Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@14:20:14 GMT

پامپئو بعد از ورشو، به دیدار موگرینی در بروکسل رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۲۸۶

وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه در بروکسل با «فدریکا موگرینی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده است. آفتاب‌‌نیوز : وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از نشست ضد ایرانی این کشور در درشو لهستان، امروز جمعه به بروکسل رفته و با مسئول سیاست خارجی این کشور دیدار کرده است.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که دعوت واشنگتن برای حضور در نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان را رد کرده بود، امروز جمعه در بروکسل میزبان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام‌های آمریکایی از قبیل «مایک پنس» نفر دوم دولت «دونالد ترامپ» در حین برگزاری این نشست بر لزوم تشدید فشار بر ایران و همچنین انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا در زمینه برجام تاکید کرده بودند.
کار به جایی رسید که پنس، معاون رئیس‌‌جمهور آمریکا در انتقادی تند به مواضع اروپایی‌ها از اینکه آنها همچنان در برجام باقی مانده و ساز و کارهایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به راه‌انداخته‌اند، تاخت.
البته اروپایی‌ها علیرغم حمایت از برجام و انتقاد از خروج واشنگتن از این توافق، بارها هم صدا با مواضع واشنگتن، علیه مواضع منطقه‌ای و برنامه موشکی و حتی فضایی ایران موضعگیری کرده‌اند.فارس 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موگرینی بروکسل ورشو پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع و فوری خواهد بود
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است