Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مطرح عربی با انتقاد از مشارکت کشورهای عربی در کنفرانس ورشو، تأکید کرد نمایندگان این کشورها، وقتی نخست‌وزیر اسرائیل را به عنوان رهبر ائتلاف جدید یعنی ناتوی عربی برگزیدند، ایران را به «نماد» مقاومت و دفاع از امت‌ جهان عرب و اسلام تبدیل کردند. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌ الیوم» نوشت: پنجشنبه دو نشست به طور همزمان برگزار شد؛ اولی، نشست جنگ در ورشو بود که طی آن «بنیامین نتانیاهو»( نخست‌وزیر اسرائیل) اذعان کرد که محلی برای بسیج( کشورها) برای حمله به ایران یا جنگ با آن است، و نشست دومی، نشست صلح سه‌جانبه در سوچی بود که برای تحقق صلح در سوریه و پایین کشیدن فتیله جنگ در منطقه تلاش می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنفرانس ورشو، نتانیاهو «داماد» بود ولی مشارکت‌کنندگان عرب، که بیشتر آنها وزیر خارجه بودند، صرفا «سیاهی لشکری» بودند که آمریکا آنها را به منظور عادی‌سازی و تامین هزینه‌های جنگ بعدی، که رژیم اشغالگر اسرائیل در پی آن است، «احضار کرد».

موضوع دردآور این بود که آقای «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در کنار نتانیاهو می‌نشیند و با او شوخی و بگو بخند می‌کند. دردناک‌تر نیز این بود که آقای «یوسف بن علوی» وزیر خارجه پادشاهی عمان، که همواره به خاطر مواضع بی‌طرفانه و اجتناب از ورود به اختلاف‌های کشورهای عربی مورد تحسین بیشتر عرب‌ها بوده است، تنها وزیر خارجه عربی بود که علنا با نتانیاهو در مقابل دوربین‌ها دیدار کرد تا از گذشته خود به‌عنوان یک کشور عربی مقاوم، جدا شده و اسرائیل را «دولتی» اساسی در منطقه بداند.

مسئولان کشورهای اروپایی، که شرکای اصلی ایالات متحده آمریکا در ناتو هستند، در پایین‌ترین سطح در این نشست «مشکوک» مشارکت داشتند؛ آنها برای جلوگیری از جنگی جدید در منطقه و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی متعهد هستند در حالی‌که وزرای خارجه عرب برای پیوستن به پیمان ورشو جدید، به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، به منظور جنگ علیه ایران شتاب می‌کنند و این نشست اوج فاجعه، حقارت و کنار رفتن نقاب‌ها یا باقیمانده آن، بود.

نتانیاهو حق دارد که شادمان، آن‌گونه که می‌خواهد، توئیت کند و از افتخاراتش در ایستادن در کنار «برادران عرب خود» در یک سنگر برای مقابله با( به اصطلاح) «خطر ایران علیه منطقه» سخن بگوید ولی ما مطمئن هستیم که عمر این خوشحالی‌آنها کوتاه است؛ زیرا آنهایی، که عادی‌سازی رایگاه با او انجام می‌دهند و او را به عنوان رهبر خود انتخاب می‌کنند، نماینده بخش اعظمی از ارزش‌های عربی و اسلامی و حتی نماینده ملت‌های اصیل و شریف خود نیستند.

این موضوع، که خالد الیمانی «میکروفون خود» به کنار دستی خود یعنی نتانیاهو می‌دهد تا او با صدای بلند علیه ایران و عرب‌ها سخن بگوید، بزرگ‌ترین «لغزش» یا خطای دیپلماتیک و اخلاقی است در حالی‌که تمامی طیف‌های ملت یمن، با وجود اختلافاتی که ممکن است داشته باشند، درباره دشمن بودن اسرائیل جنایتکار، که مقدسات اسلامی را اشغال می‌کند و شنیع‌ترین جنایات را علیه برادران فلسطینی و لبنانی آن‌ها مرتکب می‌شود، اتفاق نظر دارند.

