Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:45:20 GMT

افزایش فارغ‌التحصیلان تزریق بیکاری به جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۱۵۷

کارشناسان علمی استرالیا که از پدیده افزایش استقبال از دانشگاه و در پی آن رشد فارغ‌التحصیلان ناراضی هستند، تأکید می‌کنند: افزایش فارغ‌التحصیلان معضل اشتغال را بزرگتر می‌کند.

به گزارش فارس، به نقل از «universityworldnews»، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که به میزان قابل توجهی شمار فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد در استرالیا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت علوم و تحقیقات استرالیا می‌گوید: آموزش عالی این کشور با یک پدیده نوظهور و رو به رشد مواجه است؛ جوانان و میانسالانی که هرگز به دانشگاه نرفته‌اند در مؤسسات و دانشگاه‌های مختلف ثبت نام می‌کنند بی اینکه هدف کسب علم داشته باشند.

کارشناسان علمی که از این رخداد ناراضی هستند می‌گویند: به زودی بیکاری و عدم اشتغال جوانان بیش از هر زمان دیگری در استرالیا نمود می‌کند و معضل اشتغال هر روز بزرگ و بزرگتر می‌شود.

آمارها حاکی از‌ آن است که از هر 4 استرالیایی یک نفر مدرک لیسانس دارد؛ بنابراین تعداد فارغ‌التحصیلان کارشناسی به نسبت یک دهه گذشته با بیش از 18 درصد رشد مواجه بوده است.

همچنین، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی در حال حاضر در دوره ارشد تحصیل می‌کنند؛ شمار فارغ‌التحصیلان دوره ارشد به نسبت یک دهه گذشته حداقل 50 درصد افزایش یافته و این رشد حیرت‌انگیز است.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که شکاف در میزان تحصیلات بین مردان و زنان در دهه گذشته کاهش یافته است.

ده سال پیش، 51 درصد از مردان استرالیایی و 42 درصد از زنان دارای مدرک تحصیلی پس از مدرسه بودند؛ در حالی‌که این فاصله طی یک دهه گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

در حال حاضر 58 درصد مردان و 54 درصد زنان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند؛ اما هنوز هم تفاوت‌های جنسیتی قابل توجهی وجود دارد که در انتخاب مشاغل مشخص می‌شود.

محبوب‌ترین مشاغل برای مردان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر حسابداری و برنامه‌نویسی نرم افزاری است، در حالی‌که زنان بیشتر پرستاری یا معلمی را انتخاب می‌کنند.

مدیریت و تجارت از دیگر رشته‌های محبوب دانشجویان استرالیایی است؛ در سال 2018 بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر در این دو رشته ثبت نام کرده‌اند که با افزایش 23 درصدی به نسبت سال 2011 مواجه بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فارغ التحصیلان بیکاری مدرک تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور