Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مسابقات جام جهانی 100 سال پیش اولین بار در کشور اروگوئه برگزار شد و آنها یکی از دو قهرمانی در این تورنمنت را همان سال به دست آوردند. قرار است از سال 2026 جام جهانی با حضور 46 تیم برگزار شود.

آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه در ابتدا طرح خود را برای پیشنهاد مشترک در سال 2017 اعلام کردند اما رییس جمهور شیلی روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش به این سه کشور ملحق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در مقابل کشورهای نامبرده اسپانیا و پرتغال سعی دارند با همکاری مراکش این مسابقات را برپا کنند.

سباستین پینرا در توییتر گفت: "چند ماه پیش به روسای جمهور آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برای همکاری شیلی و میزبانی به طور مشترک برای جام جهانی 2030 پیشنهادی را مطرح کردم. این پیشنهاد توسط سه کشور پذیرفته شد."

شیلی آخرین جام جهانی را در سال 1962 برگزار کرد و آرژانتین در سال 1978 جایزه خود را در زمین خانه به دست آورد. آخرین بار جام جهانی 2014 در آمریکای جنوبی برگزار شده بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آرژانتین شیلی اروگوئه پاراگوئه جام جهانی 2030

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰

تین نیوز

دولت ویتنام از تصمیم خود برای ساخت و راه اندازی دو خط ریلی سریع السیر میان این کشور و چین تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ چین، این تصمیم دولت ویتنام پس از سفر رئیس پارلمان این کشور به پکن و دیدار با مقام های راه آهن چین اتخاذ شده است. بنا بر اعلام منابع رسمی ویتنام، هر دو خط ریلی مد نظر دولت از هانوئیی پایتخت این کشور تا چین کشیده خواهد شد.

چین مهمترین شریک تجاری دولت ویتنام بوده و عمده محصولات غذایی و صنعتی این کشور از طریق چین وارد می شود. پکن و هانوئی همچنین به تازگی بزرگراه بین المللی جدیدی را به مرحله بهره برداری رسانده اند که تردد کامیون های تجاری در بخش جاده ای میان دو کشور تسهیل می نماید.

بنا بر اعلام وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام، نخستین خط ریلی پر سرعت مد نظر این کشور پس از عبور از بنادر هایفونگ و کوآنگ نین راهی استان یونان چین خواهد شد. همچنین، خط دوم نیز از هانوئی آغاز شده و پس از عبور از استان لانگ سان ویتنام، راهی گوآنگ شی خواهد شد.

راه آهن ویتنام نیز پیشتر از علاقمندی خود برای استفاده از دانش و تجربیات چین در ساخت خطوط ریلی سریع السیر خبر داده بود. ویتنام قرار است پس از ساخت دو خط ریلی سریع السیر یاد شده و اتصال آن به چین، خط ریلی تجاری داخلی دیگری احداث نماید که هانوئی را به مهمترین هاب تجاری این کشور یعنی هو چی مین متصل خواهد ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم