Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور منابع آب بابل، بابلسر و فریدونکنار از وجود نزدیک به 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز در فریدونکنار خبر داد. به گزارش بلاغ، علی حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فریدونکنار دارای اراضی کشاورزی به مساحت ۶ هزار هکتار است که آب مورد مصرف آن‌ها از منابع آب‌های سطحی و همچنین ۲۰ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: در فریدونکنار ۳ هزار و ۵۴۱ حلقه چاه وجود دارد که به تعداد ۶۹۵ حلقه دارای پروانه و ۲ هزار و ۸۴۶ حلقه غیرمجاز و فاقد پروانه هستند که بر اساس مجوز صادر شده از وزارت نیرو موضوع تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیر امور منابع آب بابل، بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه آب‌بندان نقش مهمی در تامین آب کشاورزی دارند، تصریح کرد: ۴۴ آب بندان در فریدونکنار وجود دارد که مساحت ۶۰۰ هکتاری را در برمی‌گیرند که می‌توانند در زمینه‌های گردشگری و تفریحی بسیار موثر باشند.
 
حبیب‌زاده درخصوص وضعیت آب شرب برای فریدونکنار گفت: برای کسری آب شهرهای گروه‌های الف قرار است از طریق سد البرز که  به صورت سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب برآورد شده تامین شود؛ در حال حاضر ۹۰ درصد از عملیات اجرایی لوله گذاری از سد البرز تا میدان امام حسین (ع) بابلسر انجام شده و درصورتی که بتوانیم آب بابلسر را توسط سد البرز تامین کنیم، کسری آب شرب فریدونکنار از طریق آبرسانی آمل برطرف می شود.
 
وی یادآور شد: طرح ساماندهی مسیر رودخانه ولیکرود در محدوده پل میلاد و اصلاح مسیر خیابان ولیصر در حال پیگیری و انجام است.
 
مدیر امور منابع آب بابل، بابلسر و فریدونکنار با اشاره به پروژه های در حال انجام، گفت: تکمیل سد لاستیکی ولیکرود با مصوبه ۳۵۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان تخصیص با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال انجام است که محوطه سازی، خرید اراضی اطراف، فنس کشی و تکمیل ساختمان بهره برداری و نصب سیستم های حفاظتی این پروژه مانده است.
 
حبیب زاده ادامه داد: احداث سردهنه مشترک احمد چاله پی از دیگر طرح های امور منابع است که مجوز برش جاده برای تسهیل در گذر از رودخانه جنوبی آن دریافت شده چراکه به ناچار باید خروجی از زیر جاده تعریض شود.
 
وی افزود: پروژه احداث چند ایستگاه پمپاژ در آیش غرب، میان محله و لپوی شرق که به صورت مجموع ۲۹۳ میلیون تومان مصوب و ۸۲ میلیون تومان تخصیص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی افزود: بیشتر چاه‌های غیرمجاز استان در باغ ویلا‌ها و حاشیه رودخانه‌ها واقع است که با حفر چاه‌های کم عمق در برخی از فصول برداشت غیرمجاز آب دارند.
وی با اشاره به محدودیت منابع آبی خراسان شمالی با توجه به تداوم خشکسالی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون متر مکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها در سال برداشت می‌شود.
مرتضوی در ادامه اضافه کرد: مجموع اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز استان سه برابر مجموع برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است و وزارت نیرو از طریق توانیر به صورت متمرکز کنترل اضافه برداشت‌ها را در دستور کار دارد و برق این چاه‌ها را قطع می‌کند.
سه هزار و ۳۸۷ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی وجود دارد که سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب از منابع‌آبی زیرزمینی برداشت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین