Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:14:42 GMT

قیمت روز مسکن ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ + جدول

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۹۲۵

قیمت روز مسکن ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ + جدول

بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد ۹۷ متری در دروس به قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان و آپارتمان ۶۹ متری در مختاری به قیمت ۲۷۶ میلیون تومان معامله شده است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به گفته فعالان بازار، معاملات مسکن در بهمن ماه به پایین‌ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها بر خلاف پیش‌بینی مسئولان این حوزه و به تبع آن کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث شده تا حجم معاملات 10 ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 67 درصد کاهش یابد. در این وضعیت وزارت راه و شهرسازی با ساخت 400 هزار مسکن (100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 200 هزار واحد در شهرهای جدید)، تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر و همچنین تسهیل‌سازی ساخت و ساز مسکن توسط سازندگان از طریق ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی در تلاش است علاوه بر افزایش عرضه مسکن این بخش را به لحاظ قیمتی به تعادل برساند.

این برنامه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بایستی اواخر بهار آینده و اوایل تابستان اثرگذاری خود را در بازار مسکن نشان دهد. در این صورت می‌توان به رکود غیرتورمی مسکن در سال آینده امیدوار بود؛ اتفاقی که احتمالا باعث تعدیل قیمت مسکن به خصوص در کلانشهرها و تهران می شود. گرچه با این کار نیز قدرت خرید مردم همچنان در حدی نیست که بتوانند به راحتی وارد بازار شوند. در این شرایط سری به اندک معاملات انجام شده مسکن طی روزهای اخیر می‌زنیم. در منطقه 10 بریانک یک واحد مسکونی 55 متری به قیمت حدود 294 میلیون تومان معامله شده؛ یعنی هر مترمربع حدود 5 میلیون و 350 هزار تومان. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی طی دیماه امسال 6 میلیون و 324 هزار تومان بوده است.

یک واحد مسکونی 45 متری 18 سال ساخت درجوادیه به قیمت 231 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 5 میلیون و 152 هزار تومان) فروخته شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه مطابق آمار رسمی در دیماه 97 بالغ بر 6 میلیون و 950 هزار تومان بوده است. همچنین یک واحد مسکونی 97 متری 20 ساله واقع در دروس به قیمت یک میلیارد و 460 میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود 14 میلیون و 995 هزار تومان معامله شده است. متوسط قیمت در این منطقه طی دیماه امسال 17 میلیون و 234 هزار تومان بوده است.

محلهمتراژقیمت (تومان)قیمت هر متر مربع (تومان)متوسط قیمت هر مترمربع در دیماه 97 (تومان)یافت‌آباد55185میلیون3 میلیون و 363 هزار4 میلیون و 245 هزارجنت‌آباد61605 میلیون9 میلیون و 985 هزار12 میلیون و 66 هزارپیروزی6669510 میلیون و 605 هزار8 میلیون و 489 هزارمختاری692763 میلیون و 890 هزار4 میلیون و 852 هزارلشگر100یک میلیارد و 50 میلیون10 میلیون و 500 هزار9 میلیون و 138 هزارسعادت‌آباد85یک میلیارد و 60 میلیون12 میلیون و 510 هزار14 میلیون و 913 هزارگیشا92950 میلیون10 میلیون و 417 هزار14 میلیون و 913 هزارحکیمیه140یک میلیارد و 270 میلیون9 میلیون و 71 هزار9 میلیون و 732 هزارارامنه58280 میلیون4 میلیون و 815 هزار8 میلیون و 799 هزارقیمت روز مسکن 1397/11/21 + جدولقیمت روز مسکن 1397/11/19|معامله 2.2 میلیارد تومانی واحد 150 متری در آلستوم

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT7 واژه های کاربردی مرتبط قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتوای منتشر شده در خبرگزاری دانشجو اعلام کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن کامل جوابیه ارسالی به خبرگزاری دانشجو در زیر آمده است.

جناب آقای هادی قاسمی

مدیر مسئول محترم خبرگزاری دانشجو

با سلام و احترام

     بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در صفحه نخست خبرگزاری دانشجو و سرویس اقتصادی راه و شهرسازی با کد خبر: ۱۱۳۹۴۷۳، تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳  با عنوان "گزارش|آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می شود.

مستدعی است دستور فرمایید، مطالب ارائه شده عینا در همان صفحات و ستون و در تیتر اول با عنوان "ساخت مسکن به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید" به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

ساخت مسکن به نزدیک دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی رسید

خبرگزاری دانشجو با عنوان "گزارش| آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!"  ضمن اعلام دو مطلب " ظرف چند سال اخیر هیچ آمار دقیقی در رابطه با میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن ارائه نشده است" و "توانسته است به ریز اطلاعات مرتبط با ساخت مسکن تا پایان دی ماه سال گذشته دسترسی پیدا کند" به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می شود که در تمامی رسانه های رسمی و غیررسمی نیز این محتواها  قابل دریافت است.

فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می رسد که آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران،  در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲)) توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است.

به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا  خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن است را ببیند!

با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می شود.

در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.

همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیروهای مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.

بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است.

همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • قیمت سکه و طلا امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن