Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل ناتو در نتیجه یک نشست خبری درمورد بازنگری و ادامه ماموریت نظامی در افغانستان، از ادامه حضور ناتو در این در راستای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی ملی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری خامه پرس، نشست وزرای ناتو 2 روز پیش با اخذ تصمیماتی در رابطه با بازبینی ماموریت های ناتو در افغانستان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جنز استولنبرگ» دبیرکل ناتو، در پایان این نشست خبری، درباره ماموریت ناتو در افغانستان، خبرنگاران را از نتیجه این نشست مطلع ساخت و گفت: وضعیت در افغانستان دشوار است اما همچنان شاهد پیشرفت روند دستیابی به صلح این کشور هستیم. ماموریت و پشتیبانی ناتو نیز به صورت آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت تا با تروریسم مبارزه کرده و شرایط را برای صلح فراهم سازند.
وی افزود: طالبان باید بدانند پیروزی از راه جنگ حاصل نخواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مذاکره بهترین راه رسیدن به صلح است گفت: دولت افغانستان باید هرچه سریع تر به روند مذاکرات صلح با طالبان بپیوندد.
نقش ناتو در افغانستان از آغاز سال 2015 میلادی به آموزش مشاوره ای و ارائه کمک های فنی در عملیات نظامی تغییر یافت؛ علاوه بر این، ناتو منابع مالی نیروهای امنیتی افغانستان را تأمین می کند.

**آساق**9470**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ناتو افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارشات دریافتی غروب پنج شنبه عملیات پهپادی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان توسط نیروهای امنیتی انجام شده است.

در این عملیات خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفته شده و دو نفر از تروریست‌ها نیز به هلاک رسیدند.

جزئیات بیشتر این عملیات متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6088793

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران