Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@10:57:45 GMT

قیمت روز مسکن در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۲۲۹

قیمت روز مسکن در تهران

ساعت24 -بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد ۹۷ متری در دروس به قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان و آپارتمان ۶۹ متری در مختاری به قیمت ۲۷۶ میلیون تومان معامله شده است.

معاملات مسکن در بهمن ماه به پایین‌ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است. افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها بر خلاف پیش‌بینی مسئولان این حوزه و به تبع آن کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث شده تا حجم معاملات 10 ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 67 درصد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وضعیت وزارت راه و شهرسازی با ساخت 400 هزار مسکن (100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 200 هزار واحد در شهرهای جدید)، تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر و همچنین تسهیل‌سازی ساخت و ساز مسکن توسط سازندگان از طریق ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی در تلاش است علاوه بر افزایش عرضه مسکن این بخش را به لحاظ قیمتی به تعادل برساند.

این برنامه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بایستی اواخر بهار آینده و اوایل تابستان اثرگذاری خود را در بازار مسکن نشان دهد. در این صورت می‌توان به رکود غیرتورمی مسکن در سال آینده امیدوار بود؛ اتفاقی که احتمالا باعث تعدیل قیمت مسکن به خصوص در کلانشهرها و تهران می شود. گرچه با این کار نیز قدرت خرید مردم همچنان در حدی نیست که بتوانند به راحتی وارد بازار شوند. در این شرایط سری به اندک معاملات انجام شده مسکن طی روزهای اخیر می‌زنیم. در منطقه 10 بریانک یک واحد مسکونی 55 متری به قیمت حدود 294 میلیون تومان معامله شده؛ یعنی هر مترمربع حدود 5 میلیون و 350 هزار تومان. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی طی دیماه امسال 6 میلیون و 324 هزار تومان بوده است.

یک واحد مسکونی 45 متری 18 سال ساخت درجوادیه به قیمت 231 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 5 میلیون و 152 هزار تومان) فروخته شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه مطابق آمار رسمی در دیماه 97 بالغ بر 6 میلیون و 950 هزار تومان بوده است. همچنین یک واحد مسکونی 97 متری 20 ساله واقع در دروس به قیمت یک میلیارد و 460 میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود 14 میلیون و 995 هزار تومان معامله شده است. متوسط قیمت در این منطقه طی دیماه امسال 17 میلیون و 234 هزار تومان بوده است.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران

تین نیوز

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.   

محدوده  متراژ-امکانات قیمت(تومان)
جنت‌آباد شمالی 90 متر،نوساز، آسانسور،پارکینگ، انباری 12 میلیارد و 700 میلیون 
پیروزی 53 متر، 20ساله، پارکینگ، انباری 3 میلیارد و 600 میلیون 
تهرانسر 110متر،10ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 4 میلیارد و 500 میلیون
یوسف‌آباد 130متر،4ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 500 میلیون
بهارستان  95 متر،10 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 14 میلیارد و 200 میلیون
پاسداران 79متر،17ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 9میلیارد و 400 میلیون
جمهوری  76متر، 20ساله، پارکینگ و انباری 6 میلیارد و 100 میلیون
ولنجک 120متر،7 ساله،  آسانسور،پارکینگ، انباری 24 میلیارد و 500 میلیون
خزانه 80متر،نوساز، آسانسور و پارکینگ 4 میلیارد و 800 میلیون 
هفت تیر 90 متر، 4 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 8 میلیارد و 300 میلیون 
الهیه 95متر،2ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 300 میلیون
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد
  • تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران