Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع کولاک برف و کاهش دید در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی طی امروز خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی گفت: امروز (جمعه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کولاک برف و کاهش دید در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود، افزود: امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در غرب خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست. شنبه گستره فعالیت سامانه کل کشور را در بر می‌گیرد. در لرستان شمال خوزستان، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، غرب فارس بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، رگبار، رعد و برق، آب گرفتگی معابر و احتمال سیلاب دور از انتظار نیست، اظهار کرد: این سامانه بعد از ظهر در جنوب، جنوب غرب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود. همچنین بارش کولاک برف در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، وزش باد شدید در جنوب استان‌های تهران و سمنان و با گرد و خاک در شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه این سامانه از اواخر وقت یکشنبه از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه بارش پراکنده و وزش باد در جنوب شرق، شمال شرق، دامنه‌های البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در کردستان و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: هوای پایتخت امروز (جمعه) نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش باران و وزش باد و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و حداقل دمای پنج درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین هوای تهران فردا ابری همراه با بارش باران، وزش باد، در بعد از ظهر با کاهش ابر و وزش باد شدید با بیشینه دمای ۱۱ و کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق مستعد استان تداوم دارد و این سامانه بارشی در جنوب کشور تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، ادامه خواهد داشت

پنجشنبه ۳۰ فروردین در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران امروز ۲۹ فروردین صاف تا کمی ابری خواهد بود در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6080486

دیگر خبرها

  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور