ساختن فضای دانشگاه‌ها از تعرض احزاب و گروه‌های سیاسی و بر همین اساس دانشجویان دانشگاه‌ها خواستار پاکسازی دانشگاه از این گروه‌ها شده و از سویی به‌دنبال دگرگونی نظام آموزشی بودند چرا که معتقد بودند فرهنگ حاکم بر مراکز آموزشی کشور، فرهنگی استعماری و بازمانده از دوران حکومت پهلوی است و نتیجه آن غرب زدگی و وابستگی به قدرت‌های بزرگ است.

ستادی که تبدیل به شورا شد

در این روند و با پافشاری بسیاری از گروه‌ها بر فعالیت‌های حزبی در داخل دانشگاه‌ها باعث شد که شورای انقلاب اسلامی برای تخلیه دانشگاه‌ها به آنان سه روز مهلت بدهد و مهلت شورای انقلاب روز اول اردیبهشت سال ۱۳۵۹ به اتمام رسید اما از سویی درگیری‌های شدیدی میان موافقان و مخالفان تعطیلی این دفاتر، در اطراف دانشگاه تهران رخ داد و در نهایت یک روز بعد به دعوت شورای انقلاب، مردم و اعضای این شورا در دانشگاه تهران گرد آمدند و خروج گروه‌های سیاسی – نظامی را از دانشگاه جشن گرفتند.

در این مسیر روند تعطیلی دانشگاه‌ها و تدوین نظام جدید آموزش عالی کشور بیش از آنچه که پیش‌بینی شده بود به درازا کشید و سرانجام در ۲۷ آذر ۱۳۶۱ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از گذشت بیش از ۲ سال تعطیلی‬ بازگشایی شد و ستاد انقلاب فرهنگی نیز بعدها با تغییراتی در ترکیب اعضا به فعالیت خود در نظارت بر جریان فرهنگی و آموزش عالی کشور، با عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد؛ به‌دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رئیس جمهور وقت کشورمان در تاریخ هشتم شهریور ۱۳۶۲ در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم ایجاد تحرک مضاعف در روند پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی و رفع مشکلات باقی مانده تاکید و در نامه‌ای به امام خمینی (ره) خواستار ترمیم و تکمیل اعضای ستاد انقلاب فرهنگی شدند و امام نیز با درخواست ایشان موافقت کردند و در پاسخ به درخواست نوشتند: «با تشکر از زحمات اعضای محترم ستاد انقلاب فرهنگی و تمام کسانی که برای اسلامی و انسانی نمودن دروس و محیط دانشگاه‌ها زحمت کشیده‌اند، امید است با ترمیم ستاد محترم و کوشش دانشجویان عزیز و متعهد و هماهنگی اساتید محترم و تلاش ‎‏تمامی دست اندر کاران مؤمن و پشتیبانی ملت معظّم، این پایگاه اسلامی ملی، که سرنوشت کشور در آتیه دور و نزدیک به آن پیوستگی دارد، با استقلال و شایستگی به خدمت خود ادامه دهد و امروز که کشور از استقلال شایسته برخوردار است و قید و بند غرب و شرق و غرب‌زدگان و شرق زدگان از کشور و دانشگاه گسسته شده است، جوانان عزیز دانشگاهی هرچه بیشتر در کسب علوم و فنون در اعتلای کشور معظم خود کوشش نمایند؛ و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیری کنند، و نگذارند محیط مقدس دانشگاه آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد. و اگر انحراف و گرایشی به شرق و غرب خدای نخواسته از اساتید یا دانشجویان مشاهده کردند، به ستاد فرهنگی اطلاع دهند، و در رفع آن با ستاد همراهی لازم را بنمایند.‌»

در ادامه فعالیت دانشگاه‌ها در نظام سیاسی جدید، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ بار دیگر بر ضرورت توسعه و اصلاح مراکز آموزشی و انقلاب فرهنگی تاکید کردند و با انتصاب اعضای جدید به ستاد انقلاب فرهنگی هم بستر دستیابی ۱۰۰ درصدی به این هدف و سایر اهداف ترسیم شده را به وجود آوردند و هم با تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت کردند.

امروز هم دانشگاه‌ها سنگر است

اما باید به این نکته توجه داشت که هرچند بیش از ۴ دهه از سالروز اعلام انقلاب فرهنگی گذشته اما امروزه نیز مسائل و نکات قابل توجهی در این باره مطرح است که همچنان نیازمند تأمل و اقدام است چرا که رهبر انقلاب همچنان از شورای عالی انقلاب فرهنگی این درخواست و انتظار را دارند که به مسئله تهاجم فرهنگی توجهی ویژه داشته باشند و در این راستا بیان می‌کنند: «انتظار و خواهشم از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که مسئله تهاجم فرهنگی را بحث کنید. اصلاً این موضوع را مورد مطالعه قرار دهید. البته به نحو حمل شایع صناعی، قطعاً مسائلی هست که مربوط به تهاجم فرهنگی است و الان بحث می‌شود؛ شکّی نیست. مثلاً بحث در مورد همین مسئله اسلامی کردن دانشگاه‌ها به حمل شایع، بحث از تهاجم فرهنگی است؛ ولی باید به حمل اوّلی و ذاتی درباره‌ی خود تهاجم بحث کنید! آیا واقعاً آن‌که بنده در قضیه تهاجم فرهنگی می‌فهمم، اصلاً درست است یا نه؟ این را مناقشه کنیم؛ اگر دیدیم که درست است، اگر دیدیم که حقیقتاً ارزش‌ها، اصول، پایه‌ها و مبانی، مورد تهاجم قرار دارد، ستاد اصلی مقابله با این تهاجم، این‌جاست و این‌جا نبایستی از این قضیه و این کار غفلت کند. باید ان‌شاءاللَّه با جدّیت دنبال فرمائید.»

کد خبر 746129

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • روایتی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده در سریالی کره‌ای
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد
  • سریال کره‌ای «انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده