Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@14:00:01 GMT

عباس آباد بهشهر قربانی کوتاهی برخی از مسئولان!

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۲۶۷

عباس آباد بهشهر قربانی کوتاهی برخی از مسئولان!

مدت هاست باغ عباس آباد دچار خشکسالی شده و این خشکسالی تهدیدکننده موجودیت باغ و سبب نابودی آن شد. با وجود این که حال باغ عباس‌آباد خوب نبود، یونسکو هم به آن کارت زرد داد تا نمکی بر جراحت آسیب آن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، این روزها از هر مسئولی که درباره دلیل وجود مشکلی در زیر مجموعه‌اش می‌پرسی از رانت‌خواری و تسلط رابطه بر ضابطه می‌گوید، ولی هیچ کس توضیح نمی‌دهد که منظورش دقیقاً چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای گوش خراش بولدوزر گوش را می‌خراشد و آرامش و سکوت باغ‌های اطراف را هم از بین برده است.
انگار وجدان مدیرانی که باید به صورت قاطع با متخلفان برخورد کنند هنوز بیدار نشده و همچنان باید منتظر زمانی باشیم که وضعیت عباس آباد بهشهر روز به روز بدتر بشود بدون هیچ تدبیری !.

باغ عباس آباد بهشهر یکی از باغ های زیبا در شمال ایران و در استان مازندران است که آب و هوا و طبیعت خوب این بخش عامل جذب گردشگران و توریست فراوان و البته برخی متمولان شده.
مجموعه جهانی باغ ‌های عباس‌آباد به مساحت ۵۰۰ هکتار در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز یکی از ۹ باغ ایرانی است که در قالب پرونده‌ زنجیره‌‌ای باغ‌های ایرانی در سال ۱۳۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این باغ سرسبز و زیبا تنها باغ غیرکویری ایران از مجموعه ۹ باغ معروف ایرانی است که چندسالی می‌شود در اولویت فهرست یونسکو برای ثبت جهانی قرار دارد.

مدت هاست باغ عباس آباد دچار خشکسالی شده و این خشکسالی تهدیدکننده موجودیت باغ و سبب نابودی آن شد. با وجود این که حال باغ عباس‌آباد خوب نبود، یونسکو هم به آن کارت زرد داد تا نمکی بر جراحت آسیب آن باشد.

سازه‌های بتنی که چهره لطیف و زیبای طبیعت سبز عباس آباد را از بین می‌برد تا ارضاء کند عطش سیری ناپذیر کسانی را که حاضرند هر کاری انجام دهند تا خواسته‌های‌شان به کرسی بنشیند حتی به قیمت نابودی یک " باغ جهانی"!.

ماجرا از آنجا شروع شد که مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان مازندران خبر ساخت و ساز غیر مجاز را تایید کرده و گفته : علت دریافت کارت زرد مجموعه عباس‌آباد بهشهر، ساخت و سازها در قالب خدمات گردشگری در عرصه و حریم این مجموعه بوده است.

حالا که قرار است عباس آباد ( کارت زرد ) خود را از یونسکو دریافت کند بهتر است مسئولین مرتبط با آن‌، که مقصر اصلی ماجرا هستند، هم کارت قرمز خود را که خیلی وقت است آماده شده، دریافت کنند تا در تاریخ ثبت بشود که چه کسانی باعث و بانی این جفای تاریخی در حق این باغ جهانی شدند. با این اوصاف باید گفت جنگ دو سردارد، یا حافظان محیط زیست به حالِ بد این باغ جهانی و زیبا رسیدگی می‌کنند و یا شاهد ساخت و سازهای غیر قانونی و مخربانه می‌مانیم و افسوس می‌خوریم .

مشکلات تجاوز به حریم و عرصه باغ تاریخی عباس آباد گویا قصه پر غصه‌ای شد تا هر چند گاهی ثبت جهانی آن را با تهدید مواجه کند. آژیر خطر با این کارت زرد به صدا درآمد و می‌توان گفت از عباس آباد بهشهر تقریباً فقط یک اسم به جا مانده، آن هم به مدد عشق مردم استان به طبیعت بکر و سر سبزش است. لازم نیست حامی طبیعت باشی، کافی است یکبار که شده به این باغ جهانی بیایی تا مجذوب این باغ شوی، اما حال این باغ خوب نیست و باید به داد ناله‌های آخر این باغ برسیم که خدایی ناکرده نفسش تمام نشود .

ای کاش آقایان صندلی بِدِه بودند و صندلی خود را به نیروی جدید میداند که شاید شخص جدید میتوانست وضعیت را کمی تغییر دهد.

یادداشت از علی مجیدی تروجنی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود

سازمان جهانی بهداشت ۴۴ کشور در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی را مطالعه کرده و بر اساس آن می‌گوید خشونت‌ها در فضای مجازی از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دویچه وله، هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، در یک بیانیه اعلام کرد که آمار جدید می‌تواند به منزله «زنگ خطری» برای جامعه جهانی باشد. 

این گزارش نشان می‌دهد پسران به طور قابل توجهی، بیش از دختران همسالان خود را در فضای مجازی هدف خشونت و قلدری قرار داده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، شیوع اذیت و آزار اینترنتی در ۱۳ سالگی بیش از سر سن دیگری گزارش شده است. 

گفتنی است، قلدری که پیش از این نوعی خشونت فیزیکی محسوب می‌شد، از زمان قرنطینه کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، به طور فزاینده‌ای اشکال مجازی نیز پیدا کرده است. 
آزار و اذیت در فضای مجازی می‌تواند شامل پخش شایعات، تهدید، انتشار اطلاعات خصوصی افراد یا نفرت‌پراکنی باشد. همچنین ساخت حساب جعلی برای انتشار اظهارات نادرست از سوی افراد نیز نوعی خشونت مجازی به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • (عکس) چمن مصنوعی عشق‌آباد چهار قربانی از تیم ملی گرفت
  • برگزاری جشن بزرگ نوروزی در پایگاه جهانی عباس‌آباد
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • تصاویر| منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر
  • نجات ۳ کودک دچار مسمومیت با گاز در عباس آباد
  • نجات ۳ کودک از گاز گرفتگی