Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:01:08 GMT

آغاز هشتمین جشنواره‌ی مد و لباس فجر

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۶۸۴

آغاز هشتمین جشنواره‌ی مد و لباس فجر

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس "فجر" با هدف الگوسازی و اهمیت ترویج و تحقق پوشش با سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در غیاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرائت متن پیام وی امروز ۲۶ بهمن ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان "گفت‌وگو" آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم علاوه بر طراحان و صنوف لباس کشور، حضور محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی رئیس هشتمین جشنواره مد و لباس، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله  سیاوشی و احسان قاضی زاده، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، ملاوردی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، حیدری معاون وزیر، کار اندیش معاون حقوقی مجلس و جمع دیگری از رؤسای اتحادیه‌ها در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم صدیقه پاک بین دبیر جشنواره مد و لباس در سخنانی گفت: جشنواره امسال گام هشتم را بر می‌دارد. شاید هنوز برای قضاوت زود باشد اما انتظارات زیادی وجود دارد و ما هم واقف هستیم.

وی گفت: این جشنواره می‌خواهد ویترینی برای مقوله بزرگ فرهنگی، پوشش و لباس باشد چیزی که گردش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی دارد. این جشنواره همه تلاشش را انجام می دهد تا با معرفی بهترین طراحان، سکان را در اختیار برترین‌ها قرار دهد. نباید سکان را در اختیار وارداتی‌ها قرار دهیم. باید فرصت‌های بسیاری را برای کارآفرینی ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند یاری تولید کنندگان داخلی هستیم.

دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با بیان اینکه طراحان رسالت خطیری دارند، تصریح کرد: آنها باید دانشی را که در محیط‌های دانشگاهی فرا می‌گیرند با فرهنگ ایرانی اسلامی تلفیق کنند و آن را به بازار پوشاک تزریق کنند.

وی با بیان اینکه پوشاک مؤلفه فرهنگی بزرگی است که نبض آن باید در دستان تولید کنندگان داخلی بتپد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره تا جشنواره‌های آینده به فکر پایش و نتیجه جشنواره باید باشیم، گفت: در بعد رسانه‌ای نیز باید زبان گویایی برای پوشاک و مدیران فراهم کنیم.

پاک بین در ادامه سخنان خود به آثاری که از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ارسال شده اشاره کرد و افزود: در این جشنواره بخش‌های مختلفی را خواهید دید. آثار رسیده در بخش زیورآلات ۸۰۰ اثر، در بخش کیف و کفش ۳۰۰ اثر، لباس اجتماع ۱۳۰ اثر، لباس مجلسی ۱۲۰ اثر، در بخش مجموعه سازی نیز ۶۰ مجموعه به نمایش در آمده است. این بخش سال گذشته شروع کوچکی داشت اما امسال گسترده‌تر شده است. این مجموعه از شهر ساحلی مکران، منطقه جنوب کشور الگو گرفته است.

وی همچنین از برگزاری زنده طراحی لباس در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و در سخنانی گفت: این مسابقات در گروه‌های مختلف رقابت می‌کنند. از طراحی لباس تا طراحی چادر و بخش طراحی پیراهن مردانه در این مسابقات حضور دارند.

وی همچنین یادآور شد در بخش تصویرسازی ۷۰ اثر در بخش مقاله، ۳۰ اثر طراحی پارچه ۵۰ اثر و پایان‌نامه ۹۸ اثر به هشتمین جشنواره مد و لباس راه یافته‌اند. 

در ادامه این مراسم حمید قبادی دبیر ساماندهی بنیاد مد و لباس کشور نیز پس از قرائت پیام وزیر به مناسبت افتتاحیه هشتمین جشنواره مد و لباس به سخنرانی پرداخت.

وی درباره سیاستگذاری و رویکرد ساماندهی مد و لباس کشور، گفت: یکی از مهمترین سیاستگذاری‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس که از طریق انسجام بین فعالان ما حاصل شده است، تغییر مسیر از محصول محوری به سلیقه محوری است. خانواده‌ها به جای اینکه صرفاً محصولات را خریداری کنند این مسئله به انتخاب و سلیقه و ذائقه آنها سوق پیدا کرده است، در واقع در کشور قدرت انتخاب مردم افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: پیش از این، انتخاب محدود بود. زمانی که ما لباس را به عنوان عضو فرهنگی قلمداد می‌کنیم مفاهیم فرهنگی در آن نهفته است. تمامی تلاش هنرمندان ما در ۲۰ اتحادیه صنفی بر این است که به جای اینکه بگوییم «این را بپوش» به افزایش انتخاب مردم و ذائقه آنها کمک کنیم.

قبادی در پایان گفت: این جشنواره با دست‌های خالی اما با حمایت‌های معنوی نتایج خوبی را با خود به همراه داشته است. از گلایه مندی از نبود برخی آثار و راه نیافتن آنها در جشنواره پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم.

این خبر بروز رسانی می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ششمین جشنواره مد و لباس فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: به زودی در میدان هفت تیر تهران، مجموعه یاس در اختیار کارگروه مد و لباس قرار داده شده و سکوی دائمی عرضه مستقیم لباس عفیفانه راه‌اندازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: در ماه مبارک رمضان، شور و نشاط معنوی در جامعه حاکم بود، بطوریکه در ابتدای امسال برنامه‌ها و پویش‌های قرآنی خوبی در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسماعیلی گفت: جامعه ایرانی خانواده‌محور است و اعتقادات عمومی مردم نه تنها دچار کاهش نشده، بلکه در بسیاری از موارد افزایش هم یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»