مرحله آینده، آن‌گونه که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی‌اش در ورشو اعلام کرد، مرحله ریاست اسرائیل بر ائتلاف ناتوی جدید عربی است ولی این ائتلاف قطعا در منطقه تنها نخواهد بود و به ائتلاف مقاومت، کرامت و عزت نفس عربی و اسلامی، که قدرتمندتر و ریشه‌دارتر است، آسیبی وارد نخواهد کرد؛ زیرا ما می‌دانیم که چگونه جنگ‌ها در این منطقه آغاز می‌شود و چگونه پایان می‌یابد، چه کسانی در وهله نخست فریاد می‌زنند و چه کسانی در نهایت. کسانی‌که با تجاوزات اسرائیلی- آمریکایی مقابله خواهند کرد نمونه‌ای از رهبران وفادار و مومنی هستند که در تمامی آزمون‌های پیشین سرافراز بیرون آمدند.

گوارای وزرای خارجه عرب باشد شام تلیت شده با نان ذلت با نتانیاهو، «جراد کوشنر»( داماد رئیس‌جمهوری آمریکا) و پامپئو، گوارای آن‌ها باشد جنگی که توسط آمریکا و اسرائیل به سوی آن کشیده خواهند شد و هزینه آن را از خون ملت‌ها و اموال نسل‌های کنونی و آینده خود خواهند پرداخت و شهرهای‌شان را آوار، چاه‌های نفت خود را به کانون آتش و آب شیرین‌کن‌های خود را به تلی از خاک تبدیل خواهند کرد.

امیدوار بودیم حتی یکی از وزیران عرب، که در این نشست مشارکت داشتند، این شجاعت را داشت که میکرفون را گرفته و درباره خطر اسرائیل بر منطقه یا هزینه‌های 7 میلیارد دلاری آمریکا برای شعله‌ور کردن جنگ در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن و کشتار میلیون‌ها نفر با بمب‌های هوشمند و اورانیوم ضعیف‌ شده‌اش، سخنی بگوید ولی دوران وزیران شجاع، در این دورانی که عرب‌ها در بیچارگی غرق شده‌اند، به سر آمده است.

نمی‌دانیم این مشارکت‌کنندگان، بعد از بازگشت از این کنفرانس مشکوک، چگونه با ملت‌های خود روبرو خواهند شد ولی به خوبی می‌دانیم آنها وقتی‌که نتانیاهو را به عنوان رهبر ائتلاف جدید خود برگزیدند و قبول کردند که مطیع او باشند، ایرانی را که با آن می‌جنگند به «نماد» مقاومت و دفاع از امت‌های عربی و اسلامی و مقدسات آنها و قضایای بر حق تبدیل می‌کنند.

این یک لحظه تاریخی است که ما اطمینان داریم کسانی‌که آمریکا را در افغانستان، عراق و سوریه، و اسرائیل را در جنوب لبنان( 2 بار) و در نوار غزه( 4 بار) شکست دادند، در هر جنگی در آینده نیز پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ بوده و نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد تاکید کرد ما هرگز کارت اسرا را از دست نمی‌دهیم و زیر بار آتش‌بس موقت نمی‌رویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی مربوط به جنگ غزه اعلام کرد که صدور قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در نوار غزه بیانگر انزوایی است که اسرائیل در سراسر جهان تجربه می‌کند. اما با این وجود هنوز چیزی روی زمین ندیده‌ایم و این قطعنامه به حالت اجرایی درنیامده است.

الهندی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی 2 متحد هستند و اختلافاتی هم که میان آنها وجود دارد تاکتیکی است. درواقع روابط و اتحاد آمریکا و اسرائیل بسیار بزرگتر و فراتر از روابط «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر است. همچنین اختلافات میان آنها هم نمایشی بوده و علنی کردن این اختلافات نمایشی بیش از هرچیزی در راستای منافع نتانیاهو است؛ زیرا می‌تواند بگوید او تنها کسی است که مقابل دولت بایدن می‌ایستد.

