Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر ایجاد بستر مناسب در اجرایی کردن مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در امر توانمند سازی و اشتغال محکومین، آموزش‌های لازم و حرفه آموزی را به محکومین (در حین دوره محکومیت) ارائه دهد.

علیلو معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری بر ایجاد بستر مناسب در اجرایی کردن مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه پیرامون اجرای مجازات‌های جایگزین حبس بویژه الزام به خدمات عمومی رایگان موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و نیز جذب و اشتغال محکومین پس از خروج از زندان بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، موسسات خیریه استان و واحد‌های صنعتی و تولیدی، ضمن حمایت و اعطای تسهیلات به محکومین آزاد شده، زمینه اشتغال آن‌ها را در واحد‌های صنعتی و تولیدی در حد امکان فراهم کنند.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در امر توانمند سازی و اشتغال محکومین، آموزش‌های لازم و حرفه آموزی را به محکومین (در حین دوره محکومیت) فراهم کند و در این راستا اداره کل زندان‌های استان با مشارکت در اجرای این طرح از ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه به نحو مناسب و مطلوب استفاده کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی قانون مجازات اسلامی کاهش جمعیت کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این تسهیلات به مددجویانی پرداخت می‌شود که با کمک اداره کل فنی و حرفه‌ای، حرفه ایی آموخته اند.

عین علی کیا گفت: به این افراد تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله داده می‌شود.

کیا افزود: ۳۳ مرکز برای ترک اعتیاد بخش خصوصی در گلستان فعال است که از این تعداد ۹ مرکز در گرگان قرار دارد.

کیا گفت: معتادان نیازمند نیمی از هزینه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را به صورت یارانه درمان در قالب یاری برگ دریافت می‌کنند.

او افزود: دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان نیز در استان فعال است که یکی از آنها در توسکستان گرگان برای مردان و یک مرکز در گنبدکاووس برای زنان است که خدمات درمانی و اقامتی در آن رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: مدت زمان درمان برای معتادان بین یک تا ۳ ماه است.

کیا گفت: سم زدایی تحت نظر پزشک مرکز انجام می‌شود و در مراحل بازتوانی تیم روانشناسی ومددیاری، فرد را کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند