Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:54:44 GMT

الجبیر ثبات منطقه را درگرو سازش با تل آویو دانست

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۶۸۴

الجبیر ثبات منطقه را درگرو سازش با تل آویو دانست

تهران –ایرنا- «عادل الجبیر » وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز پنجشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس ورشو در لهستان گفته است تحقق ثبات در منطقه بدون صلح میان کشورهای عربی و تل آویو غیر ممکن است.

به گزارش ایرنا، تارنمای «المنار » به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی نوشت الجبیر در این دیدار مدعی شده است که ایران مانع بزرگی در تحقق پیوند اعراب و اسرائیل است و هر بار کشورهای عربی در این مسیر پیش می روند، ایران مانع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های عربی به جزئیات بیشتری درباره این دیدار نپرداخته اند.
الجبیر که کشورش به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می رود، در حالی ثبات منطقه را در گرو سازش با تل آویو دانسته است که تمام ملت های منطقه رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه و ریشه اصلی بحران های جاری در خاورمیانه می دانند.
تارنمای «الایام 24» مغرب در این خصوص نوشت، این دیدار بدون حضور رسانه ها و مخفیانه و پس از سردی روابط ریاض و رباط انجام می شود.
نتانیاهو پیش از این گفته بود روز پنجشنبه با هیات سعودی شرکت کننده در کنفرانس ورشو به ریاست الجبیر دیدار می کند.
رادیو «النور» نیز در خصوص دیدار مقام های سعودی با مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت، روابط رژیم صهیونیستی با برخی حکومت های عربی و عادی سازی روابط میان آن ها کم کم در حال علنی شدن است و این نشان می دهد آن ها از سال ها پیش بصورت مخفیانه در این مسیر گام بر می داشتند.
جهاد اسلامی پنجشنبه شب در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: دولت ترامپ به دشمنی آشکار خود با فلسطین ادامه می دهد و نشست ورشو فصل جدیدی از عملیات فریب، گمراه کردن و غرق کردن جهان اسلام در فتنه ها و درگیری ها به خاطر تامین امنیت دشمن اسرائیلی است.
جهاد اسلامی با محکوم کردن مشارکت کشورهای عربی در این نشست توطئه آمیز و دیدارها و مصافحه آشکار و پنهانی با سران دشمن و به ویژه بنیامین نتانیاهو افزود : این نشست لکه ننگی بر پیشانی مشتاقان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.
روزهای 13 و 14 فوریه برابر با 24 و 25 بهمن، مقامات برخی از کشورهای جهان در ورشو پایتخت لهستان گرد هم آمدند تا درباره ادعای موانع صلح در خاورمیانه به گفت وگو بنشینند. کنفرانسی که زیر سایه حادثه تروریسیتی زاهدان و عدم حضور شماری از کشورهای اروپایی در عمل بی نتیجه بود.
خاورم **2041**1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عادل الجبير رژيم صهيونيستي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، به موضع‌گیری جانب‌دارانه در قبال حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی دراین‌باره نوشت: حمله بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را که تهدیدی بی‌ثبات‌کننده در منطقه است، به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم.

مکرون در ادامه مدعی شد: حمایت خود از مردم اسرائیل و پایبندی فرانسه به امنیت این کشور و سایر متحدانمان و همچنین ثبات منطقه را اعلام می‌کنم.

وی درنهایت مدعی شد: فرانسه با شرکای خود برای کاهش تنش کار می‌کند و خواهان خویشتن‌داری است.

طبق اعلان ارتش رژیم صهیونیستی، در تلاش برای دفع حملات ایران به مواضع این رژیم، آمریکا، انگلیس و فرانسه همکاری فعالانه‌ای داشته‌اند.

در جریان نشست شورای امنیت هم این سه کشور از محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که سرآغاز دور تازه تنش‌ها در منطقه بود، خودداری کرده بودند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • رئیسی به امیر قطر: به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • رژیم صهیونیستی تاکنون سیلی‌ مانند «وعده صادق» نخورده بود
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای عربی
  • دیپلماسی ریا