وی با انتقاد از معیارهای دوگانه جامعه جهانی گفت که تصمیمات نهادهای بین‌المللی صرفا در مواقع نیاز و در راستای منافع آمریکا فعال می‌گردد و امروز هم منافع آمریکا در عدم فعال سازی این تصمیمات است.

مقاومت کارت اسرا را از دست نمی‌دهد

این مقام جهاد اسلامی درباره روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا هم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی همچنان به تعلل و مانع‌تراشی ادامه می‌دهد. با وجود اینکه خواسته‌های مقاومت کاملا روشن و شفاف بوده و نرمش زیادی هم از خود نشان داده اما نتانیاهو مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود.

محمد الهندی تاکید کرد که کارت اسرای صهیونیستی یک برگ برنده در دست مقاومت بوده و اسرائیل می‌خواهد این کارت را با قیمتی ارزان از مقاومت بگیرد. صهیونیست‌ها حتی یک اسیر خود را هم نتوانستند با زور آزاد کنند و این درحالی است که نتانیاهو درباره «پیروزی قطعی» حرف می‌زند.

وی در ادامه تصریح کرد که برای میانجی‌ها هیچ نقشی در این مذاکرات نیست و مذاکرات درواقع بین دولت آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر انجام می‌شود. اولویت نتانیاهو و کابینه افراطی او ادامه جنگ است نه بازگرداندن اسرا.

الهندی: آمریکا و اسرائیل به دنبال بازگرداندن اسرای صهیونیست بدون توقف تجاوزات هستندجهاد اسلامی: جنایات دشمن در غزه، اوج انحطاط جامعه بین‌الملل را برملا کردالنخاله در ورزشگاه «آزادی»: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد

زیر بار آتش‌بس موقت نمی‌رویم

معاون دبیر کل جهاد اسلامی گفت که مقاومت از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به دستاوردی بزرگ در مذاکرات استفاده می‌کند. اولویت مقاومت، امدادرسانی به مردم فلسطین و توقف تجاوزات دشمن بوده و ما هرگز آتش‌بس موقتی که بعد از آن نتانیاهو جنایت های خود علیه مردم فلسطین را از سربگیرد، نمی‌پذیریم و زیر بار آن نمی‌رویم.

محمد الهندی با اشاره به تداوم حمایت‌های همه جانبه آمریکا از صهیونیست‌ها برای ادامه جنگ و تضعیف مقاومت اظهار داشت که نتانیاهو به گونه‌ای درباره حمله به رفح صحبت می‌کند که انگار در آن پیروز خواهد شد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که مقاومت علی‌رغم همه تبلیغات دروغین صهیونیست‌ها، استوار در میدان می‌ماند و همچنان شهرک‌های صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهد.

وی درباره توطئه جدیدی که اشغالگران علیه غزه طراحی کرده بودند و ایستادگی قاطع قبایل و طوایف غزه مقابل این توطئه‌های دشمن اعلام کرد که قبایل غزه و خانواده‌های آنها فرزندان مقاومت هستند و ارتباط میان آنها با مقاومت ادامه دارد و نتانیاهو نتوانست شکافی در این ارتباط ایجاد کند.

این مقام ارشد جهاد اسلامی به جبهه‌های مقاومت در پشتیبانی و حمایت از غزه هم اشاره و تاکید کرد که این جبهه‌ها بسیار مهم بوده و یکی از روش‌های تحت فشار قرار دادن آمریکا برای رسیدن به راهکارهای جدی جهت توقف تجاوزات است.

اسرائیل قدرت حمله به لبنان را ندارد

الهندی با اشاره به توخالی بودن تهدیدهای سران صهیونیست درباره حمله به لبنان گت که اسرائیل در غزه گیر کرده و قادر به گسترش جنگ نیست و نمی‌تواند جبهه دیگری در لبنان باز کند. اسرائیل به هیچ یک از اهداف جنگی خود در غزه نرسید و هیچ یک از جنایات این رژیم و عملیات‌های ترور نمی‌تواند معادلات را روی زمین تغییر دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • فاجعه بیمارستان الشفا غزه زمان مرگ رژیم کودک کش اسرائیل را جلو می اندازد