Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس، مهم ترین مشکل حوزه امور جوانان را موازی کاری دانست و گفت: اگر هرکس بخواهد آهنگ خود را سر دهد در رسیدن به هدف به مشکل برمی خوریم.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب در خصوص جوانان درباره اینکه چه دستگاه‌ها و نهادهایی وظیفه هموار کردن راه آینده برای جوانان را بر عهده دارند؟ تبیین کرد: برخی سازمان‌ها مستقیماً رسالت دارند که در راستای فرمایشات آقا به موضوع جوانان اهتمام ورزند و برخی دیگر از سازمان‌ها به صورت غیر مستقیم این رسالت را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان با اهداف سازمانی خود در حوزه ورزش و نشاط این موضوع را دنبال می‌کند، همچنین وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش این مهم را دنبال می‌کند، وزات علوم نیز در این حوزه فعالیت دارد، بیشتر مخاطبین وزارت فرهنگ و ارشاد جوانان هم هستند پس این وزارتخانه هم می‌تواند در این راستا فعالیت‌هایی داشته باشد. وزارت کار هم مسئولیت اشتغال جوانان را دنبال می‌کند، پس ما از نظر تشکیلات سازمانی مشکلی نداریم و نیاز به ایجاد یک سازمان مستقل نداریم. هنگامی که بحث بودجه به میان می‌آید می‌بینیم تعداد دستگاه‌هایی که متولی امر جوانان هستند زیاد است، دستگاهی پیدا نمی‌کنیم که در خصوص فعالیت‌های هنری، ورزشی و فرهنگی و اشتغال‌آفرینی درخواست پول نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همه نظام برای تحقق فرمایش آقا درخصوص جوانان باید به پاخیزند، تاکنون شاید این مشکل وجود داشته که یک موازی کاری و یک عدم هماهنگی را در این حوزه شاهد بودیم، اگر موازی کاری را در این خصوص حذف کنیم می‌توانیم در این خصوص قدم مثبتی برداریم، چرا که برخی اوقات ما شاهد هستیم که یک کاری را که یک دستگاه انجام می‌دهد یک دستگاه دیگر هم می‌آید همان کار را دنبال می‌کند و بودجه آن کار را دریافت می‌کند. اگر هرکس بخواهد آهنگ خود را سر دهد در رسیدن به هدف به مشکل برمی‌خوریم، باید هماهنگی‌های اداری در این حوزه افزایش پیدا کند، برای مثال در حوزه ایجاد اشتغال هیچ سازمانی نباید بدون هماهنگی کاری انجام دهد، چرا که عدم هماهنگی در این حوزه می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، در موضوع قانونگذاری هم بعید می دانم خلاء قانونی داشته باشیم، اگر هم به قانون نیاز باشد در قالب یک لایحه دولت کمک می‌کند.

میرزاده در خصوص لزوم تزریق امید و نشاط به جامعه و دستگاه‌های متولی این موضوع بیان کرد: رسانه‌ها باید به این موضوع توجه کنند، رسانه‌ها نباید در جامعه دلسردی ایجاد کنند، به گونه‌ای طرح نشود که گویا مسئولین کاری نکردند، اگر از ثمرات و دستاوردهای انقلاب نام می‌بریم باید توجه کنیم هم مردم، هم مسئولین و هم سازمان‌ها کار انجام دادند، در عقب ماندگی‌ها و در پیشرفت‌ها همه سهیم هستیم. رسانه‌ها باید نمونه جوانان موفق که با همین کمبودها و تحریم‌ها و محدودیت‌ها به موفقیت دست پیدا کردند را مورد تمرکز قرار دهد تا ضمن ایجاد امید، این جوانان در کشور به یک الگو تبدیل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین در جلسه شورای ساماندهی مرز رسمی پرویزخان، گفت : حجم مبادلات تجاری در مرز رسمی پرویزخان بسیار بالا است و روزانه تعداد زیادی از کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی در آن تردد می‌کنند، اما باید مبادلات تجاری در سایه نظم و کنترل‌های قانونی انجام شود.

وی اظهار کرد: اجازه تداوم بی نظمی‌های موجود در مرز پرویزخان را نخواهیم داد و با دستگاه‌ها و افرادی که در این رابطه قصور و کوتاهی داشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه ۶۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق به صورت ترانزیت سوخت از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان می‌شوند که بخشی از این تانکر‌ها به صورت حمل یکسره به سمت ماهشهر و بنادر جنوبی کشور می‌روند و بخشی از کامیون‌ها نیز از طریق مخازن سوختی مستقر در مرز کار بارگیری مواد سوختی را انجام می‌دهند و همچنین ۶۰۰ دستگاه از تانکر‌های سوختی که از طریق حمل یکسره در بنادر جنوبی تخلیه می‌شوند پس از تخلیه مواد سوختی از طریق مرز پرویزخان به عراق باز می‌گردند.

نجفی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تانکر‌های سوخت رسان ترانزیتی باید با افزایش کنترل‌ها ضمن جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت روان‌سازی تردد این کامیون‌ها مدنظر قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: هم اکنون بی نظمی در مرز پرویزخان وجود دارد و به منظور برقراری نظم باید وضعیت موجود سامان یابد که برای سامان دهی وضع موجود طرح فول باک اجرا و وضعیت پارکینگ‌ها در مرز سامان یابد.

علی رستمی با اشاره به معضل قاچاق سوخت، افزود: موتورسوارانی که با سر و صورت پوشیده در مرز تردد می‌کنند باید دستگیر و با آنها برخورد شود.

وی اظهار کرد: از مشکلات و کمبود‌ها در مرز رسمی پرویزخان آگاهی داریم اگر در مجموعه‌ای تخلفی شد و مسوولی خبر نداشت آن مسوول هم مقصر است و اگر ترک فعلی از سوی مدیری صورت گیرد نیز با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برخورد با قاچاق سوخت، پیگیری اجرای طرح فول باک و ساماندهی پارکینگ‌ها از مواردی است که حاضران در جلسه بر پیگیری جدی آن تاکید کردند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب