Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۹.۸ هزار میلیارد ریال مالیات اتخاذ شده است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بنا بر آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۹.۸ هزار میلیارد ریال مالیات اتخاذ شده، این در شرایطی که رقم مصوب در این بخش برای مدت زمان مذکور ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ هزار میلیارد ریال بوده است که مقایسه این آمار نشان دهنده تحقق مالیات این بخش بیشتر از میزان مصوب بوده است.   طبق آمار موجود، عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۶.۹ هزار میلیارد ریال و در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ به میزان ۴۲.۹ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.   مقایسه این آمار نشان دهنده آن است که میزان مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه سال جاری رشد ۷.۸ درصد و در سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال گذشته خود کاهش ۱۲.۸ درصدی داشته است.   به صورت کلی می‌توان گفت: سهم مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی در سبد مالیاتی کشور در ۹ ماه سال جاری در حدود ۵.۲ درصد و در سال گذشته در حدود ۵.۴ درصد محاسبه شده است.   گفتنی است مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی از جمله زیرمجموعه‌های مالیات بر کالا‌ها و خدمات و از مالیات‌های غیرمستقیم است.   بر اساس این آمار در مدت زمان مذکور، مالیات غیرمستقیم سهم ۵۰.۸ درصد و مالیات‌های مستقیم سهم ۴۹.۲ درصدی دارند.

 


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرآورده نفتی مالیات مستقیم سبد مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت

به گزارش قدس آنلاین، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم اکنون نیز طبق آمار بین المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی نیز شده و طبق آخرین آمار گمرک ایران توانسته درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد .

طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره
  • مجلس مصوبه‌ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته است